Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Root based playlist

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik vroeg me af of, en vooral hoe (want ik denk wel dat het kan) een ROOT based playlist te maken muziek op een externe schijf.

Wat additionele informatie: ik heb 120gb aan muziek perfect op label gesorteerd. Dit is enorm veel en ik wil graag playlists maken met de beste tracks, maar ik wil deze playlists bewaren, ook als mijn pc opnieuw geinstalleerd word, ik het op een ander apperaat afspeel of wat dan ook.

Wat ik hoe dus mee bedoel is dat de entries in de playlist dus niet beginnen met een een drive letter (bv: F:\Music\Tracks\song.mp3), maar in het geval, er vanuit gegaan dat ik de playlist in de music map maak het pad: \Tracks\song.mp3 word. Op deze manier weet de playlist dat die moet beginnen met zoeken waar de playlist file staat, en niet op een absolute path dat met een stationsletter begint.

Ik heb mijn muziek backup op een externe schijf staan, en als ik die ergens anders aan een pc hang heeft die dus vaak een andere stationsletter. Verder gebruik ik een root based mediaplayer, die dus waarschijnlijk ook gewoon met die files om kan gaan.

Is dit mogelijk, en hoe doe ik dit ?

Bedankt !
Yori

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je bedoelt met "root based" hier dat je het wilt gebruiken ongeacht de schijfletter? En dus niet dat je een root user wilt vereisen neem ik aan: dat laatste is een kwestie van rechten zetten :P

Maak een playlist (.m3u), open in je favoriete tekst(!)editor zoals kladblok, zoek op F:\ en vervang door \ en sla op :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
nou niet helemaal, want ik wil in principe in mijn muziekmap een map met playlists maken die dus inderdaad overal, en op iedere device afspelen. Als ik dan F:\ vervang voor \ klopt het nog niet, ik moet eerst die map uit (\...\ ofzo ?). Is er niet gewoon een manier om op die manier een playlist te maken ? Want het blijft een lopend project aangezien ik steeds nieuwe muziek erbij krijg. Om dat iedere keer met een text editor alles aan te gaan passen schiet ook niet echt op