Toon posts:

Eerste audioset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Ik wil binnenkort een audioset aanschaffen voor bij mijn tv. Daar komt namelijk geen goed geluid uit en ik vind het écht tijd voor iets beters. Ik ga het vooral gebruiken voor films en series kijken, af en toe muziek luisteren. Momenteel heb ik mijn zinnen gezet op het kopen van een betaalbare surround receiver en twee vloerstaanders van circa 200 euro per stuk. Als receiver had ik de Onkyo TX-NR509 op het oog, deze lijkt prima en ik wil wat budget overhouden voor de vloerstaanders, voor welke ik trouwens nog weinig concreets heb bedacht. (evt. Dali Concept 6 of Mordaunt-Short
Carnival 6) Waarom dit idee?

- In de winkel vond ik zo'n stereo setup erg goed vond klinken. (alleen heb ik niet veel ervaring dus wellicht dat ik heel veel mooi vind klinken)
- Later uitbreidbaar met boxjes achter en een center speaker. Dit met de reden om de eerste uitgave wat minder asociaal hoog te laten uitvallen en dat ik eerst kan aanzien hoe de 2.0 set mij bevalt.
- Mooie tonen over het hele bereik spreekt me aan bij de vloerstaanders.

Nou is mijn vraag of jullie advies voor mij hebben en of ik op de goede weg zit, gezien het mijn eerste audiosysteem is dat ik aanschaf. Wat ideeën voor speakers zou ook mooi meegenomen zijn. Als ik wat meer info moet geven laat het me weten!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Het lijkt me prima om met twee vloerstaanders en een surround-receiver te beginnen. Is ook goed uitbreidbaar. Misschien kan je de luidsprekers tweedehands kopen, €200 per stuk is niet heel ruim.

Houd wel in je achterhoofd dat je de luidsprekers later waarschijnlijk nog gaat vervangen. Het kan bijv. zijn dat je tijdens het kopen luidsprekers met sterke (harde) hoge tonen mooi vindt klinken, maar na een half jaar luisteren daar toch anders over denkt.

[ Voor 18% gewijzigd door TBTL op 14-08-2011 12:34 ]

Verwijderd

Ik zou zeggen kijk ook eens naar de jamo s 606 en 608 klinken ook netjes.

Verwijderd

Topicstarter
TBTL schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 12:32:
Het lijkt me prima om met twee vloerstaanders en een surround-receiver te beginnen. Is ook goed uitbreidbaar. Misschien kan je de luidsprekers tweedehands kopen, €200 per stuk is niet heel ruim.

Houd wel in je achterhoofd dat je de luidsprekers later waarschijnlijk nog gaat vervangen. Het kan bijv. zijn dat je tijdens het kopen luidsprekers met sterke (harde) hoge tonen mooi vindt klinken, maar na een half jaar luisteren daar toch anders over denkt.
Aan welk budget zou ik dan moeten denken volgens jou? Tweedehands heb ik tot nu toe nog niet zoveel moois in de buurt gezien (Groningen)
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 12:35:
Ik zou zeggen kijk ook eens naar de jamo s 606 en 608 klinken ook netjes.
Ik moet zeggen dat ik toen ik ging luisteren ook de Jamo S606 in gedachten had. Deze vond ik toch wat tegenvallen t.o.v. boxjes die twee á 3 tientjes duurder waren. De 608 heb ik nog niet gehoord, is het verschil heel groot met de 606?

• Painore
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-12-2020
In die prijsklasse kun je ook nog naar Klipsch kijken, RF52/Synergy F2/F20.
Maar tweedehands is nog veel meer te verkrijgen!

[ Voor 25% gewijzigd door Painore op 14-08-2011 18:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Painore schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 18:24:
In die prijsklasse kun je ook nog naar Klipsch kijken, RF52/Synergy F2/F20.
Maar tweedehands is nog veel meer te verkrijgen!
Tweedehands kijk ik toch graag naar spul wat een beetje in de buurt zit. Maar bedankt voor de tips ik zal ze eens bekijken!
Pagina: 1