Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal

ik heb sinds een paar dagen een nieuwe tv gekocht. de LG 47lw4500. een leuke tv vond ik zelf. maar nu ik alles heb aangesloten en ik met wat vrienden weer eens even ging guitar hero spelen viel hij toch even vies tegen. ik heb het gevoel dat hij mega laat reageerd op het beeld. als ik achter de drum zit moet ik voor de noten slaan wil ik ze raken.

weet iemand waar dat aan kan liggen? of hoe ik dat eventueel kan oplossen? via een instelling of zo?

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat 2e stukje begrijp ik niet zo goed? Je moet voor de noten slaan als in dat de beweging niet op de juiste plaats zit kan dit niet door de plaats van de sensor komen? Om welke console gaat het en met welke kabel heb je het aangesloten? Heb je de TV al op een andere modus kwa beeld bewerking gezet zoals spaarstand movie, etc? wat meer info zou leuk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als ik de noten goed wil raken in het spel dan moet ik in principe eerder op de drum slaan dan volgens het spel nodig is. het gaat hier om de xbox 360. dus als ik op een trom van het drumstel sla komt de reactie pas een later in plaats van direct of tegelijk met het slaan op de drum. ik heb hem aangesloten via de hdmi. nou heb ik ergens wat gelezen dat je de xbox 360 beter kunt aansluiten via de component.. maar goed is hdmi niet beter?
ik heb de tv nog niet op andere modus geprobeerd maar denk ook niet dat daar veel verschil in zit. het is in ieder geval al beter geworden nadat ik op de xbox de 3d heb disabled. dus als iemand een suggestie heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

In de manual van de LG staat dat deze een Game-modus heeft. Deze zou te vinden moeten zijn in het menu onder "Beeldmodus". Veelal wordt met een dergelijke optie alle beeldverbeterende software uitgeschakeld waardoor het beeld sneller op de TV zal verschijnen. Echter hoe veel sneller dit is kon ik zo op internet niet vinden. Er is maar weinig geschreven over de LG 47LW4500 qua input lag. Enige wat ik wel kon vinden was het volgende, uit een review van de LG 47LW4500:
Sehr hohes Input-Lag (soll über PC-Mode besser sein, aber wahrscheinlich trotzdem noch hoch für Leute, die viel und regelmässig spielen)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oh ok thx voor de snelle reactie.. maar heb je een vertaling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikheetkoen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-07 18:34
Google translate

Ze zeggen trouwens dat het onder ' PC Mode' beter zal zijn maar dan kan het alsnog teveel zijn natuurlijk ;)

[ Voor 77% gewijzigd door ikheetkoen op 14-08-2011 03:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lol..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 03:40:
oh ok thx voor de snelle reactie.. maar heb je een vertaling?
Beetje lui deze nacht? Maar "Sehr hohes Input-Lag" lijkt me meer dan duidelijk te betekenen dat de inputlag zeer hoog is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee niet lui.. ik ben niet zo heel erg thuis in dit gebeuren.. ben op aanraden van een kennis hier gekomen. maar ja... sry..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Mwah, ik geef je geen ongelijk eigenlijk. Ik kan ook wel betere dingen verzinnen dan Duits lezen om tegen 4:00 's morgens :P

Maar ik zou zeggen probeer die Game-mode eens die de TV moet hebben. Overigens apart dat de "PC-mode" niet in de Nederlandse handleiding staat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
:P thx anyway voor de tip. had ik zo snel nog niet eens aan gedacht. het geluid van het spel is wel in orde en op tijd maar gewoon de reactie dus niet. ga het morgen eens even proberen. nu eerst maar flesje leeg maken en slapen. fijne avond en nogmaals bedankt voor het mee denken en zoeken. heb al de hele avond niks bijzonders er over kunnen vinden en heb er nu vierkante ogen van. :P

thx. later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:31
In guitar hero zitten als ik me niet vergis ook opties voor beeld/geluid vertraging (en compensatie daarvoor).

[ Voor 11% gewijzigd door Propheticus op 14-08-2011 04:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simball
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10-2024
Ik weet dat LG onlangs wat nieuwe firmwares heeft uitgebracht en dat loste bij een aantal modellen dit probleem grotendeels op. Vraag mij niet welke firmware of modellen dit waren :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja ik weet dat de guitar hero spellen een calibratie instelling hebben zodat je de vertraging regelen kan. maar zelfs dan is het nog niet goed. want als dat op 0 ms staat is er nog zeker veel vertraging. voor mijn gevoel wel 0.5 ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 18:24

dusty

Celebrate Life!

Ik verplaats dit topic van H&S naar LCD, P&P waar het topic beter past.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok is goed.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-09 16:02

painkill

Pain(k)(ill)

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 04:12:
ja ik weet dat de guitar hero spellen een calibratie instelling hebben zodat je de vertraging regelen kan. maar zelfs dan is het nog niet goed. want als dat op 0 ms staat is er nog zeker veel vertraging. voor mijn gevoel wel 0.5 ms.
Zet de vertraging dan ook eens hoger ;)

En ik denk dat je 50 ms bedoeld?
Want 1/2000 van een seconde ga je niet merken..
Meestal hebben schermen 10 ms vertraging, als het erg is 25ms..

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

painkill schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 04:29:
[...]
Meestal hebben schermen 10 ms vertraging, als het erg is 25ms..
Een input lag van 10 ms is zeer weinig. Meeste schermen zitten toch wel hoger dan dat, zelfs in de Game Mode. Genoeg TV's die een input lag van 70 - 120 ms hebben. Alles tot een 40 ms is zeer goed speelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Je kunt ook guitar hero calibreren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oh ja sry ik bedoel 50 ms. maar ja al je de input lag wil verkleinen met de ingame calibratie moet ik die dan omhoog of naar beneden zetten. want als ik die op 0 zet is het niet goed.. en hem op 50 zetten lijkt me ook zo vaag.

• Pixel Punk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 13:02:
oh ja sry ik bedoel 50 ms. maar ja al je de input lag wil verkleinen met de ingame calibratie moet ik die dan omhoog of naar beneden zetten. want als ik die op 0 zet is het niet goed.. en hem op 50 zetten lijkt me ook zo vaag.
Als ik me niet vergis kan je in dat menu een calibratie test starten, als je die doorloopt gaat die het automatisch voor je aanpassen. "Calibrate lag" noemt het, als ik me niet vergis.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

FeaR schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 12:14:
Een input lag van 10 ms is zeer weinig. Meeste schermen zitten toch wel hoger dan dat, zelfs in de Game Mode. Genoeg TV's die een input lag van 70 - 120 ms hebben. Alles tot een 40 ms is zeer goed speelbaar.
Denk dat hij schermlatency bedoelt (response time), snelheid waarmee het kleuren kan wisselen. Mijn oude philips had een best redelijke responsetime, maar een input latency van bijna 300ms (non PC mode - PC mode ging vrolijk interlaced draaien).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-09 09:16
Hoe zit het met de clouding en ghosting van deze televisie? Ik kan er namelijk niet veel over vinden op he internet.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampecap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-04 16:20
Misschien een beetje laat, maar je kunt de televisie een update geven. Ik had ook lag met mijn ps3, dit is hierna weg ;) ik kan de link nu even niet vinden, stuur maar een pm als je er echt niet uit komt. succes!
Pagina: 1