Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Beurskoersen op flatscreen

Pagina: 1
Acties:

• stekkerjack
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 12-05-2015
Een klant (voor wie ik vooral webdevelopment doe van de Magento-weshop) heeft me gevraagt om een systeem te maken waardoor live beurskoersen kunnen weergegeven op een flatscreen op hun kantoor.

Ik ben op zoek naar de meest handige manier om dit aan te pakken. De koersen heb ik al, die worden voor een andere applicatie al in een MySQL database geladen (iedere minuut), vanuit het kantoor kan ik hier gewoon verbinding mee maken en de koersen opvragen. Als webdeveloper zijnde zou ik het zo aanpakken: oud computertje + linux-distro naar keuze + browser die een webpagina laat zien met daarin de koersen die door middel van wat javascript bijgewerkt worden zonder dat de hele pagina hoeft te herladen.

Het is de bedoeling dat het systeem na installatie nooit meer aangeraakt hoeft te worden en omdat het alleen op het kantoor zelf gebruikt wordt is de beveiliging niet zo'n heel groot probleem en lijken me updates ook niet echt nodig. Verder zou het erg fijn zijn als het geheel zichzelf na een stroomstoring gewoon zou starten en in 1 keer zou werken als het moet zonder interactie van wie dan ook (behalve iemand die indien nodig de flatscreen met de afstandsbediening weer aanzet).

Het lijkt me dat dit niet een hele unieke opdracht is en er zullen ongetwijfeld mensen zijn die dit eerder hebben gedaan, maar ik weet niet echt op welke zoektermen ik hier op het forum (danwel op Google) moet zoeken.

Mijn vraag is: hoe pak ik dit het slimste aan en kennen jullie andere die iets dergelijks ooit gemaakt hebben waar ik zou kunnen spieken?

• coldasice
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 13:54
ik zou eens kijken op highcharts....hele mooie grafieken met jquery....

• Cheatah
  • Registratie: mei 2001
  • Niet online

Cheatah

Lágrimas negras

Ik zou de opdracht niet aannemen. Je hebt geen idee van de hoeveelheid tijd die je erin moet steken en beschikt niet over de kennis die je nodig hebt.

My intentions soon you will see. The sway of my scheme, imposed upon all.
Come follow me, my puppets to be. I'll attach my strings, manipulation begins.

• coldasice
Cheatah schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 11:13:
Ik zou de opdracht niet aannemen. Je hebt geen idee van de hoeveelheid tijd die je erin moet steken en beschikt niet over de kennis die je nodig hebt.
de webpagina bouwen kost je een dag...met een tv met internet is dit een fluitje van een cent...

• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 17:48
Iedere minuut refreshen is zelfs al te weinig, kunnen ze niet beter gewoon www.beurs.nl ofzo op een scherm neerzetten, die feed wordt iedere 2 seconden herberekend.

Ik zou me persoonlijk niet aan een opdracht wagen als ik de kennis er niet van heb om, het zonder buitenaf kennis op te vragen steeds, het te bouwen.

• efan
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
mocht het om forex gaan, dan kun je hier eventueel wat mee:
http://www.forexfactory.com/showthread.php?t=293904

in de eerste post staan wat scripts, om de data van metatrader 4 in excel te krijgen

• coldasice
Suicyder schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 11:18:
Iedere minuut refreshen is zelfs al te weinig, kunnen ze niet beter gewoon www.beurs.nl ofzo op een scherm neerzetten, die feed wordt iedere 2 seconden herberekend.

Ik zou me persoonlijk niet aan een opdracht wagen als ik de kennis er niet van heb om, het zonder buitenaf kennis op te vragen steeds, het te bouwen.
je kunt de data ophalen met jquery...dit kan iedere seconde op de achtergrond en in het toevoegen aan highcharts....ik heb dit gemaakt met een live temperatuur grafiek van een domotica installatie...

• Cheatah
  • Registratie: mei 2001
  • Niet online

Cheatah

Lágrimas negras

coldasice schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 11:17:

de webpagina bouwen kost je een dag...met een tv met internet is dit een fluitje van een cent...
Voor jou of voor mij misschien. Ik zou er als bedrijf niet blij mee zijn dat als ik vraag om een systeem te maken moet blijken dat degene aan wie je het vraagt er geen ervaring mee heeft. Ik zou er als ondernemer niet blij mee zijn dat ik vooraf niet wist of ik er iets aan ging verdienen of dat ik er flink bij moest gaan leggen. Als developer snap ik dat iedereen wil bewijzen dat hij/zij iets kan, maar tegen welke prijs?

Als je al onderzoek moet gaan doen vóórdat je een offerte uitbrengt, ben je dan wel te doen waar je goed in bent?

My intentions soon you will see. The sway of my scheme, imposed upon all.
Come follow me, my puppets to be. I'll attach my strings, manipulation begins.

• kluyze
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
- niet elke site vind het tof dat er elke seconde ge-queried wordt.
- Als je een externe site gaat parsen, ga je rekening moeten houden dat morgen die volledige site aangepast kan wordt waardoor jouw parser niet meer de juiste data kan vinden.

Ik vraag me eigenlijk af wat je vraag nu eigenlijk is? Vraag je hoe je de webapplicatie moet bouwen of zit je met de achterliggende hardware?

Toch enkele tips:
Als je toch al de koersen hebt, zou ik eens kijken naar een systeem als comet. Dat is ajax maar dan door een push vanuit de server.

Het starten bij een stroomuitval kan je simpel doen door in de bios een 'boot after powerloss' oid. in te stellen, hoe dat moet en zo kan je best in de handleiding onder de bios sectie vinden.
Dan moet je gewoon zorgen dat je browser opstart bij het booten (voor linux: 'initd', 'rc.local',... als zoekwoorden)
Dan zorg je gewoon dat jouw site als startpagina staat.

The only thing 2 engineers will agree upon, is that the 3rd one is an idiot. - Shakespeare was a mathematician : root(4*b^2) = 2b or -2b

• stekkerjack
Een grafiekenengine hebben we al, zodat klanten van de webshop hun eigen grafieken kunnen genereren. Deze grafiekenengine gebruiken we ook voor onze eigen websites en de white label shops, de grafieken zijn het probleem dus niet.

Het bouwen van de webpagina zal het probleem niet zijn en het opzetten van een computertje en Ubuntu o.i.d ook niet, maar ik zou wel wat advies kunnen gebruiken wat betreft de meest stabiele software om te gebruiken. Ik dacht dat de NS Firefox gebruikt om de reisinformatie op de schermen in de stations weer te geven. Maar is dit de slimste optie?

Zijn er meerdere mensen die zoiets gemaakt hebben en wat kan ik het best als zoekwoorden gebruiken om die mensen te vinden?

@kluyze: mijn vraag is vooral welke software (OS + browser in dit geval) ik het beste kan gebruiken om een zo stabiel mogelijk eindresultaat te krijgen.

• coldasice
stekkerjack schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 13:02:
Een grafiekenengine hebben we al, zodat klanten van de webshop hun eigen grafieken kunnen genereren. Deze grafiekenengine gebruiken we ook voor onze eigen websites en de white label shops, de grafieken zijn het probleem dus niet.

Het bouwen van de webpagina zal het probleem niet zijn en het opzetten van een computertje en Ubuntu o.i.d ook niet, maar ik zou wel wat advies kunnen gebruiken wat betreft de meest stabiele software om te gebruiken. Ik dacht dat de NS Firefox gebruikt om de reisinformatie op de schermen in de stations weer te geven. Maar is dit de slimste optie?

Zijn er meerdere mensen die zoiets gemaakt hebben en wat kan ik het best als zoekwoorden gebruiken om die mensen te vinden?

@kluyze: mijn vraag is vooral welke software (OS + browser in dit geval) ik het beste kan gebruiken om een zo stabiel mogelijk eindresultaat te krijgen.
dus uiteindelijk blijft alleen over dat je een OS zoekt die de stabiliteit heeft van een huis....dan kies je voor OpenVMS....wordt in datacenters ed gebruikt....

verder vind ik dit hele draadjes uiteindelijk nergens over gaan...je vraagt vanalles maar uiteindelijk heb je al bijna alles en wil je alleen een stabiel systeem....voor jou toepassing is ieder os geschikt, uitgezonderd win95..... |:(

• Beatboxx
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 06-08 17:20

Beatboxx

Certified n00b

Firefox leakt wel wat memory. Niet veel, maar als je 'm een maand aan laat staan = error

• stekkerjack
coldasice schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 13:12:
[...]
verder vind ik dit hele draadjes uiteindelijk nergens over gaan...je vraagt vanalles maar uiteindelijk heb je al bijna alles en wil je alleen een stabiel systeem....voor jou toepassing is ieder os geschikt, uitgezonderd win95..... |:(
Ik wilde vooral weten of er een slimmere aanpak was, daar ging het me om.

@Beatboxx: zou chrome/ium beter werken?

• coldasice
stekkerjack schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 13:23:
[...]

Ik wilde vooral weten of er een slimmere aanpak was, daar ging het me om.

@Beatboxx: zou chrome/ium beter werken?
chrome update zichzelf, het is de vraag of die in de toekomst geen problemen gaat geven want om die updates te verwerken moet hij opnieuw opstarten, je zou dit 's nachts kunnen plannen

• alienfruit
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 16:44

alienfruit

the alien you never expected

Beatboxx schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 13:17:
Firefox leakt wel wat memory. Niet veel, maar als je 'm een maand aan laat staan = error
Breek me de bek niet open! Ik ben zelf bezig geweest met een Flash project dat minimaal een maand moet draaien. Makkelijkste manier om het probleem op te lossen? Gewoon elke twee weken een update pushen zodat de applicatie (Flash Player) opnieuw wordt opgestart.

Overigens lekt jQuery of Chrome zelf ook wat geheugen hoor. Anders zou het hier niet crashen na een paar weken :+

[Voor 11% gewijzigd door alienfruit op 14-08-2011 14:24]

• thioz
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 06-11-2018
Wij doen hier vrijwel hetzelfde met jQuery en Highcharts ... gebruiken Chrome en een iedere ochtend wordt die opnieuw opgestart dmv een script ... werkt prima.

Flash zou ook een mogelijkheid zijn natuurlijk.

I feel like i've been taking crazy pills

• justmental
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Waarom wil je een eigen oplossing?
http://one.iex.nl/monitor

Who is John Galt?

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 18:08
Auto herstarten na power failure kan je in bios instellen (if power down ofzo, en dan kiezen voor same state), als je dan je os de rest laat herstarten is alles meteen weer up/running.

@hierboven: idd waarom zelf iets bouwen als je tegenwoordig gratis streaming koersen hebt.. mysql? 1x per minuut? Zou ik persoonlijk zwaar achterhaald vinden.

[Voor 30% gewijzigd door Vinzz op 15-08-2011 11:58]

• wackmaniac
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 30-07 13:32
Cheatah schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 11:40:
[...]

Voor jou of voor mij misschien. Ik zou er als bedrijf niet blij mee zijn dat als ik vraag om een systeem te maken moet blijken dat degene aan wie je het vraagt er geen ervaring mee heeft. Ik zou er als ondernemer niet blij mee zijn dat ik vooraf niet wist of ik er iets aan ging verdienen of dat ik er flink bij moest gaan leggen. Als developer snap ik dat iedereen wil bewijzen dat hij/zij iets kan, maar tegen welke prijs?

Als je al onderzoek moet gaan doen vóórdat je een offerte uitbrengt, ben je dan wel te doen waar je goed in bent?
Dat zou dus betekenen dat jij elke dag weer hetzelfde trucje wilt uithalen... Je moet soms ook een beetje buiten je comfort zone kijken om tot verbetering te komen vind ik. Zolang het met webtechnieken kan worden opgelost is er toch niets aan het handje.

Read the code, write the code, be the code!

• _Erikje_
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 16:51

_Erikje_

Tweaker in Spanje

trigger gewoon elke avond om 12 uur een reboot van het systeem. ben je van de memory leaks af.

elke browser is zo lek als een mandje...

• fynrd1
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 10-08 16:33

fynrd1

Fooled by Randomness

Om welke koersen gaat het dan?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• fynrd1
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 10-08 16:33

fynrd1

Fooled by Randomness

Zou gewoon een kaal systeempje opzetten met software van een goede broker.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Een goede broker staat nog niet garant voor goede software.

DUT Racing

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True