• oxriols
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-02 21:41
hey beste tweakers,

ik heb gister me computer in elkaar gezet en hij deed het prima tot vandaag.
ik had de computer aan gezet en liep ff naar de keuken om wat te eten maar toen ik terug kwam was de computer uit en starte hij ook niet meer.

nu heb ik dus echt geen idee wat er aan de hand is. ik hoop dat iemand me kan helpen om dit probleem optelossen.

wat er in de computer zit:

i5 2500k
Scythe Mugen 2 Rev.B
Lite-On IHAS324 Serial ATA, Retail, Zwart
Corsair Enthusiast Series TX850 V2 850 Watt, 20+24 Pins
OCZ Agility 3 60 GB, S-ATA III / 600, 475 MB's, 525 MB/s, 2,5 Inch
G.Skill Ripjaws-X 8 GB, PC3-12800, 1600 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 2
Asrock Z68 EXTREME4
WD INTERNAL KITS
2x club 3d 6970

case: cooler master haf 922

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01 15:30

DaLoona

Certified nutcase since 1974

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:25
De troubleshooter die DaLoona postte is een goed begin, naast dat je ons verteld wat je zelf zoal al hebt uitgeprobeerd. ;)

• oxriols
ik heb zelf alles weer opnieuw aan gesloten. maar dat hielp ook niet. zonder videokaarten starten werkte ook niet.

[ Voor 24% gewijzigd door oxriols op 14-08-2011 16:38 ]

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05-2025
Geeft de computer enig teken van leven?
Gaan er fannetjes draaien als je hem aanzet, of gebeurd er niets?
Geen piepjes?

Kijk dan eerst naar de voeding, haal de voeding er eventueel uit en vervang hem even, of hang die voeding in een andere computer en kijk of het werkt.

Moederbord kan kapot zijn, ook mogelijk.

Verder is het naar mijn idee niet mogelijk dat het een andere oorzaak heeft, maar...
Eventueel kan je alles eruit halen, behalve een reep geheugen en natuurlijk de proccessor met koeling... Videokaart is ook wel handig om te laten zitten...

Boot hij dan ook niet?

• oxriols
fans draaien ook niet. geen peipjes of wat dan ook. hij doet gewoon helemaal niks.

heb ook geen andere voeding tot me beschikking. kan ik hem ook anders testen?

• oxriols
hmmm volgens mij doet me voeding het niet meer.
ik heb hem er uit gehaalt en geprobeer 1 fan te laten lopen maar hij deed niks.

Verwijderd

Op deze manier?
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Onder het kopje: slaat het wel aan?

• oxriols
ja maar hij doet niks. :(

Verwijderd

Hij doet niks van hij krijgt geen stroom, of hij doet niks van hij wil niet opstarten.

• oxriols
er gaan geen ventilaroen lopen. dus waarschijnlijk krijgt hij geen stroom.

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05-2025
Lijkt er op dat de voeding inderdaad dan het probleem is.
Misschien heb je nog wat voeding in de voorraadkast?

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-02 07:35
My Machine doesn’t start up when I hit the power button, is the PSU faulty?

Disconnect everything from your PSU except for one single fan that should be connected directly to one of the Molex connectors. Then, get a small piece of wire, paper clip, or suitable object and short the green pin and a black pin on the 24-pin connector on the power supply. The voltage present is a very low signaling voltage so no worries of being shocked. Your PSUs fan should spin along with the fan you have connected to it. If this is the case, your PSU may not be receiving the power on signal from your motherboard and you should consider other causes of the problem you’re having.

Komt van de corsair website, is het proberen waard. Als je het niet wil proberen met blote handen, trek een 'schoonmaak' handschoen aan.

Verwijderd

General_Snuss schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 20:48:
My Machine doesn’t start up when I hit the power button, is the PSU faulty?

Disconnect everything from your PSU except for one single fan that should be connected directly to one of the Molex connectors. Then, get a small piece of wire, paper clip, or suitable object and short the green pin and a black pin on the 24-pin connector on the power supply. The voltage present is a very low signaling voltage so no worries of being shocked. Your PSUs fan should spin along with the fan you have connected to it. If this is the case, your PSU may not be receiving the power on signal from your motherboard and you should consider other causes of the problem you’re having.

Komt van de corsair website, is het proberen waard. Als je het niet wil proberen met blote handen, trek een 'schoonmaak' handschoen aan.
Wat denk je dat er in mijn post hierboven staat ?

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-02 20:53

Mavamaarten

Omdat het kan!

Iets anders... ?

Android developer & dürüm-liefhebber

Verwijderd

Ziet er idd naar uit dat het waarschijnlijk de voeding is of het moederbord.
Zou toch even een ander voeding proberen, misschien dat je iemand kent die er nog één heeft liggen.

Ik zie dat je een Z68 moederbord hebt met waarschijnlijk een DVI of HDMI aansluiting, zo kun je je videokaart ook even weglaten.

Hoop dat het snel opgelost wordt.

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-02 11:49
Welke voeding is het als ik vragen mag? Grapje. Ben heel scheef s' zondagsavond.

Voeding kan in ieder geval niet door overbelasting zijn opgeblazen. In ieder geval erg sterk...

Gevalletje DOA denk ik toch, al dan niet direct. Als de voeding geen teken van leven geeft, kan er natuurlijk niks aangaan.

[ Voor 94% gewijzigd door naarden 4ever op 14-08-2011 21:53 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is al een paar keer geroepen, maar ik doe het nog een keer:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Zoals je hier een stel specs neerplempt schijnbaar zonder eigen inspanning is zinloos: zo kunnen wij je niet helpen, en eerlijk is eerlijk, zo willen we je ook niet helpen. Graag eerst zelf aan de slag gaan met de troubleshooter. Daar staat *veel* meer in dan je al genoemd hebt. En doorgaan tot je je probleem gevonden hebt of totdat je alles gedaan hebt en er nog niet uitkomt.

In dat laatste geval mag je absoluut een topic openen, maar neem dan aub de moeite om duidelijk aan te geven exact wat de symptomen zijn, wat je zelf exact geprobeerd hebt, wat er toen gebeurde en waarom je dan niet verder komt. *Dan* kunnen we je helpen!

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.