Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

M'n eerste zelfbouw pc, Ga ik van deze vrolijk worden?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.467 views

Verwijderd

Topicstarter
Eeeey allemaal!!!!

K had ff een vraagje, ik ga m'n eerste pc bouwen nu dat m'n oude uit 2006 niet meer aan m'n wensen voldoet (die gaat lkkr naar me ouders, want die surfen nog op een pentium 2tje met windows 98). Nu heb ik voor onder de 600 euro een systeem bij elkaar gezocht die hopelijk moet zorgen dat ik lkkr sporadisch een spelletje als Battlefield (de aankomende, 3), Assassins Creed brotherhood, CoD Black ops etc. kan spelen op low-medium, dan wel high detail, resolutie, zo'n beetje rond de native resolution van het scherm:P Gewoon, tja, dat ik eindelijk eens weer een spelletje kan spelen rond de 30-40 fps:)

Hiero dus: http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B405098%5D=1

Mijn vraag dus: Ga ik hier enigzins vrolijk van worden? En dat voor deze prijs? Of haal ik misschien voor dezelfde prijs een beter systeem met scherm etc.
Nogmaals, k ben niet degene die alles op ultra high wilt spelen, k wil gewoon ff een leuke game kunnen spelen voordat k naar voetbal training ga;) Dus ook Fifa:P

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-11 08:55
Ik denk dat het beter moet kunnen. Kijk ook eens naar de best buy guides.

[ Voor 40% gewijzigd door danielkraak op 14-08-2011 14:03 ]

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:28
En de topics bestemd hiervoor

Verwijderd

Topicstarter
De best buy guides heb k zeker doorgekeken:D Zeer handig, maar k zie vooral dat er heel vaak AMD processors worden gebruikt, nu las k op vele sites dat de i3, wat betere game performance had, en wat zuiniger was, naja, je ziet 't aan de prijs. Maar is de performance zodanig beter dat jullie zeggen, DOEN!, of toch maar zo'n AMD phenom ofzo, met dan de bespaarde centjes uitgegeven aan een nog krachtigere videokaart????
K denk dat dat de meest significante onderdelen zijn, aan de anderen in t lijstje valt niet zoveel meer te verbeteren denk k.

P.S. Kheb de videokaart in me lijstje ff veranderd naar een HD6770, de performance schijnt beter te zijn, en t scheelt maar 3 eurotjes extra:

http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B405098%5D=1

Ook heb ik de voorbestemde topics doorgekeken, maar k vond deze vragen iets te specifiek, ook zijn de topics vaak nogal....groot, t gamesysteem topic is iets van 700 pagina's:P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2011 14:28 ]

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:54

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Even wat punten die me zo opvallen:
- Zou je iets minder MSN-taal willen gebruiken, en dingen gewoon willen uitschrijven? Dat leest iets makkelijker, en aan ruimte is voorlopig geen gebrek hier.
- Ja dat Gamesystem-topic is groot, maar de topicstart is een uitstekende plaats om eens wat ideeen op te doen, en daarna verder te aan te passen. Voor games is gewoonlijk je videokaart belangrijk, dus daar zou ik veel aandacht aan besteden. Zie ook het aparte subforum hier, de tests op Anandtech (met framerates, dat helpt), en reviews van de dingen.

De AMD-Intel-discussie is ongeveer zo oud als de merken zijn, en in de meeste gevallen is er geen goed antwoord. Zet wat opties op een rijtje, en kijk welke winkel ze het goedkoopst heeft ;)

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11 12:27
Ik zou die 500GB HD vervangen voor een 1TB Samsung schijf, is namelijk maar 10 euro duurder maar heb je wel twee keer zoveel opslagruimte. Voor nog een extra 15 euro heb je 2TB.

Je CPU lijkt mij een prima keuze voor een game systeem. Als ik naar de CPU hierarchy chart kijk op Tomshardware dan is het alternatief een AMD CPU die duurder is.

Verder zou ik wel voor een betere voeding gaan. Een besparing op de voeding is vragen om problemen op de lange termijn. Als je een goede voeding koopt kun je er lang mee doen en geeft je ook de mogelijkheid om later te upgraden zonder een andere voeding te moeten kopen. Het zelfde geldt een beetje voor de kast. Als je één keer een goede kast koopt kun je er jaren mee doen.

[ Voor 51% gewijzigd door Jorick op 14-08-2011 14:54 ]

Verwijderd

Voor de prijs van die i3 kun je ook een AMD Phenom II X4 krijgen, die is beter voor gamen. En je moet een voeding van een A-merk kiezen, want HKC is dat niet en als je bespaart op de voeding gaat dat op den duur ten koste van de levensduur van de andere componenten.

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-11 03:28
Voor slechts 25 euro meer dan die i3 dualcore heb je een Phenom II 6-core.

pricewatch: AMD Phenom II X6 1055T Boxed

AMD = bang for buck. Intel is voor zover ik weet niet de meest voordehandliggende standaard keuze voor een budget gamepc, maar meer voor ultra-high-end waar kosten wat minder het probleem zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door Boxman op 14-08-2011 14:59 ]

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11 12:27
Volgens dit artikel op Tomshardware http://www.tomshardware.c...llano-processor,2989.html en deze benchmark van CPUs http://www.tomshardware.c...-ii-x6-1075t,2859-10.html is die Intel Core i3 2100 met games gemiddeld sneller dan de X6 van AMD en ook nog eens goedkoper.

• Boxman
En hoe betrouwbaar is die test? De x6 scoort daar slechter dan de x4. Zal wel op single-core basis zijn.

En een aantal van die geteste spellen kon (op dat moment) nog niet overweg met 6-cores, zoals F1 2010. Dus ik zou niet al te veel waarde aan die review hangen.

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

Verwijderd

Een HKC voeding is altijd een risico wat je niet moet willen lopen.
Boxman schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 15:13:
En hoe betrouwbaar is die test? De x6 scoort daar slechter dan de x4. Zal wel op single-core basis zijn.

En een aantal van die geteste spellen kon (op dat moment) nog niet overweg met 6-cores, zoals F1 2010. Dus ik zou niet al te veel waarde aan die review hangen.
Een sixcore heb je niks aan bij gaming. Je kunt beter een quadcore hebben die hoger geklockt is.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2011 15:25 ]

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Ja, als je games single-threaded zijn wel ja... Echter ken ik Ome Tom als lichtelijk Intel-bevooroordeeld, en zou ik persoonlijk lekker die grijpstuivers besparen, en in iets anders stoppen. Zeker voor gamen on a budget zul je trucs moeten verzinnen...

Je beste optie is denk ik de tweedehands-markt, zie Tweakers V/A, waar je voor je GPU-geld een 5770 krijgt, die net zo snel is (pas op, bij de 6-series zijn de subseries een nummertje omhoog geschoven, de topserie is nu 69X0 in plaats van 58X0, idem met 68X0 en 57X0, maar de 5770 is hernoemd naar 6770, voor een andere prijs), maar waardoor je wel 50 euro overhoudt. De moeite waard...

Een andere truc is je oude beeldscherm te recyclen, gewoon nog een jaartje gebruiken tot je budget ruim genoeg is, of anders een ouwe CRT-bak te pakken (gratis her en der af te halen). Scheelt in 1x 100 euro, en nee, het ziet er even niet flitsend uit, maar het werkt uitstekend. Alternatief is om nu een schitterende kast, PSU en monitor neer te zetten, met spotgoedkope hardware, die je dan straks vervangt. Alles in 1 keer kost klauwen met geld. Geldt ook voor toetsenborden, DVD-spelers, boxen, en (bedrade) knaagdieren.

Mijn gok nu zou een leuke X4 zijn, 5770 of 5850 (als je de centen hebt), een degelijke voeding (Seasonic 430 ofzo), 1TB HDD (films anyone?) en een kast met ruimte.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Verwijderd

Topicstarter
Sorry van de MSN-taal, als zestienjarige ben ik daar helaas gewend aan geraakt , ik zal over gaan op mijn gewoonlijke ABN:P

Maarja, wat ik hier dus zie qua tips, zoek een betere PSU, misschien een grotere HDD, eventueel wat meer aan de videokaart besteden en niet te vergeten, kijk naar een AMD processor, hier krijg je meer waar voor je geld (ook al zijn de meningen hierover zeer verdeeld). Alvast bedankt voor deze tips!

Toch zou ik wat meer duidelijkheid willen over de cpu kwestie, want ik heb op dit moment de i3 in mijn lijstje staan, een snelle dual-core processor. Tegenover deze processor staat de phenom x4 (de 965, de 840, iemand hier meer over?). De x4 zijn quad-core, en wat ook ZEER belangrijk voor mezelf is, is wat zal beter zijn met het oog op de misschien wel nabije toekomst?

En die amd begint nu toch wel te trekken, want ik bespaar er (in mijn ogen) toch wel een significant bedrag aan, een bedrag wat mooi aan dingen als de videokaart, of waarschijnlijk nog beter, de PSU besteed kan worden:D

Verwijderd

FreezeXJ schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 15:23:
Ja, als je games single-threaded zijn wel ja... Echter ken ik Ome Tom als lichtelijk Intel-bevooroordeeld, en zou ik persoonlijk lekker die grijpstuivers besparen, en in iets anders stoppen. Zeker voor gamen on a budget zul je trucs moeten verzinnen...
Als je een i3 2100 wilt hebben voor bepaalde applicaties kun je die prima kopen want de i3 2100 presteert in games gelijk, beter en af en toe iets slechter dan de AMD X4 965 (reviews: Fusion cooking: AMD's Lynx getest). Lijkt me volkomen logisch dat een lager geklokte sixcore (1055T, 1075T, 1090T en 1100T) dan slechter presteert dan de op 3,4Ghz draaiende X4 965.

@Appelflapje
Kijk en vergelijk:
reviews: Fusion cooking: AMD's Lynx getest
http://www.anandtech.com/bench/Product/289?vs=102
http://nl.hardware.info/productinfo/vergelijk/3/115243;83035

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2011 15:41 ]

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

De i3 is absoluut competetief, alleen is en blijft het een dualcore (zodra games straks echt gebruik gaan maken van meerdere cores gaat dat interessant worden), en zijn moederborden er een 10-20 euro duurder voor. Zeker omdat AM3 al een tijd meedraait, kun je hier leuke deals voor vinden, waarbij je een heleboel features bijna voor niets krijgt, alleen omdat de chipset wat ouder is. Mocht je een on-board GPU vinden, dan kun je die gebruiken zo lang je geen officiele GPU hebt.
Hexacores zijn tegenwoordig heel betaalbaar, maar tenzij je er plannen mee hebt, kun je beter in een quadcore investeren.

Verwijderd

FreezeXJ schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 15:48:
De i3 is absoluut competetief, alleen is en blijft het een dualcore (zodra games straks echt gebruik gaan maken van meerdere cores gaat dat interessant worden), en zijn moederborden er een 10-20 euro duurder voor. Zeker omdat AM3 al een tijd meedraait, kun je hier leuke deals voor vinden, waarbij je een heleboel features bijna voor niets krijgt, alleen omdat de chipset wat ouder is. Mocht je een on-board GPU vinden, dan kun je die gebruiken zo lang je geen officiele GPU hebt.
Hexacores zijn tegenwoordig heel betaalbaar, maar tenzij je er plannen mee hebt, kun je beter in een quadcore investeren.
Eigenlijk is het misschien handiger om te wachten totdat AMD zijn nieuwe FX processoren introduceert. Anders zit je nu direct met een verouderde processor (de X4 965) in plaats van een FX processor. Nou die prijzen lijken me voor TS niet interessant nieuws: 'AMD introduceert FX-processors op 19 september', de goedkoopste zal niet rond de 100 euro komen te liggen.

Moederborden zijn niet eens zoveel goedkoper als je SATA3, USB3.0 en AM3+ wilt hebben: http://tweakers.net/price...pedQEaKUvjGrCk1FeWc8Tc2s_
vs.
Intel SATA3 en USB3.0:
http://tweakers.net/price...FeLo1DqYzE1gW0vPyzngxz7x8

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2011 16:02 ]

• Boxman
Wachten moet je in computerland nooit doen. Is het nieuwste nog niet uit, wordt de volgende generatie aangekondigd. Of dan moet je weer wachten op een videokaart. En dan is het nieuwe geheugen bijna uit. Dan zijn er weer bijna nieuwere moederboards, daarna is de volgende generatie videokaarten er al, en dan blijf je aan de gang..

Wachten is een slecht idee.

[ Voor 9% gewijzigd door Boxman op 14-08-2011 16:04 ]

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Misschien is dit wat beter. ;)

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje

http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B207293%5D=1

Als je dan gewoon €110 neertelt voor deze GPU uit de pricewatch dan heb je voor €600 toch wel een leuk systeempje.

V&A aangeboden: Gigabyte GV-R685D5-1GD

[ Voor 30% gewijzigd door DaniëlWW2 op 14-08-2011 16:10 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Boxman
Dat werkt natuurlijk niet :P

[ Voor 8% gewijzigd door Boxman op 14-08-2011 16:07 ]

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Boxman schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 16:07:
[...]

Dat werkt natuurlijk niet :P
Ik ben niet helemaal helder. Wat doe ik nu weer fout. 8)7

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Verwijderd

Boxman schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 16:03:
Wachten moet je in computerland nooit doen. Is het nieuwste nog niet uit, wordt de volgende generatie aangekondigd. Of dan moet je weer wachten op een videokaart. En dan is het nieuwe geheugen bijna uit. Dan zijn er weer bijna nieuwere moederboards, daarna is de volgende generatie videokaarten er al, en dan blijf je aan de gang..

Wachten is een slecht idee.
Heb je dat mensen ook in december geadviseerd? Koop een i7 860 want wachten is onzinnig :/. Terwijl in januari Sandy Bridge werd geïntroduceerd.

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:39
DanielWW2 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 16:08:
[...]

Ik ben niet helemaal helder. Wat doe ik nu weer fout. 8)7
Jou winkelmandje staat in een cookie/temp bestand op jou pc.. Je moet even op de knop 'Directe link' (rechtsbovenin bij winkelmandje) klikken en dan krijg je een link waarmee wij ook kunnen zien wat jij in je winkelmandje hebt :P

Verwijderd

Topicstarter
@danielWW2 Ik zie 't link probleempje al:P Je moet even op "directe link"klikken als je in je gevulde winkelmandje bent, de url kopiëren uit de balk werkt helaas niet:P

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Verwijderd

Topicstarter
Dat is zeker een leuk systeempje voor die prijs, maar helaas denk ik niet dat de games die ik wil spelen, ook al is het sporadisch, gaat lukken met alleen integrated graphics ;)
Toch ben ik net ook met iets heel ergvergelijkbaars gekomen, allen dan met een kleinere harde schijf (1TB is voor mij niet geschikt, ik leef nu prima met 320 Gig, en dat is op het moment al redelijk veel voor mij, en mijn motto,"ben je d'r mee klaar, donder het er dan gelijk af"), een videokaart, en een andere CPU.

http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B423154%5D=1

Wat denken jullie hiervan, is het in ieder geval een stap vooruit gezien vanaf mijn eerste build? Zoals jullie zien heb ik ook maar een AM3+ moederbord genomen, degene uit de best buy guide, puur met het oog op de toekomst, hier kan namelijk later, als ik daar behoefte aan heb, ook een Bulldozer CPU in.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2011 16:21 ]

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

DanielWW2 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 16:06:
Misschien is dit wat beter. ;)

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje

http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B207293%5D=1

Als je dan gewoon €110 neertelt voor deze GPU uit de pricewatch dan heb je voor €600 toch wel een leuk systeempje.

V&A aangeboden: Gigabyte GV-R685D5-1GD
Ik was die kaart uit de pricewatch vergeten opnieuw te linken. :X
Ik moet denk ik zo maar even gaan liggen want ik kan me niks herinneren vandaag. :+

[ Voor 37% gewijzigd door DaniëlWW2 op 14-08-2011 16:27 ]

Verwijderd

Ook maar even een systeempje gemaakt. Je gaat toch zelf bouwen dus je bent niet gebonden aan één winkel. Monitor en toetsenbord en muis moet je wel bij Azerty bestellen die staan er niet bij.
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 41,90€ 41,90
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 17,50€ 17,50
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 80,-€ 80,-
1XFX Pro 450W€ 44,90€ 44,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 20,31€ 20,31
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 98,20€ 98,20
1Asus M5A78L-M/USB3€ 52,23€ 52,23
1Sapphire Radeon HD 6770 1GB GDDR5€ 89,90€ 89,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 444,94

Ik heb nog wat zitten googelen nu met een HD6870:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 41,90€ 41,90
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 17,50€ 17,50
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 80,-€ 80,-
1XFX Pro 450W€ 44,90€ 44,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 20,31€ 20,31
1AMD Phenom II X4 840 Boxed€ 78,90€ 78,90
1Asus M5A78L-M/USB3€ 52,23€ 52,23
1Asus EAH6870 DC/2DI2S/1GD5€ 149,10€ 149,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 484,84

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2011 16:37 ]

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:23

MsG

Forumzwerver

Kan de videokaart niet tweedehands? Ik had ene HD5850 voor 90 euro. Nu heb je voor die 90 een stuk minder.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-11 11:53
Waarom niet kijken naar een leuk 2e hands systeem bij de V&A? Er komen er genoeg voorbij met een X4 of een X6, over het algemeen een betere videokaart voor rond de 600 euro.

Natuurlijk is die i3 (3,1GHz) hoger geclockt, maar ja die X6 (uitgaande van de laagst geclockte: 2,8GHz) kan je ook wel hoger clocken en dan heb je ineens 6 cores op dezelfde snelheid draaien tov. de 2 cores van de i3. Wellicht heb je daar in een spel niet direct wat aan, maar je kan dan wel prima andere programma op de achtergrond door laten draaien zonder vertragingen (omdat die dan op de andere cores lopen).

Tegenwoordig komen steeds meer programma's uit die multithreaded en multicores beter ondersteunen en benutten. En aangezien ik verwacht dat je die pc niet alleen de komen 3 tot 5 jaar alleen voor games gaat gebruiken, vraag ik me af of de keuze voor een i3 verstandig is. Een dergelijke i3 is meer dan zat voor een HTPC oid, mja... tis jouw keuze. ;)

Oh ja, ik zag dat je weer een 500GB schijf hebt geselecteerd. In principe ben je toch een dief van je eigen portemonnee als je 1TB voor een tientje meer kunt kopen. Meer ruimte en hoogstwaarschijnlijk meer SNELHEID, door de aanwezigheid van met dataruimte per platter bij zelfde rpm's! Ga eens kijken naar een HD103SJ bijvoorbeeld. ;)

Gooi er trouwens ook bij voorkeur 2x een RAM reepje in, dan kan je dual channel gebruiken. 8GB kost tegenwoordig geen drol meer, deze bijvoorbeeld of iets uit deze lijst, maar gewoon 4GB (als 2x2GB) voor 25 euro kan ook.

Tip: Ga overigens als je echt nieuw wilt gaan voor een X4 of X6 gewoon voor het nog goedkopere XMS ram oid, want dat draait prima op AMD... je hoeft dan niet perse 1,5V ram te gebruiken. Verder kijk wel bij voorkeur dan naar een moederbord met een 9xx chipset, zodat je er later nog een processor uit de toekomstige Bulldozer architectuur op kunt draaien.

Edit: Het systeem van Chicane geeft een goede indruk... al is hij wel de kast vergeten :9.

Verwijderd

Dat is een goede, die had ik er inderdaad uitgehaald omdat hij die misschien nog kan recyclen :). Scheelt weer 30 a 40 euro.

Verwijderd

Topicstarter
Zoooooo, nadat deze pc weer even leuk was uitgevallen ben ik weer terug. Wat tweedehands betreft, ik kijk 't aan, maar ikzelf ben er nooit zo'n fan van, ga me niet vragen waarom, maar ik heb er gewoon niet zo veel mee. Ook bestel ik liever al het spul bij 1 winkel, en in 1 keer, scheelt toch verzendkosten, en iedere cent die je moeiteloos kan besparen is er één.

En hoezo een 9xx chipset, volgens the almighty Google kan ik een Bulldozer cpu moeiteloos draaien op een AM3+ moederbord, na een BIOS update, althans, volgens Google dan hè.

En de build die ik nu in elkaar heb gezet:
http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B423154%5D=1

Al met al ziet het er netjes uit zo, hier en daar een compromis (een iets mindere cpu dan de 965, maar een betere HDD etc.) En ja, op een paar centen na, onder de 600 euro, ik ben er wel trots op. Ik wil jullie ONTZETTEND bedanken voor de hulp, ik heb wat onderdelen van jullie kunnen overnemen en daar ben ik heel blij mee, dank jullie wel. En als jullie nog wat tips hebben, of toch nog iets anders zouden zien aan deze build, laat het weten!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Voor het bedrag is het wel een stuk beter. Voornamelijk de voeding is heel wat beter dan een HKC. Nu zal je PC niet ontploffen na verloop van tijd. :P

AMD blijft gewoon bang for your buck in zowel GPU, mobo en CPU. Intel is sneller maar ook duurder.
Kingston RAM is gewoon standaard en werkt eigenlijk altijd en ik zelf dacht ook dat 500GB niet veel was maar na 1.5 jaar ben ik al door z'n 350 GB heen. :P
En het enige verschil tussen een 955 en 965 is 0.2Ghz clockspeed. Dat maakt dus vrijwel niks uit. :+

En ja, ik kan weer een beetje helder nadenken.
Veel plezier met je nieuwe PC. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door DaniëlWW2 op 14-08-2011 18:02 ]

Verwijderd

Hmm ik moet vaker CSL controleren...

Welkom op GoT :w

Losse "welke moet ik kopen?" topics zijn niet meer toegestaan op GoT, lees hiervoor *LET OP* - Wat moet ik kopen.

Dit betekent niet dat de vraag niet is toegestaan, je bent vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde (N)BBG topics, deze kun je vinden in Best Buy Guide overzichtstopic.

Dit topic gaat dicht. Maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om je vraag te stellen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.