Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mediaserver opzetten met Windows 7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik weet niet zeker of deze sectie over dit soort servers gaat, zoniets mijn excuses.

Ik wil graag een mediaserver opzetten met mijn windows 7 computer. Ik heb 2 apperaten in huis die daar toegang tot kunnen krijgen, maar het wil niet echt lukken.

Ik zal even wat meer uitleg geven: Ik heb een Iomega Screenplay DX en die herkent mijn computer wel, maar zegt dat de map leeg is. Ik heb wel mappen geshared in windows, maar ik weet niet of dat hier van toepassing is. Hoe voeg ik mappen toe aan deze medialibrary ?

Bij mij netwerk staan de mediplayers er wel, en kan ik aangeven welke ik permissie geef en welke niet, maar ik heb alle apperaten permissie gegeven, ik zou alleen niet weten welke mappen er geshared zijn in die mediaserver.

Mijn andere apperaat is een Zen X-Fi met Wifi. Nou is het zo dat die ook mij PC herkent, als lege map, maar zonder een instelling te maken herkent deze ook mijn Screenplay, en kan ik zonder problemen muziek daar vanaf spelen via het draadloze netwerk.

Het is dus in theorie allemaal wel mogelijk, ik weet alleen hoe ik een degelijke mediaserver op moet zetten zodat de apperaten niet meer aangeven dat de map leeg is.

Wie kan mij helpen ? :)
Bedankt,
Yori

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet waarom maar beide apperaten herkennen de computer intussen als mediaserver, maar alleen kan ik de mappen niet echt pinpointen zeg maar. Veel mapstructuren ken ik wel maar als ik daar iets verander, veranderd er niets als ik de mediaserver acces via een van beide apperaten. Daarbij heb ik een losse muziekmap die wil toevoegen, namelijk die waar al mijn muziek in zit.

Mijn punt was vooral dat de connectieproblemen verholpen lijken te zijn, nu rest alleen nog de vraag hoe ik media toevoeg aan mijn mediaserver :)

Verwijderd

Topicstarter
Weer een update: het duurde even maar de testfile die ik mijn muziekbibliotheek heb gezet stond uiteindelijk toch via de andere de 2 mediaplayers die gebruik maken van de server. De server staat dus in contact met mijn music library die in mijn documenten staat. Ik heb er nog een map aan mijn library toegevoegd (dus niet ín de muziekmap zelf, maar aan de library waar je meerdere locaties toe kan voegen) bijgevoegd, maar die heb ik tot nutoe nog niet zien verschijnen.

Verwijderd

Topicstarter
Iets anders wat ik ontdekt heb is dat zowel de video, als de foto, als de playlists totaal niet gekoppeld lijken te zijn. Ik kom wel op mijn D: terecht, maar kan daar niet alles browsen, alleen mappen waar volgens het apperaat bestanden in staan wat die kan lezen. Het klopt niet want op mijn d: schijf staan er vast meer als het apperaat aangeeft.

(sorry voor de vele posts, ik ben er druk mee bezig het werkend te krijgen, wat ik uitvind zet ik hier neer, zodat iemand die me eventueel helpt meer weer over hoe het er hier voor staat)

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:51

Fiber

Beaches are for storming.

Je kan een post ook aanpassen... (EDIT)

[ Voor 15% gewijzigd door Fiber op 14-08-2011 03:18 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

Topicstarter
Weet ik, maar dan kan iemand die me evt. helpt niet zien hoe mijn proces is verlopen.

Er is een update: In eerste instantie waren de mappen die ik kon accessen via beide apperaten identiek. Toen het me gelukt was om op mijn Zen de muziek van mijn pc te delen (eindelijk, door de map gewoon te delen met de thuisgoep) kreeg ik op de Screenplay helemaal niets meer bij muziek, ook niet wat ik eerder had. De overige mappen (video, foto's en afspeellijsten) zijn nog steeds indentiek aan die van de Zen. Maar als ik nu op de screenplay audio wil openen via de mediaserver krijg ik dus direct de melding "Deze map is leeg", terwijl die het eerst wel goed deed, en er sowiso nog een soort mappenmenu hoort te komen die alles op album / artiest / genre / jaar / etc sorteerd. En het is dus alleen bij de muziek.

Heeft er iemand enig id ? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er intussen achter dat de mediaserver een kopie van je libraries is. Het duurt alleen even voordat de apperaten aan de andere kant van de wifi het in de gaten hebben dus daarom dat dat eerst niet leek te werken. Nu rest nog het mysterie van de losse mappen die ik verder niet ken.

En opeens wil de screenplay niet meer mijn muziek weergeven :( de zen doet dat wel prima. Geen kabels *yay*
Pagina: 1