Toon posts:

mediaplayer voor buiten het eigen lan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een mediaplayer, die ik mee kan nemen op vakantie en thuis kan inloggen op mijn server om wat films te kijken. Alle mediaplayers die ik gevonden heb kunnen dat alleen binnen het eigen netwerk.
Het gaat me te ver om een pc en mediaplayer mee te nemen op vakantie.
Het vakantiepark waar ik naartoe ga, heeft nl. internet aansluiting in het vakantiehuis.
Zou dus soort barebone incl. mediaplayer moeten zijn. Dus voor thuis gebruik, maar ook meet te nemen en thuis in te loggen.
Heb hierop gegoogled, maar apparaten die dit compleet hebben, heb ik niet gevonden.
Weet iemand misschien een merk die dit in zich heeft?

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:46
Wat voor internetverbinding heb je?

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Popcorn hour kan spelen vanaf ftp.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Topicstarter
Op het vakantieadres is een adsl verbinding aanwezig, tot 20mbit.
De popcorn heb ik ook beken via internet, maar was me niet duidelijk dat ik vanaf buiten mijn huisadres kan inloggen en streamen vanaf mijn server, eigenlijk moet alles via pc. Dus contact maken met pc, downloaden en dan naar mediaplayer. Ik zoek apparaat die dat compleet heeft.

• brambo123
Wat voor internetverbinding heb je thuis?

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-02 20:07

amx

Mogelijk toch een mini htpc? met windows of linux moet dit mogelijk zijn lijkt me.

Maar wat is er mis mee om op de zoveel TB van een mediaplayer de bestanden gewoon lokaal over te zetten? Lijkt me een stuk stabieler qua doorvoersnelheden met het oog op mogelijke haperingen in de internetsnelheid en dus ook de films...

Verwijderd

Topicstarter
Thuis heb ik glasvezel internet, 100mb douwn en 100mb upload, dat werkt echt fanatstisch.
Liefst heb ik mediaplayer , gewoon klein geen, hdd er in, kan hij tijdens reizen ook niet kapot gaan.
Een vorm van inlog menu op de server en klaar. Software er op aan passen is ok. Alleen de hardware moet het ondersteunen. Zoals eerder gezegd, Mediaplayers voor binnen het lan zijn er volop, vanaf buiten het lan niet dus. misschien toekomstig gat in de markt,. Je kunt overal met een pc inloggen op je server netwerk, maar met mediaplayer is dat dus ineens stuk lastiger

• brambo123
Ok, met glasvezel heb je wel genoeg upload inderdaad.
Je moet toch echt op zoek naar een mediaspeler die ftp ondersteunt.

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Zou eventueel kunnen met een smartphone/tablet met een of andere app (Android, iOS)?

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:06
Of een mediaspeler die VPN ondersteund? Ik weet niet of die bestaan, maar dan kan je gewoon met Samba connecten. Je kan ook een routertje kopen die VPN ondersteund, een WR1043ND met OpenWRT kan dat (€45 euro ongeveer) en dan hang je die er gewoon tussen :)

Verwijderd

Topicstarter
Derouter die ik nu voor mijn glasvezel abonnement gebruik is de Draytek 2130n, een routermet gigabit WAN poort. Het gaat er om dat je met de mediaplayer via internet kunt streamen. Ga me eens verdiepen in de
MED 500x2, deze zou die optie hebben. Heeft iemand ervaring met dit merk?

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Als je een android telefoon met hdmi uitgang hebt zou je de software van synology kunnen gebruiken. Hiermee kun je audio (en volgens mij ook video) streamen, ook (juist) buiten je netwerk.

Overigens werken bijna alle technieken wat binnen het netwerk werkt ook buiten het netwerk, als je maar de juiste poorten doorstuurt. Anders is een VPN altijd nog een mogelijkheid.

Onderzoek eens of er openVPN packages te vinden zijn voor mediaspelers bijv.

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:06
Joolee schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 18:15:
Overigens werken bijna alle technieken wat binnen het netwerk werkt ook buiten het netwerk, als je maar de juiste poorten doorstuurt. Anders is een VPN altijd nog een mogelijkheid.
Het werkt wel, maar het is absoluut niet aan te bevelen. Dingen als SMB zijn ontworpen om binnen je LAN te gebruiken, en zijn ook heel onveilig.

@TS:
Je bedoeld dus deze? Mede8er is volgens mij geen slecht merk, maar het enige wat ik zie is dit: "Internet Media Streams".
Even later dit:
The X2 supports Online Media Streams, so now you can launch YouTubeXL
Ik zie niet dat die VPN ondersteund, ik zou dus gewoon voor een goedkope mediaspeler (of telefoon) met een goedkope router als een WR1043ND gaan.

• stefanbstefan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-07-2025
Nivk schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 17:46:
Zou eventueel kunnen met een smartphone/tablet met een of andere app (Android, iOS)?
Naar mijn idee zijn de CPU's van smartphones/tablets niet krachtig genoeg om H264 te decoden. Je zult toch echt iets van een mini PC moeten hebben, of inderdaad een mediaplayer die dit ondersteund. Uiterst merkwaardig dat deze nog niet op de markt te vinden zijn.

De mede8er kan het inderdaad ook niet, het zogenaamde "Internet streaming" slaat op de mogelijkheid om Youtube filmpjes te bekijken en te kunnen browsen over het web. Ik heb geen idee of de popcorn hour daadwerkelijk kan streamen via FTP, maar als de verbindingssnelheid hoog genoeg zou dit moeten volstaan. Maar het is verre van optimaal. FTP data pakketten zijn gelimiteerd tot 512 bytes en dat levert de nodige overhead. Ik kan me niet voorstellen dat er geen ander protocol gebruikt wordt dat geschikt is voor internet streaming, hetzij proprietary.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Volgens mij moet je met een Popcorn een eind komen icm wat configwerk

Een popcorn kan overweg met vrij veel soorten streaming, al dan niet met wat workarounds.
Ik stream bv een multicast tv signaal via een udpxy doos over http naar mn huis, en kan op die manier bv TV kijken.

Je kan volgens mij ook gewoon streamen-tijdens-downloaden bij veel bestandsformaten.
Ik heb het net even getest, heb een mkv op een website gemikt, en mn popcorn speelt die prima af zonder eerst het hele bestand te (proberen) downloaden.

Als je (bv) apache oid installeerd ben je er al gok ik. Ik zou wel even je firewall configgen zodat je je vakantie-ip whitelist voor de zekerheid.

Alternatief is om op een Popcorn (of whatever,die dingen draaien vaak gewoon linux) een vpn client te installeren. Als je een lichte encryptie neemt moet dat prima kunnen, en dan kun je gewoon een netwerkshare mappen gok ik.

Verwijderd

Topicstarter
Dit gaat voor mij te ingewikkeld worden. Verbaas me er toch wel over. Ik heb zelf een receiver met met netwerk aansluiting die alle zenders via internet streamed, je ziet hem eerst bufferen en speelt af. Geld ook voor mijn philips flatscreen, via internet streamd deze films van de server, ik denk bij philips vandaan.
Dat je dan met mediaplayer alleen maar binnen je netwerk kan zonder allerlei toestanden uit te halen, had ik niet verwacht. Misschien is dat leuk idee voor een fabrikant om op de markt te zetten. Bedankt voor jullie oplossingen.

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:59

donny007

Try the Nether!

Een mediaspeler met FTP-ondersteuning en een FTP-server/nas thuis lijkt me de makkelijkste en snelste oplossing, mijn ervaring met VPN en thuisroutertjes als endpoint is dat de snelheid dramatisch inzakt.

Ik heb zelf ook 100/100mbit glasvezel van OnsBrabantNet, het streamen van grote mediabestanden gaat prima naar een andere 100mbit gebruikers (met fatsoenlijke netwerkapparatuur), maar naar een 20mbit adsl lijn (~12mbit/~1.5mbyte in de praktijk) ging dit niet lekker met 1080p-content, aangezien jij niet de enige zal zijn die gebruik maakt van die lijn moet je rekenen op een stabiele 5mbit/s (0,6mbyte/s) die je daadwerkelijke continue kunt benutten, het streamen van films kun je hiermee vergeten, muziek moet wel lukken.
Ik heb zelf een receiver met met netwerk aansluiting die alle zenders via internet streamed, je ziet hem eerst bufferen en speelt af.
Als je daarmee je IPTV (Amino) kastje bedoelt, dat is een gesloten netwerk van multicast streams, geen internet, daarom moet je dat ding ook rechtstreeks op je modem aansluiten en niet achter een router.

[ Voor 37% gewijzigd door donny007 op 17-08-2011 12:21 ]

/dev/null

• Miepermans
  • Niet online

Miepermans

BIEM!

donny007 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:12:

Als je daarmee je IPTV (Amino) kastje bedoelt, dat is een gesloten netwerk van multicast streams, geen internet, daarom moet je dat ding ook rechtstreeks op je modem aansluiten en niet achter een router.
amino kan bijna alles afspelen... wel ff reconfiggen ;) menu is ctrl+p.. passwd moet je maar ff zoeken (a)

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:50
Miepermans schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:32:
[...]

amino kan bijna alles afspelen... wel ff reconfiggen ;) menu is ctrl+p.. passwd moet je maar ff zoeken (a)
Ik dacht dat dat " markskey " was als ik me niet vergis.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

• DoleBole
  • Laatst online: 13:51
Slingbox en Slingcatcher combi. kost wat, maar dan heb je ook wat...

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik bedoel niet het animo kastje van m'n provider, maar als je bijvoorbeeld philips flatscreen hebt, hang je daar de netwerkkabel aan en aansluiten op de router.. via server philips heb je dan toegang op net tv en kun je bijvoorbeeld concerten zien. Ook kun je via het menu films zien en rechtstreeks bestellen bij vidoeland. Je moet dan wel usb stickje in tv steken, hier wordt eerst op gebufferd. Vandaar mijn gedachten om dat ook bij mediaplayer te kunnen doen.

• DoleBole
  • Laatst online: 13:51
met de slingbox kun je je TV signaal op afstand bekijkbaar maken. hiermee maak je dan verbinding met een laptop/pc of mobiel an kijken maar. de slingcatcher gebruik je om het op een andere TV te kunnen weergeven zonder pc ertussen.

[ Voor 21% gewijzigd door DoleBole op 17-08-2011 17:41 ]

Pagina: 1