Toon posts:

ATi Radeon ViVo 64 MB ???

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om mijn GF2 Mx er uit te gooien en een andere kaart er in te zetten is bovenstaande een goede keus???? :? :? :?

Alvast bedankt..

Verwijderd

waarom zou je je geforce eruit gooien? zoveel verschil hebben die 2 kaarten ook weer niet.

Verwijderd

Heb zelf de ati twee weken gehad maar ben over gestapt op de creative gforce gts en heb er absoluut geen spijt van. Bovendien hoorde ik laatst dat een hele grote partij van die ati's terug moet omdat er een fout in het geheugen zit. Die ati ondersteund misschien ietsjes meer moeilijke dingen maar ben een stuk gelukkiger met mijn gts met een benchmark van 3100 in 3dmark2001

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Op dinsdag 20 maart 2001 08:52 schreef mrmagoo835 het volgende:
waarom zou je je geforce eruit gooien? zoveel verschil hebben die 2 kaarten ook weer niet.
Nou, het verschil tussen de MX en de VIVO 64 MB is toch wel degelijk groot hoor ! Eigenlijk te vergelijken met de MX in verhouding tot de GTS2.
Heb zelf de ati twee weken gehad maar ben over gestapt op de creative gforce gts en heb er absoluut geen spijt van. Bovendien hoorde ik laatst dat een hele grote partij van die ati's terug moet omdat er een fout in het geheugen zit. Die ati ondersteund misschien ietsjes meer moeilijke dingen maar ben een stuk gelukkiger met mijn gts met een benchmark van 3100 in 3dmark2001
Niet om het een of ander maar je koopt een videokaart toch niet voor een benchmark programma ? De ATI Radeon ligt kwa prestaties op hetzelfde niveau als de kaart die je nu heb maar de Radeon heeft een betere 2D, niet geheel onbelangrijk..

Ik laat je in je waarde want het is voor iedereen persoonlijk ! Als jij meer tevreden ben met je GTS maakt mij dat nix uit. Ik geef alleen objectief commentaar op de vraag.

Dus, persoonlijk zou ik die keuze wel overwegen, of de meerprijs opweegt tegen de prestaties is alleen voor jou belangrijk. Ik weet namelijk niet welke eisen jij aan een videokaart stelt.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet er vooral lekker mee kunnen gamen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :9

• peeweeherman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08 19:34

peeweeherman

energieleverend.nl

1600x1200x32 met 40 FPS in UT lekker genoeg? :9~

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

Verwijderd

Topicstarter
Dat is zeker lekker..

Dus het is wel een goede keus om deze kaart te nemen..
Gezien aan zijn niet al te hoge prijs en zijn toch wel redelijk goede prestaties

• GBits
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-01-2025
Werkt de ViVo een beetje onder Win2K?

iemand ervaring mee?

Verwijderd

Uhm, over 1600x1200 gesproken, wie de fuk speelt er nu in zo'n resolutie ... ??

De meeste mensen spelen in 800x600 en dan in 1024x768... als ie in die resoluties sneller is dan een andere kaart koop ik em eerder als dat ie alleen in 1600x1200 sneller zou zijn...

De ViVo functie is ook wel cool... en de Radeon is gewoon beter dan een GF2... zekers als je naar de kleuren kijkt (en mijn Kyro is nog mooier)

Verwijderd

He Cy,ouwe "tweaker"....had je toch gewoon aan mij kunnen vragen ??? Ik ben zelf een "proud owner" van een Radeon 64Mb DDR :):):):):)

*** [-DNA-]Digital Network Assassins - Counterstrike Clan ***

• SG
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Op dinsdag 20 maart 2001 14:05 schreef Tha_Roeltje het volgende:
Uhm, over 1600x1200x32 gesproken, wie de fuk (:PIKKE b.v.:UT CTF Special Ops lavaGiant:9~ )speelt er nu in zo'n resolutie ... ??

De meeste mensen spelen in 800x600 en dan in 1024x768... als ie in die resoluties sneller is dan een andere kaart koop ik em eerder als dat ie alleen in 1600x1200 sneller zou zijn...

De ViVo functie is ook wel cool... en de Radeon is gewoon beter dan een GF2... zekers als je naar de kleuren kijkt (en mijn Kyro is nog mooier)
zo te zien heeft ie een 17" monitor dus 1280x1024x32 is ook leuk met een ATI een MX kan dat niet zo goed aan maar zijn grotere broertjes de GTS2 wel en die ati zijn geprijst tussen de MX en de GTS

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Op dinsdag 20 maart 2001 14:05 schreef Tha_Roeltje het volgende:
Uhm, over 1600x1200 gesproken, wie de fuk speelt er nu in zo'n resolutie ... ??

misschien als je eens een 21" schermpje hebt, dat je het dan eens begrijpt :)

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

Ennnn, het is natuurlijk leuk om te zeggen: Ik speel op 1600*1200 32bit met 20-50 fpz

>:)>:)>:)

[serieus]
De Radeon werkt bij mij niet beter in lagere resoluties, dus waarom niet op 1600*1200. Ik zie het verschil echt wel.

Met de nieuwste drivers ben ik trouwens errug tevreden met de Radeon 64MB DDR.

Als je er nog niet uikomt welke kaart je wilt kopen moet je ff hier kijken. Het gaat hier wel om 32-MB's maar qua test maakt dat niet zo veel uit.

It seemed like a good idea at the time

• AngryAngel
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01-04 22:42

AngryAngel

Veni Vidi Vici

Vond hem lastig geinstalleerd te krijgen. Maar had veel te maken nmet de via drivers. dus als je amd/via hebt eerst 4.28 downen en dan radeon drivers.
verder is de kaart toppie

Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:20

The PyroPath

Go Tweak your ass off

als je hem geinstalleerd hebt en gereboot na het installen van de Radeon drivers moet je ff msconfig opstarten (start=>run=>"msconfig"[enter]) en naar opstarten gaan, daar het vinkje bij ATIPOLAB verwijderen, daardoor gaat hij net iets sneller en schijnt hij stabieler te zijn, hij flikkerd daarmee namelijk de gart rommel van ATi overboord en gebruikt die van VIA ipv doorelkaar

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Op dinsdag 20 maart 2001 12:03 schreef Lecram het volgende:
Werkt de ViVo een beetje onder Win2K?

iemand ervaring mee?
Yup. Kheb al DivX'en zat gedistribueerd :)

Maar wat is dat nou met het geheugenprobleem dan?

• peeweeherman
  • Laatst online: 26-08 19:34

peeweeherman

energieleverend.nl

Op dinsdag 20 maart 2001 22:19 schreef The Dude het volgende:
misschien als je eens een 21" schermpje hebt, dat je het dan eens begrijpt :)
Is nou eenmaal niet voor iedereen weggelegd :7

De fps die ik nu haal in 1600x1200x32 is de fps van de toekomst bij lagere resolutie. Vind het wel een fijn idee dat ie langer dan 3 maand meegaat.

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

Verwijderd

Is er soms een schaarste aan Radeon 64DDR's :? Want overal waar ik vraag of ze die Radeon kunnen leveren zeggen ze altijd nog dat er een levertijd op zit van een paar weken omdat er een grote schaarste heerst. Maar ik heb ook geen zin om die Radeon bij de Vobis te halen want dan ben ik weer 800 PIEK kwijt :(

• Artcore
  • Niet online
Welke Radeon heeft nou een TV-Out? Die ViVo toch niet?

Verwijderd

ViVo = Video In, Video Out :)

die dus :)

• Artcore
  • Niet online
Ok, ik wist niet of TV-out gelijk was aan Video out...maar nu wel :)
Pagina: 1