PS3 controller werkt niet meer met Lion / 2011 hardware

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 10:31
Ik heb een 2010 Mac mini en gebruikte daarop een PS3 controller en dat werkte goed. Mac mini 2010 vervolgens geüpgradet naar Lion en de PS3 controller bleef goed werken.

Nu heb ik een 2011 Mac mini gekocht en daar werkt de PS3 controller niet meer. Namelijk als je de controller gaat pairen, krijg je opeens een popup waarin je een passcode moet ingeven en dat werkt natuurlijk niet met een gamepad. Op verschillende forums berichtjes van mensen met hetzelfde probleem, op een Mac mini 2011 maar ook op een nieuwe MacBook Air. Of het komt door nieuwe hardware of omdat Lion op die machines een clean install is en niet geüpgradet van Snow Leopard, weet ik niet.

Gamepad support op OS X zoog altijd al en nu is het dus helemaal kut :(

Alternatieven:
  • Xbox360 controller met Tattiebogle's drivers - gezien de hoeveelheid problemen daarmee, geen goed idee.
  • Wii Classic controller met DarwiinRemote - misschien maar ik heb geen zin een dure Wii controller te kopen en er straks achterkomen dat dat ook niet werkt.
  • Bedrade USB gamepad zoals de Logitech Rumblepad 2 - de meest veilige oplossing, maar dan zit je wel weer met een draad.
Iemand anders nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:33
Tattiebogle drivers zuigen inderdaad, het werkt vaak wel, maar als het 'echt' ondersteund is dan heeft een applicatie haar eigen drivers (zoals Onlive) en dan kan je dat weer niet gebruiken.