Voorbereiding overstap SSD

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bindsa
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik ga binnenkort een SSD aanschaffen als boot schijf. Ter voorbereiding wou ik het volgende doen:
  1. De volgende dirs naar een andere partitie verplaatsen (zeg D:/):
    • Program files
    • Program files (x86)
    • Users
  2. De C:/ partitie verkleinen tot iets van 80 Gb
  3. Symbolic links aanmaken naar de nieuwe locaties van de dir's
  4. Image van de C:/ schijf draaien
En dan SSD installeren, image erop, en dan C:/ partitie weggooien.

Is dit een goeie methode? En:
Zojuist probeerde ik het even met het kopiëren van dir's i.p.v. verplaatsen maar kreeg toen file-in-use errors e.d., dan moet ik zeker in veilige modus gaan zitten? Of booten van Windows schijf en dan via de herstelconsole?

Reden dat ik het zo wil doen: Heb net 2 weken geleden een reinstall gedaan en heb geen zin om weer de hele boel opnieuw te configureren. (Ja ik weet het, ik had even iets eerder moeten bedenken dat ik een SSD wou hebben ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door bindsa op 14-08-2011 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

T.H. Lassche schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 14:52:
En dan SSD installeren, image erop, en dan C:/ partitie weggooien.

Is dit een goeie methode?
Nee, een image van een HDD op een SSD zetten is zeker niet aan te raden ivm. de alignment.
Wat betreft het overzetten van de data, je kunt de Windows Easy Transfer tool die bij Windows 7 meegeleverd is gebruiken.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:03
of de SSd er in hangen, Windows installeren & vervolgens de oude schijf als "slave" gebruiken om vervolgens de oude C partitie als nieuwe D partitie te zien..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bindsa
  • Niet online
rscheper schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 16:34:
of de SSd er in hangen, Windows installeren & vervolgens de oude schijf als "slave" gebruiken om vervolgens de oude C partitie als nieuwe D partitie te zien..?
Yep, maar dan ben ik de registerwaarden van m'n programmas kwijt toch?
Zer0 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 16:30:
[...]

Nee, een image van een HDD op een SSD zetten is zeker niet aan te raden ivm. de alignment.
Wat betreft het overzetten van de data, je kunt de Windows Easy Transfer tool die bij Windows 7 meegeleverd is gebruiken.
Kan ik na het overzetten niet een defrag tooltje eroverheen gooien ofzo?

[ Voor 37% gewijzigd door bindsa op 14-08-2011 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:32

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Toen ik mijn SSD (Intel 320) kocht (bedoeld voor nieuwe installatie, dus ik heb er niet heel goed op gelet) zat er een verwijzing bij naar een data-migratie-tool van de SSD-fabrikant. Het lijkt me dat dat soort progjes gewoon een schijf clonen zodat je 'm direct kunt gebruiken...
Detailed Description
The Intel® Data Migration Software copies your drive's contents from your old storage device to your new Intel® Solid-State Drive. The software can help make this transition smooth and painless.

Before using the Intel® Data Migration Software, please download the Data Migration Software Guide.

After you install your Intel® SSD and the Intel® Data Migration software, the software will detect both your old and new drives and guide you through the cloning process, i.e. show you how to move all of your data from your slower HDD to your fast new SSD. Before you begin, however, make sure the amount of data on your old drive doesn't exceed the size of your new SSD.

(...)

The Intel® Data Migration Software rescue media has the following hardware requirements:
- 256 MB RAM
- Processor 1 GHz or faster
- The recommended minimum screen resolution is 1152x864
- The supported operating systems are Microsoft Windows XP, Windows Vista, and Windows 7

The Intel® Data Migration Software isn't compatible with Macintosh computers. If you're using a Mac operating system, there are a variety of free tools available for cloning, such as Carbon Copy Cloner, available here: http://www.bombich.com/

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:45
Lijkt me niet echt nuttig om je applicaties op een andere partitie dan je SSD te gaan zetten, want dan heb je niet echt veel voordeel bij die SSD als het gaat om applicaties starten he?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

T.H. Lassche schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 18:14:
Kan ik na het overzetten niet een defrag tooltje eroverheen gooien ofzo?
Defragmenteren is een hele grote NO-NO op SSD's. Buiten dat het geen nut heeft verkort het de levensduur.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bindsa
  • Niet online
Ramon schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 18:24:
Lijkt me niet echt nuttig om je applicaties op een andere partitie dan je SSD te gaan zetten, want dan heb je niet echt veel voordeel bij die SSD als het gaat om applicaties starten he?
Het gaat me om een snelle opstart e.d., natuurlijk gaan de meest gebruikte wel op de SSD, het gros gaat alleen op de dataschijf.
APClll schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 18:23:
Toen ik mijn SSD (Intel 320) kocht (bedoeld voor nieuwe installatie, dus ik heb er niet heel goed op gelet) zat er een verwijzing bij naar een data-migratie-tool van de SSD-fabrikant. Het lijkt me dat dat soort progjes gewoon een schijf clonen zodat je 'm direct kunt gebruiken...

[...]
Bedankt voor de tip! Ik was nog even benieuwd hoe dit werkte i.c.m. partities en MBR's enzo, maar volgens de Intel forums moet dat allemaal goed gaan. Gelukkig was ik al van plan om voor een Intel te gaan :P

[ Voor 42% gewijzigd door bindsa op 14-08-2011 19:16 ]

Pagina: 1