[win2000] ISO windows 2000 prof

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:49
Komende week mag ik me gaan bezig houden met het refurbishen van een aantal laptops die allen windows 2000 prof engels draaien (en ook een licentiesleutel voor dit OS op de achterkant hebben).

Nu wil ik graag op ieder systeem een schone installatie, evt met SP4 maar dit is geen vereiste. Het probleem is echter dat ik nooit windows 2000 heb gehad en hier dus geen CD van heb liggen.

Op internet kun je talloze torrents downloaden, maar deze hebben allemaal een geslipstreamde key of er is standaard software ingebakken. M.a.w. not done (verder is het bedrijfsmatig en wil ik geen problemen gaan opzoeken).

Vraag is dus waar ik een "legale", schone ISO vandaan kan halen, MS heeft deze niet online. Ik kan me zo voorstellen dat dit probleem toch vaker moet voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Als het slipstreamen van de key op dezelfde manier gaat als bij XP, hoef je alleen maar \i386\winnt.sif weg te halen of aan te passen.

Misschien dat de lokale pc-winkel nog een cd heeft liggen?

[ Voor 24% gewijzigd door Raven op 14-08-2011 11:18 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
De support voor Windows 2000 is al enige tijd afgelopen (juli 2010), waarom zou je dit nog steeds op laptops willen installeren (zeker als het bedrijfsmatig is)? Zijn er geen alternatieven geschikt voor jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:49
Kawaii schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 11:17:
De support voor Windows 2000 is al enige tijd afgelopen (juli 2010), waarom zou je dit nog steeds op laptops willen installeren (zeker als het bedrijfsmatig is)? Zijn er geen alternatieven geschikt voor jullie?
Met een 5GB schijf is XP geen verstandige keuze, inderdaad is win2000 EOL maar ze willen de systemen graag nog gebruiken. Om deze reden is er toch gekozen voor win2000.
Raven schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 11:16:
Als het slipstreamen van de key op dezelfde manier gaat als bij XP, hoef je alleen maar \i386\winnt.sif weg te halen of aan te passen.

Misschien dat de lokale pc-winkel nog een cd heeft liggen?
Dat is nog eentje om te proberen.

Inmiddels de MSDNAA versie via via verkregen. Gewoon legaal, want de SHA1 komt overeen :-)

[ Voor 5% gewijzigd door significant op 14-08-2011 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

"Gewoon legaal, want de SHA1 komt overeen"

Dan zou ik eigenlijk dit zeggen:
"Gewoon origineel, want de SHA1 komt overeen"

Je hebt de licenties, dus waar je de cd ook weghaalt, je bent legaal bezig (voor zover ik weet). Het enigste probleem was waar je een onaangetaste cd weg kon halen. Maar als de SHA1 matched, dan zit dat wel goed :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde