Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Alternatief domein met directe keywords in URL, nuttig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Let op:
Onderstaande websites zijn gefingeerd.
Het heeft geen enkel nut om erop te klikken of erop te gaan zoeken!!

Sinds enkele weken ben ik een website begonnen met als domeinnaam: fransekeuken.nl.

Het liefst had ik achteraf liever franserecepten.nl geregistreerd, volgens het hulpprogramma voor zoekwoorden van Adsense wordt er stukken meer op 'franse recepten' (9.000) gezocht dan op 'franse keuken' (200), maar goed... franserecepten.nl was al bezet als domeinnaam. Dus toen heb ik maar fransekeuken.nl gekocht en hier een leuke website op gebouwd met onderhand redelijke bezoekersaantallen.

Het probleem is echter, als er op Google gezocht wordt naar 'Franse recepten', dan verschijnt mijn website pas op pagina 4, terwijl de titel en beschrijving van mijn website toch de woorden "Franse recepten" bevat. Hiermee hoopte ik natuurlijk hoog te eindigen in Google, maar goed, ik ben niet de enige die dergelijke woorden in de titel en beschrijving van zijn website gebruikt. Dus van titels en descriptions moet ik het vooralsnog niet hebben.

Nu ben ik laatst getipt door een vriend over het volgende. Hij beweert dat ik het domein franserecepten.be (welke nog vrij is) moet kopen en deze moet laten redirecten naar fransekeuken.nl. Volgens hem zal franserecepten.be hoog eindigen wanneer men op Google zoekt naar 'Franse recepten' omdat de woordencombinatie 'Franse recepten' direct in het url-adres voorkomt. Hiermee kan ik dan met een redirect extra bezoekers voor fransekeuken.nl genereren.

Een andere optie voor mij is namelijk om fransekeuken.nl te laten voor wat het is, en gewoon over te stappen op franserecepten.be, dan verplaatst ik als het ware de content van de ene website naar de andere website en pas ik het logootje aan en klaar is kees. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik flink reclame heb gemaakt voor fransekeuken.nl, dus dat vind ik dan ook weer zonde om het op te geven. Maar ik weet dan wel zeker dat ik hoog (hoger) zal eindigen in Google omdat de woordencombinatie 'Franse recepten' direct voorkomt in het url adres van franserecepten.be.

Voordat ik weer kosten ga maken aan domeinnamen wil ik graag jullie mening hierover horen. Is het SEO technisch gezien verstandig over te stappen op het andere domein of slechts dat andere domein te registreren en deze te laten doorverwijzen naar mijn website? (of eventueel de content van fransekeuken.nl via een frame in te laden op franserecepten.be)

Ik zie jullie reacties graag tegemoet want ik verkeer nogal in een dilemma wat dit betreft.

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:57
Met alleen de 'keywords' waarop je wilt scoren in je Title/content tag is echt niet genoeg om top posities in Google te behalen. Ik zou gewoon gaan linkbuilden op de 'keywords' waar mee je wilt scoren i.p.v. alles te gaan redirecten naar een ander domein wat ook nog eens een .BE i.p.v. een .NL.

Dus zoek linkpartners die relevant zijn aan jouw site's en na loop van tijd zal je je website in de SERP's stijgen op de 'keywords' waar op je hebt gelinkbuild.

Verwijderd

Topicstarter
console schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 17:58:
Met alleen de 'keywords' waarop je wilt scoren in je Title/content tag is echt niet genoeg om top posities in Google te behalen. Ik zou gewoon gaan linkbuilden op de 'keywords' waar mee je wilt scoren i.p.v. alles te gaan redirecten naar een ander domein wat ook nog eens een .BE i.p.v. een .NL.

Dus zoek linkpartners die relevant zijn aan jouw site's en na loop van tijd zal je je website in de SERP's stijgen op de 'keywords' waar op je hebt gelinkbuild.
Ik weet dat het 'zeker' niet genoeg is (was dat maar zo! :) ), maar een website als franserecepten.be zal toch wel van nature wel hoger eindigen dan fransekeuken.nl als er gezocht wordt op 'Franse recepten'? (aangenomen dat beide websites nieuw en onbekend zijn).

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:42

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Het effect van je ccTLD is waarschijnlijk groter dan de keyword density van je domain. Dus als je site op Nederland gericht is, zou ik zeker niet over gaan op een .be.

Ook zou ik "franserecepten.be" niet gebruiken als redirect. Je kunt er een 301/302 van maken maar de winst daarvan zal 0 zijn. Je kunt er ook een "zinnige" pagina met hoge keyword density van maken, maar dan ziet Google het als een doorway page en dat kan bestraft worden met volledige verwijdering uit de index ;)

Kortom, wat ^^console zegt dus, richt je op linkbuilding en organic SEO. Het duurt gewoon een tijdje voor je omhoog gaat, en daarvoor zul je gewoon relevante content moeten hebben waar bezoekers op af komen (en waar naar gelinkt wordt) :)

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:22

samo

yo/wassup

Volgens mij (helaas onderbuikgevoel, maar misschien kan iemand hier dat bevestigen/ontkrachten) kan je ook nog zo veel mogelijk invloed uitoefenen door de naamgeving van de links binnen jouw site. Zorg er dus voor dat links de relevante woorden bevatten. Zowel in de url als de tekst.
Dus zet geen linkje neer zoals "voor franse recepten, klik hier""of "recepten uit de franse keuken". Een link zoals "Bekijk franse recepten zou (lijkt mij) toch al een grote invloed kunnen hebben.
En verder kan je natuurlijk de url-basis zo recept-vriendelijk mogelijk maken. fransekeuken.nl/recept/croissant bijvoorbeeld.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-11 15:16

basdej

OutSystems Consultant

even gegoogled, probeer aan de slag te gaan met SEO,
hier alvast een test om je pagina's mee te testen: http://www.westrak.nl/index.php?/Online-SEO-test.html

Hoi.

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:42

PowerFlower

être diable et jouer fleur

basdej schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 10:51:
even gegoogled, probeer aan de slag te gaan met SEO,
hier alvast een test om je pagina's mee te testen: http://www.westrak.nl/index.php?/Online-SEO-test.html
Uhm ja, in TIM verwacht ik toch echt wel dat we weten wat SEO is (en dat dit een van de hoofdonderwerpen is hier). Dit topic gaat over een vrij specifiek SEO onderdeel en daar voeg je nu vrij weinig aan toe.

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-11 15:58
- Wat PowerFlower al aangeeft, maak geen .be domein aan als je in NL wilt scoren.
- Een redirect van franserecepten.be zal ook niet helpen. Hoe maak je aan Google kenbaar dat deze url bestaat? Een goede site (welke belangrijk is voor je linkbuilding) zal deze url nooit opnemen, maar direct naar fransekeuken.nl linken. Ook heeft franserecepten.be nog totaal geen linkwaarde opgebouwd, dus stel je kiest ervoor om hier een contentpagina van te maken en naar je site linken, dan zal dit nog niet veel toevoegen.
- Het domeinnaam is inderdaad een belangrijke factor. Je zou dus verder kunnen kijken of er alternatieven zijn: franse-recepten.nl, franse-recepten-online.nl, fransereceptenonline.nl, etc.
- Mocht je een nieuw domeinnaam registreren, zorg dan wel ervoor dat je je huidige site netjes met een 301 redirect doorstuurt.
- Interne linkbuilding is ook nog een goede tip, wat samo al aangeeft.
- Mocht je bij je huidige url blijven: zorg voor een pagina voor franse recepten, dus: www.fransekeuken.nl/franse-recepten (en zorg er uiteraard voor dat verder alles SEO technisch goed staat.
- Externe linkbuilding met je juiste keywords.
Pagina: 1