Toon posts:

Probleem met netwerkschijf (Iomega Screenplay Pro HD)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb onlangs een nieuwe Screenplay DX aangeschaft met wifi en deze werkte in no-time. Nou is het zo dat ik het oudere model, namelijk de Screenplay Pro HD ook nog heb, en die staat vol met SD materiaal wat ik niet meer veel nodig ga hebben, maar waar ik wel graag zonder te veel gedoe bij wil kunnen. Deze Screenplay Pro HD heefft een netwerkaansluiting en het is me wel eens gelukt om dat te doen, dus ik weet dat het ook echt kan zeg maar.

Maar nu lijkt het me niet te lukken. De automatische DHCP instellingen willen niet werken, en de handmatige instellingen (waar ik een IP op kan geven, een subnetmask en een standard gateway) lijken te werken, hij (de screenplay) zeg dat hij een ip heeft, maar via de CMD kan ik het ding niet fatsoendelijk pingen.

Ook in mijn netwerk centrum is hij nergens terug te vinden.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit oplos ? HDCP zou normaal toch moeten werken ? Moet ik iets in mijn router veranderen zodat de DHCP wel herkent word misschien... ?

Alle oplossingen zijn meer dan welkom, zou handig zijn als op mijn nieuwe screenplay de bestanden van mijn oude screenplay kan bekijken :)

Bedankt,
Yori

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben intussen zover dat ik de schijf in met mijn windows pc's kan herkennen. Alleen zowel mijn tv als mijn nieuwe screenplay lijken alleen "mediaservers" te herkennen, en niet een device dat zich gedraagd als een netwerkschijf. Is er een manier om hier een mediaserver van te maken, of is het mogelijk om met een van de devices (Sony KDL-46EX500 en Iomega Screenplay DX) een netwerk schijf de accessen ?