Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammed_a4
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-08 13:21
hallo,

heb mij een nieuwe geluidskaart aangeschaft,namelijk de club3d theatron agrippa...
onboard heb ik de ALC892 geluids-chip steken,nu dacht ik dat ik toch wel wat beter geluid ging hebben met zo een dedicated geluidskaart,maar in mijn geval blijkbaar niet?

heb de drivers van club3d en auzen Xplosion apart geinstalleerd toch blijf ik ''rare" geluidsproblemen hebben...
namelijk als volgt:

-als ik met de volumeregelaar in windows het geluid hard of stiller wil zetten dan ''kraken'' de boxen lichtjes net alsof je bv een stekker wisselt bij een ingang van een geluidskaart,als ik op het gewenste volume zit dan kraakt er ook niets,ook geen ruis of dergelijke.

-als ik de pc opstart krijg ik een doffe knal/plof uit mijn boxen net voor ik in het windows aanmeld scherm kom,sluit ik hem af dan krijg ik diezelfde plof net voor de pc afsluit...

verder heb ik normaal alles goed aangesloten,er komt gewoon goed geluid uit de boxen,op de geluidskaart zelf heb ik normaal alles goed aangesloten:

-links/rechts-groene stekker
-M.sub-rood/roze stekker
-links en rechts achter-zwarte stekker
-linker en rechter zijkant-zou normaal een grijze stekker moeten zijn maar is op mijn headset een gele stekker??

de enige stekker van mijn headset die de grijze kleur heeft is degene die je in de USB moet steken,
het gaat hier om de roccat kave 5.1 surround headset!

mijn vraag is nu of hier nog mensen met deze geluidskaart dat ''gekraak'' hebben,verder merk ik niet echt verschil tussen de ALC892 of deze geluidskaart...

is het misschien die gele stekker die ik ergens ander in moet pluggen?

alvast bedankt,gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Dat klinkt heel erg als het weglekken van (statische) spanning... is je pc aangesloten op een geaard stopcontact? En mocht deze in een stekkerblok zitten, is het blok geaard en zit deze in een geaard stopcontact? Loop ook even de kabeltjes allemaal na van de audio, ook eventueel in de kast (die van het frontpanel bijvoorbeeld) en check of deze niet beschadigd zijn en/of tegen de behuizing aan liggen waardoor er wat sluiting zou kunnen ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammed_a4
zowiezo is alles geaard,heb onlangs nog een geaarde 2 koppige stekkerblok gekocht zodat de voedingskabaal apart aangesloten kon worden ipv in de grotere geaarde stekkerdoos waar al de rest op aangesloten is (router/telefoon/scherm/surround set enz...)

met het onboard geluid (de alc892) werkt alles vlekkeloos,geen geknars of wat dan ook,mooi zuiver geluid zonder enige vorm ruis of gekraak,misschien dat ik teveel verwachtte van de club3d :p

nog even een vraagje,

is het eigenlijk ook normaal dat windows mijn headset herkend als luidsprekers maar niet als koptelefoon?
ik heb alle kabels juist aangesloten op het onboard sound gedeelte toch herkend hij niet dat het om een (real 5.1) headset gaat met gevolg dat ik mijn mic ook niet aan de praat krijg?

ik gebruik trouwens windows7-64Bit.

alvast bedankt voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrstein
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-05-2024

Harrstein

show me ya caffëine

dat als speakers herkennen is heel simpel. windows weet nooit of het speakers zijn of een koptelefoon (tenzij je het zelf aangeeft). windows herkent namelijk of het op de front of de backpanel is aangesloten. en dan is het simpel regeltje voor windows. nl

zodra windows iets detekteert in de backplate zal dat wel een speakersetje zijn. immers normaal sluit je speakers achter aan.
maar zodra windows iets op de frontpanel herkent zal hij dit zien als een headset. immers zitten headset bijna altijd vooraan.

het feit dat het knarsen en ploppen alleen met de dedi is en niet met de onboard zou ik zelf eerder afschuiven op de drivers. in mijn optiek lijkt het erop dat die software nogal brak is.

Where's my !@#$% booze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
Zit de geaarde stekkerdoos wel op een geaard stopcontact (dus in de muur) aangesloten? Anders heeft het nog weinig nut natuurlijk. :)

Zelf heb ik een hele tijd terug (een jaar of twee geleden) ook zo'n Club3D geluidskaart gehad, maar bij mij kwamen er ook meer problemen bij dan dat er verholpen werden. Ook werd de geluidskwaliteit niet veel beter.

Mijn advies zou dan ook zijn om te kijken of je niet door kunt sparen voor een betere geluidskaart of speakerset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammed_a4
jongens,bedankt voor de replies,

ikzelf denk gewoon dat ik mijn gevoel had moeten volgen en de geluidskaart niet had moeten kopen,maar toch zei iets in me dat het mss wel een verschil zou maken,ook al had ik enkele reviews op internet gelezen die het tegendeel zeiden...

aan het materiaal dat ik gebruik kan het niet liggen,het is een degelijke headset van op de 100€ en als ik mijn surround aansluit is het een logitech z506 set waar ik ook geen problemen mee heb!

denk gewoon dat de hedendaagse onboard sound chipset meer dan genoeg kwaliteit bied tov van een dedi geluidskaart,het mobo wat ik gebruik is een p67a-c45 van msi is een recenter bord van een paar maandjes uit met de alc 892 HD sound chipset op,de theatron agrippa dateert van medio 2009...mijn gevoel zegt dat ik gewoon iets recenters heb willen vervangen met wat oudere technology...

in ieder geval,het kaartje is eruit en ik doe gewoon vrolijk verder met de onboard sound,meer dan goed genoeg!

bedankt voor alle reacties!
Pagina: 1