Ik geef het meteen toe, reguliere expressies zijn voor 90% chinees voor me, vandaar dat ik er ook niet uitkom.
Simpele matches snap ik nog wel, maar dit gaat me even te ver. Ik probeer vanalles met behulp van http://gskinner.com/RegExr/ maar tevergeefs
Ik wil graag GamerTags van Call of Duty mooie kleurcodes geven.
Na een zoektocht op google kon ik geen standaard script vinden dat dit netjes met een reguliere expressie doet.
Dit script doet wat ik wil (zie de functie colorize), maar ik ben eigenwijs en denk dat het mooier kan
voorbeeldnamen:
Nu wil ik graag alles matchen wat begint met \^[0-9] en loopt tot (maar niet inclusief) een andere \^ of het einde van de string
Nu heb ik de lookahead (?=\^), dus tot aan een nieuwe groep, maar de lookahead tot aan het einde van de string werkt niet.
Daarnaast wilt de groep tot aan de volgende match ook niet lekker lopen.
Ik heb de volgende regexes geprobeerd:
Maar geen van allen doet het precies goed
Uiteindelijk wil ik straks graag iets doen waardoor ik dit krijg
Simpele matches snap ik nog wel, maar dit gaat me even te ver. Ik probeer vanalles met behulp van http://gskinner.com/RegExr/ maar tevergeefs
Ik wil graag GamerTags van Call of Duty mooie kleurcodes geven.
Na een zoektocht op google kon ik geen standaard script vinden dat dit netjes met een reguliere expressie doet.
Dit script doet wat ik wil (zie de functie colorize), maar ik ben eigenwijs en denk dat het mooier kan
voorbeeldnamen:
code:
1
2
| ^1Game^2Koning ^3Shoot^42^5Kill |
Nu wil ik graag alles matchen wat begint met \^[0-9] en loopt tot (maar niet inclusief) een andere \^ of het einde van de string
Nu heb ik de lookahead (?=\^), dus tot aan een nieuwe groep, maar de lookahead tot aan het einde van de string werkt niet.
Daarnaast wilt de groep tot aan de volgende match ook niet lekker lopen.
Ik heb de volgende regexes geprobeerd:
code:
1
2
3
| \^[0-9](\w+)(?=\^) \^[0-9](.*)(?=\^) \^[0-9](\w+|\W+)(?=\^) |
Maar geen van allen doet het precies goed
Uiteindelijk wil ik straks graag iets doen waardoor ik dit krijg
HTML:
1
2
| <span class="color1">Game</span><span class="color2">Koning</span> <span class="color3">Shoot</span><span class="color4">2</span><span class="color5">Kill</span> |
heeeeee ..... hoe is het?