Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilH
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-05 23:55
Ik ben in het bezit van een Sony Ericsson Xperia Arc. Ik heb deze al uitvoering kunnen customizen dmv andere Launchers, en zelf mijn icoontjes/achtergronden te photoshoppen.
Nu wil ik toch de stap nemen naar het rooten van mijn toestel, en daar een custom rom op laten draaien. Ik zie echter wel dat de bekende roms (cyanogenmod, MIUI, ...) niet geschikt zijn voor de Xperia's.

Vandaar even de concrete vragen:

- Zijn er Custom Roms die 100% draaien op een Xperia Arc/Neo/Play/...?

- Ik heb gelezen dat na een custom rom, de 'batterij-indicator' soms onnauwkeurig is. Zo waren er nog enkele problemen. Stel dat je hiermee te maken hebt, kan je dan nog terug?
(Aangezien ik wel een aantal Rom's wil proberen, als ik nog terug kan naar een status waarin alles normaal werkte.)

- Hoe zit dat als Google Ice Cream Sandwich uitbrengt, kan ik dit dan ook hebben? En kan ik de updates nog hebben die Sony Ericsson uitbrengt?

- Wat zijn de nadelen van een Custom Rom?

Het zou fijn zijn dat mensen met een Sony Ericsson Xperia Arc/Neo/Play/... die hun toestel voorzien hebben van een Custom Rom hier hun ervaringen neerzetten.

Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door GilH op 14-08-2011 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welkom op het forum GilH,

Ikzelf heb geen SE Xperia Arc/Neo/Play, maar ik ben er zeker van dat hier al talloze ROM's voor te vinden zijn. Ik raad je aan om eens een kijkje te gaan nemen op het forum van XDA-Developers.
- Zijn er Custom Roms die 100% draaien op een Xperia Arc/Neo/Play/...?
Wat bedoel je met 100%. Bij de meeste ROMs staat het wel aangegeven wat er werk of niet werkt.
- Ik heb gelezen dat na een custom rom, de 'batterij-indicator' soms onnauwkeurig is. Zo waren er nog enkele problemen. Stel dat je hiermee te maken hebt, kan je dan nog terug?
(Aangezien ik wel een aantal Rom's wil proberen, als ik nog terug kan naar een status waarin alles normaal werkte.)
Als je terug wil gaan moet je een back-up maken van je huidige rom. Dit kan je doen door in recovery te gaan. Daar staat normaal gezien een optie om een back-up te maken.
Hoe zit dat als Google Ice Cream Sandwich uitbrengt, kan ik dit dan ook hebben? En kan ik de updates nog hebben die Sony Ericsson uitbrengt?
Wanneer Google Ice Cream Sandwich uitbrengt is het mogelijk dat Sony Ericsson zelf met een update komt. Ik weet niet precies hoe updates bij SE verlopen, maar als het OTA (over the air- updates zijn zal je terug moeten naar de stock-rom om de update te kunnen krijgen.
Indien SE zelf geen update uitbrengt is de kans groot dat er enkele hobby-devs toch een ROM uitbrengen gebaseerd op Ice Cream Sandwich, dan kan je deze gewoon downloaden en flashen.
- Wat zijn de nadelen van een Custom Rom?
De kans is groot dat de garantie op je toestel verloopt. Ook is er een kans dat er iets misloopt bij het rooten en het flashen van een nieuwe ROM en je je toestel daardoor brickt.
Tenslotte: Er bestaan ROMS die je CPU gaan overclocken en dergelijke waardoor je gsm kapot kan gaan, maar meestal staat dit er wel uitdrukkelijk bijvermeld.

Tot slot: Voor je begint met het flashen van een ROM, lees altijd uitvoerig wat er al dan niet werkt, en lees misschien ook even de reacties van anderen door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilH
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-05 23:55
Wow, hartelijk bedankt! Meteen alle vragen beantwoord!

Ik had gisteren gelezen dat de Cyanogenmod7 zal uitkomen voor de Xperia Arc/Play/Neo/..., dus daar zit ik nu een beetje op te wachten.

De reden waarom ik een custom ROM zou willen is voor de snelheid, en om de notification bar te kunnen aanpassen. Met name daarin een settingsmenu te verwerken. En natuurlijk voor het customizen.