• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:49
Beste tweakers,

Vanochtend wil ik zoals gewoonlijk mijn dualscreen setup uit sla's stand verwekken om weer met twee monitors aan het werk te kunnen. Echter, mijn DVI monitor wilde niet meer. Raar, dus alles even aangedrukt etc. Maar het mocht niet baten.
In Windows bij de resolutie-instellingen gekeken, wordt de monitor wel gedetecteerd. Aanpassen resolutie mocht niet baten, net als hoofdmonitor wisselen.

Gelukkig had de monitor wel een VGA-aansluiting, en kon ik de monitor wel testen. Op de VGA werkt hij wel gewoon.

Specs:
HD5770 512mb
1. Dell 1702PF (17" 1280x1024)
1. Dell 176 (17" 1280x1024)

Wat overzie ik?

Mvg,

Naarden 4ever

• naarden 4ever
Bump + update.

Ik heb een aantal dingen uitgeprobeerd. Het is overigens een HD 5770 met dus 1x DVI, 1x HDMI en 1x DisplayPort.
Monitor A heeft DVI & VGA
monitor B alleen VGA

Monitor A met DVI uitgang (videokaart) naar DVI ingang (monitor): geen reactie
Monitor A met HDMI -> DVI (videokaart) naar DVI ingang (monitor): geen reactie
Monitor A met DVI -> VGA (videokaart) naar VGA ingang (monitor): werkt

Monitor B met DVI -> VGA (videokaart) naar VGA ingang (monitor): werkt

Kortom, de videokaart is het niet. Het ligt aan de DVI op de monitor. Kun je testen of de aansluiting op de monitor nog werkt, zoja, hoe dan? De multimeter staat helaas op het werk namelijk, dus de kabel kan ik niet doormeten...

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-02 15:24
Gewoon een andere DVI-kabel proberen?

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-02 23:45
DVI-I (integrated - digital and analog) heeft een digitale en analoge uitgang.
Het is niet onmogelijk dat de digitale poort kapot is en analoog wel werkt.

Vergelijkbaar iets gebeurde bij gebruikers die een aftermarket Accelero Extreme te strak op hun 5970 schroefden waarna de Digitale DVI niet meer werkte maar de analoge uitgang wel.

Indien dit het geval is en je geen garantie meer hebt zou ik gewoon op VGA verder werken, op zulke lage resoluties mag de analoge beeld kwaliteit er niet onder lijden.

[ Voor 4% gewijzigd door Zanac-ex op 26-08-2011 17:48 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik ken meerdere Dell schermen waar na verloop van tijd de DVI-uitgang gewoon de geest geeft, gevalletje 'garantie claimen'.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• naarden 4ever
Wiethoofd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 17:47:
Ik ken meerdere Dell schermen waar na verloop van tijd de DVI-uitgang gewoon de geest geeft, gevalletje 'garantie claimen'.
Da's jammer, dat ding was sowieso al tweedehands voor een drol (de verzendkosten waren duurder :X)

Ik zal nog eens kijken of ik dat ding (10 kilo TFT, alweer :X) naar de lokale computerboer om de hoek kan nemen zodat ze daar even met een DVI kabeltje testen, over een dag of 2-3 krijg ik een nieuw bureau dus dan trek ik toch alle kabels er even uit, dan meet ik hem meteen door. Het is inderdaad een kabel met alle stekkers erin, dus DVI-Imaar als digitaal het begeeft, moet het analoge deel het toch overnemen, lijkt mij...

Maar goed, anders moet ik mijn nieuwe setup (komt een 22" scherm bij) met een ander 17" scherm doen. Geef ik deze aan mijn broertje ofzeuw... :P
Pagina: 1