[win 7] help gezocht bij installatie op asus 901 netbook

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik heb 2 van die kleine asus netbookjes die nu op XP draaien.
Er zitten geen harde schijven in,maar 12 GB aan "electronische harddisks" zal vast wel een naam voor zijn maar die komt even niet in me op ( dyslectie).
Ik heb het idee dat een uitgeklede win-7 hier ook op moet passen.
En ik heb het idee,maar vraag me niet waarom,dat win 7 beter draait dan XP die uiteindelijk uitgefaseerd gaat worden.
Ik vraag niet naar illegale zaken, ik heb een paar echte windows 7 pakketten en ook de benodigde officiele keys.

Alleen,die netbookjes hebben geen interne cd/dvd dus alles moet via usb.
Ik weet hoe ik een bootable usb stick moet maken.
Ik heb wel gegoogled maar kom zaken tegen als "pliek" e.d.
Waar ik de netbookjes feitelijk voor gebruik is wat browsen,een mailtje beantwoorden in de trein.
Ook al door het formaat van de interne harddisks ( hoewel er ook nog 8 GB aan mini SD class 8 in zit) moet het dus een windows zijn die zo uitgekleed mogelijk is.
Dus geen zaken als office en andere dingen,gewoon een basic draaiend OS,zonder enige toeters en bellen.

Heeft iemand al eens zoiets geprobeerd op een asus 901,en zo ja,waar moet ik op zoeken.
Ik ben wel e.e.a. tegen gekomen in nieuwsgroepen maar dat zat vol met virusjes.
En te uitgebreid.
Een windows 7 die de ingebouwde webcam ondersteunt,simpel browsertje (ie 7/8), het touchscreen ondersteunt,geluidskaartje van de asus 901,flash maar verder gestript.
Eigenlijk een soort android tabletje maar dan met een toetsenboardje.

Uiteraard maak ik eerst een image van het huidige XP wat er op draait.
Maar met al die tropische varianten die er nu uit zijn van windows 7 kom ik er niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 12:31:
ik heb een paar echte windows 7 pakketten en ook de benodigde officiele keys.
Met de tool van MS zelf kan je dan prima uit de voeten om een install vanaf usb uit te voeren.
meuk: Windows 7 USB/DVD Download Tool

Als je de software (Win7) al hebt, waarom dan aangepaste iso's van Usenet en/of torrent halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

USB formatteren op NTFS, inhoud van de W7 iso kopiëren en plakken, en je USB is bootable.

NOTE: het moederbord dient boot vanaf usb wel te ondersteunen.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Daar is Windows 7 Starter toch voor? En dan de tip van Gero71 volgen.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 13:29:
[...]

Met de tool van MS zelf kan je dan prima uit de voeten om een install vanaf usb uit te voeren.
meuk: Windows 7 USB/DVD Download Tool

Als je de software (Win7) al hebt, waarom dan aangepaste iso's van Usenet en/of torrent halen?
Omdat ik niet over de kennis beschik om te weten wat er wel,en wat er niet nodig is voor mijn asus, omdat ik niet eens weet of het kan.
Het moet echt minimaal zijn,niet veel meer dan een ui en de benodigde drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een aangepaste iso download weet je niet wat er uit is gehaald, of de juiste drivers er (al) inzitten, etc, etc.
Kan je beter zelf een iso aanpassen met vLite ofzo.

Als de netbookjes inderdaad alleen maar voor surfen en mailen worden gebruikt zou je ook nog een linux variant kunnen overwegen. Voor enkel surfen, mailen en wat tekst verwerking heb je geen linux kennis nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:07
Ik heb er de normale installatie van Windows 7 erop staan en werkt perfect.
Linux zal ik niet doen als er geen kennis is, zelf ook problemen met de wireless als er Ubuntu opstaat.

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Om een bootable .iso op usb stick te krijgen:
Je kan ook het programma ultraISO gebruiken.
In ultraiso het .iso bestand openen en dan in het dropdown menu "opstartbaar" - write disc image.
Schrijf je meteen naar je usb stick met mogelijkheid tot formateren.

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:24

Onbekend

...

Ik adviseer je om geen standaard Windows 7 te installeren, maar de Starter-versie. De standaard versie neemt een paar maanden later enorm veel schijfruimte in beslag, en dan is 12GB niet genoeg.

Ik vraag mij af of die 1GB ram die erin zit wel voldoende is. Ik raad gewoon de Windows XP aan die er standaard op geïnstalleerd stond.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Onbekend schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 22:27:
Ik adviseer je om geen standaard Windows 7 te installeren, maar de Starter-versie. De standaard versie neemt een paar maanden later enorm veel schijfruimte in beslag, en dan is 12GB niet genoeg.

Ik vraag mij af of die 1GB ram die erin zit wel voldoende is. Ik raad gewoon de Windows XP aan die er standaard op geïnstalleerd stond.
Het is natuurlijk geen snelheidskoning... maar omdat de ondersteuning voor windows xp er uit gaat en ik heb hier menige machine waarop xp traag is en win 7 goed draait.
Auto update is zowieso uit dus veel komt er niet meer bij.
Misschien maar opgeven en nog een leuke tablet er bij zoeken dan, ik elk geval bedankt.
Komt er iemand met echt een win 7 draaiend op de 901 dan hou ik me aanbevolen.
Ik durf er nog niet teveel mee,want als het mis gaat ben ik de windows 7 licentie ook kwijt..
Pagina: 1