Monitor of TV of TV/Monitor ?

Pagina: 1
Acties:

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-01 23:12
Hallo,

Allereerst sorry voor de misschien wat onduidelijke topic titel :P

Om ruimte te besparen in mijn al niet erg grote kamer;

lijkt het me handig om alles centraal te hebben om 1 bureau, op dit moment heb ik 2 bureaus in mijn kamer staan waarvan 1 gevuld is met mijn computer + randapparatuur.
En de andere is gevuld met een nog 'dikke' tv + DVD speler, de tv is analoog aangesloten.

zoals ik al aangaf wil ik dit graag combineren, oftewel een tv en pc in 1 beeldscherm op 1 bureau.

Nu heb ik gezien dat er tegenwoordig zo'n alles in tv/monitor bestaat ( bijvoorbeeld: http://www.letsgodigital.org/nl/23365/lg-tv-monitor/)

Echter is het mij niet geheel duidelijk waarom ik geen normale TV lcd kan kopen en mijn pc via HDMI naar DVI kan aansluiten op mijn videokaart. en zodoende dus ook een TV + PC combinatie heb.

Wat is dus de reden dat er deze TV/monitor combinaties bestaan, en waarom zou ik niet gewoon een klein tv scherm kunnen kopen?

en heeft iemand nog tips voor een mooie combinatie?

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:56
Het kan best om een "normale" televisie te kopen, en die aan je pc te hangen.
Als je een wat fanatiekere gamer bent moet je geloof ik letten op de refresh rate (Hz)
en de response tijd, die bij televisies geloof ik lager ligt dan bij monitoren(ms).
Heb zelf ook vaak genoeg mijn 32" aan mijn laptop hangen via HDMI; gamen is wat minder op een laptop aangezien je het scherm nog wel voor je hebt, maar dat lijkt me bij een 'normale' computer geen probleem!

• Downstar2
Ik had zelf gehoord dat een tv van dicht bij wat slechter beeld geeft, en een monitor van dichtbij wat scherper is

maargoed hoe wil je dit gaan combineren in een alles in 1 tv/monitor;

1 is namelijk geschikt voor veraf andere voor dicht bij ?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

Het kan prima, en de meeste tv's hebben een game mode (of iets dergelijks, soms een ander naampje). Dan zit er geen beeldverbeterende software achter en kun je een tv prima gebruiken als computerscherm.

Let wel even op de grootte, 32" tv is een vrij gangbaar formaat, voor sommigen veel te klein, maar als computerscherm natuurlijk veel te groot. Je moet niet je hoofd hoeven draaien om aan de zijkant van je scherm te kijken.

-_-

• Downstar2
M2M schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:07:
Het kan prima, en de meeste tv's hebben een game mode (of iets dergelijks, soms een ander naampje). Dan zit er geen beeldverbeterende software achter en kun je een tv prima gebruiken als computerscherm.

Let wel even op de grootte, 32" tv is een vrij gangbaar formaat, voor sommigen veel te klein, maar als computerscherm natuurlijk veel te groot. Je moet niet je hoofd hoeven draaien om aan de zijkant van je scherm te kijken.
hahah dat past inderdaad niet op mijn bureau ook;

ik denk dat 22 inch ofzo wel genoeg voor mij is

• Sibrand
Oh ja dat bedenk ik me nu net... de resoluties van televisies gaan tot 1920*1080, en dat is een andere verhouding dan monitoren, ook kunnen monitoren hogere resoluties hebben, wat dus resulteert in een 'scherper beeld'
Voor mij is 1920*1080 met autoscaling (dat je geen zwarte randjes etc. hebt door de andere verhouding)
scherp genoeg op de televee!

• Downstar2
Dus als ik het allemaal goed begrijp, kan ik gewoon een LCD (LED) TV schermpje nemen van +- 22 inch
en deze dan ook als pc monitor gebruiken?

wat is dan het voordeel en waarom zal ik dan een TV/Monitor combinatie kopen?
of is dit alleen maar marketing praat en kan elke LCD tv dienen als computer scherm?

Ik heb nu nog een 17 inch O+ schermpje staan dus het zal wel even wennen worden :P

[ Voor 12% gewijzigd door Downstar2 op 13-08-2011 18:18 ]

• Sibrand
Downstar2 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:15:
Dus als ik het allemaal goed begrijp, kan ik gewoon een LCD (LED) TV schermpje nemen van +- 22 inch
en deze dan ook als pc monitor gebruiken?

wat is dan het voordeel en waarom zal ik dan een TV/Monitor combinatie kopen?
of is dit alleen maar marketing praat en kan elke LCD tv dienen als computer scherm?

Ik heb nu nog een 17 inch O+ schermpje staan dus het zal wel even wennen worden :P
Het is zeker mogelijk!

Het ligt alleen aan jouw eisen/wensen of het gunstig is om een televisie als monitor te gebruiken.
Wil je alle games op de hoogste resolutie draaien met super scherp beeld; dan zou ik voor een monitor gaan.
Als je, net zoals ik, tevreden bent met prima beeld dan is het meestal handiger (en goedkoper) om gewoon een televisie te kopen.

Waarvoor wil jij je scherm gaan gebruiken?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:01
Op 22" heb je veel tv's wat eigenlijk gewoon monitoren zijn waar ze wat extra aansluitingen en een tuner in hebben gestopt. Dus dan heb je het beste (maar ook het slechtste :+) van twee werelden ;)

The devil is in the details.

• Downstar2
Hahn schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:35:
Op 22" heb je veel tv's wat eigenlijk gewoon monitoren zijn waar ze wat extra aansluitingen en een tuner in hebben gestopt. Dus dan heb je het beste (maar ook het slechtste :+) van twee werelden ;)
huh die laatste reactie snap ik niet helemaal :P , uitleg O-) ?

@sibrand;

Nouja uiteraard wil ik gamen op mijn pc..
verder is het gewoon voor het surfen .. af en toe misschien een filmpje erop afspelen etc

en is het op deze combinatie wel mogelijk om analoog tv te ontvangen, ik weet namelijk niet welke type aansluiting ik daarvoor nodig heb :o

http://www.lg.com/nl/comp...G-color-mtv-M2262D-PZ.jsp

[ Voor 27% gewijzigd door Downstar2 op 13-08-2011 18:50 ]

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-02 17:34

NoFearCreations

3DPrint the world!

Tip, pak de samsung 2333HD, zeer prettige monitor, en ook goed als tv. Heb hem nu als 2e scherm staan, omdat ik een Samsung T260 als main screen heb.

---RAWE CEEK!!!---

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:01
Downstar2 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:38:
[...]

huh die laatste reactie snap ik niet helemaal :P , uitleg O-) ?
Bij een monitor waar ze een tv van hebben gemaakt heb je het voordeel dat 'ie als monitor scherp is, maar meestal is de kijkhoek weer minder dan bij een echte tv.

The devil is in the details.

• Downstar2
NoFearCreations schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:44:
Tip, pak de samsung 2333HD, zeer prettige monitor, en ook goed als tv. Heb hem nu als 2e scherm staan, omdat ik een Samsung T260 als main screen heb.
Valt helaas ruim boven mijn budget.

Denk dat ik een max van +-150 heb..

• Downstar2
Hahn schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:46:
[...]
Bij een monitor waar ze een tv van hebben gemaakt heb je het voordeel dat 'ie als monitor scherp is, maar meestal is de kijkhoek weer minder dan bij een echte tv.
Duidelijk ;)

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:54
Ik heb zelf een 22 inch full hd monitor met goed beeld om te gamen. Een vriend van mij heeft een 24 inch full hd tv, maar als hij die als monitor gebruikt is het beeld echt belabberd... Erg korrelig. Dit is natuurlijk voor elk beeldscherm anders, dus ik denk dat als je de mogelijkheid hebt het slim is om eens te kijken in een winkel of zo naar de beeldkwaliteit. En anders op internet kijken of er in reviews wat over word gezegd
Pagina: 1