Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Citrix logfiles: zien welke collega andere mailbox bezoekt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje over log files. Of eigenlijk wat er wel en net gelogd wordt op een (citrix) netwerk (waarbij iedereen via een terminal inlogd).

Als ik een collega gemachtigd heb voor mijn mail (groupwise), kan hij overal bij. Geen probleem verder. Maar zou je (lees: de systeembeheerder), als ik dat zou willen, kunnen achterhalen in de logfiles, welke collega wanneer in mijn mailbox is geweest en welke mail hij heeft bekeken? Of worden zulke dingen niet gelogd?
(en wat wordt dan eigenlijk wel op een netwerk gelogd van de gebruiker?)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:23

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ligt compleet aan de inrichting van de auditing, en dat kan per onderneming verschillen. Er is dus geen zinnig woord over te zeggen, hier is namelijk geen standaard voor.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Zowiezo moet je dat niet in de Citrix logs maar in die van Goupwise zoeken.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Topicstarter
All right, zat wel te denken dat het loggen van alle mails die gelezen worden in de groupwise (!) log wel een enorme bak aan data geeft voor een bedrijf van 150 man. Misschien niet helemaal realistisch dus?? Is er wel wat te zeggen over hoe lang dergelijke logs over het algemeen bewaard worden?