Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voor hoeveel geld bouw je een Dell!!

Pagina: 1
Acties:

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:37

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Je kent het wel; regenachtig herfstweer, niks te doen dus dan ga je maar weer eens wat knutselen met pc's. Vanmiddag vroeg ik mij ineens af voor welk bedrag ik de goedkoopste totale machine van Dell (dus inclusief toetsenbord, muis, beeldscherm, speakers en windows 7 licentie) zelf kon nabouwen. Dit is wat Dell biedt:

PROCESSOR AMD Sempron™ 140 (2,7 GHz, 1 MB cache)
GEHEUGEN 2.048 MB Dual Channel DDR3-geheugen [2 x 1.024]
HARDE SCHIJF 320 GB SATA-harde schijf (7.200 rpm)
GRAFISCHE KAART ATI Radeon™ HD4200 geïntegreerde grafische kaart
MONITOR Dell™ ST2220L 55CM(21.5-inch) Full HD-breedbeeldmonitor(VGA, DVI-D and HDMI)
TOETSENBORD Dell™ Entry USB-toetsenbord - VS/Europa (QWERTY)
MUIS Dell MS111 USB optische muis (INDIGO)
LUIDSPREKERS & ENTERTAINMENT Dell AX210CR-stereoluidsprekers
OPTISCH(E) STATION(S) Dvd+/-rw- en dvd-station (cd/dvd lezen/schrijven), met dvd-brandsoftware
GELUIDSKAARTEN Geïntegreerde 7.1-kanaals audio
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
TOTAALPRIJS: €452,20

En voor dit geld kan je het zelf nabouwen :)
#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda 7200.12 ST3500418AS, 500GB€ 29,75€ 29,75
1Asus VW227D€ 89,90€ 89,90
1Sony Optiarc AD-5260S Zwart€ 15,20€ 15,20
1Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit)€ 73,29€ 73,29
1Spire CoolBox 202€ 30,90€ 30,90
1Logitech S120€ 7,50€ 7,50
1Logitech Deluxe 250 Keyboard€ 6,65€ 6,65
1Logitech Optical Wheel Mouse PS/2€ 4,75€ 4,75
1AMD Sempron 140€ 27,70€ 27,70
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 10,39€ 10,39
1Sapphire PI-AM3RS760G2€ 39,90€ 39,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 335,93

Laten we het ruim nemen inclusief verzendkosten kom je op €350 ten opzichte van €450 bij Dell!
En als je windows 7 thuis al hebt liggen ;) mag je er nog €75 af trekken.

Stelling: wie bij Dell (of andere systeembouwer koopt) is een dief van zijn eigen portemonnee :)

youtube.com/@hisrep

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:18
Weten we dat ook weer.

Niet dat we niet al wisten dat zelfbouw veel goedkoper kan zijn dan kant-en-klare systemen.

The devil is in the details.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ervan uitgaande dat je als klant dit zelf in elkaar kúnt zetten natuurlijk. ;)

En kun je al deze producten tegen die prijs bij dezelfde winkel kopen of betaal je 12x verzendkosten á 10 euro per keer?

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Ik vind het echt wel meevallen moet ik zeggen hoor. Voor dat geld hoef je niet overal te bestellen en zelf te sleutelen. Ook heb je nu 1 aanspreekpunt voor garantie. Ik adviseer mensen JUIST om voor zo'n Dell ding te gaan. Vandaag besteld morgen in huis, aanzetten en klaar.

'Vroeger' was het erger gesteld met de prijzen van die kant en klaar PC's. Tegenwoordig vind ik ze voor basis PC's alleszins redelijk. Echter: hoe beter de bak is die je koopt hoe explosiever de prijzen stijgen (die XPS prijzen zijn bijvoorbeeld echt BIZAR).

UNOX: The worst operating system

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Idd, wat kost het als je het bij een winkel besteld? Maar mensen die een Dell kopen die kopen die als een systeem en hebben dan garantie op een systeem. Zelfbouw is niet voor iedereen geschikt, het stopt niet als je pc eenmaal in elkaar is gezet (je moet zelf nog de software installeren, alle drivers, en als er iets stuk is moet je zelf uitzoeken wat er stuk is en garantie claimen op dat onderdeel).

Ik denk dat als je zelf een auto op die manier in elkaar gaat zetten dat je ook veel goedkoper uit bent (ook al door de BPM omdat je met assesoires verder kunt gaan met pimpen nadat je bij de RDW bent geweest)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Korvaag schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:55:
'Vroeger' was het erger gesteld met de prijzen van die kant en klaar PC's. Tegenwoordig vind ik ze voor basis PC's alleszins redelijk. Echter: hoe beter de bak is die je koopt hoe explosiever de prijzen stijgen (die XPS prijzen zijn bijvoorbeeld echt BIZAR).
Nou ik weet niet hoor maar een jaar of 5 geleden kon je nog niet voor onder de 400 euro een compleet systeem zelf in elkaar zetten (zonder windows licentie). Nu ben je voor 260 euro al klaar als je windows eraf haalt, en alleen de kast heb je een werkend systeem voor €150!

[ Voor 50% gewijzigd door DeNachtwacht op 13-08-2011 17:59 ]

youtube.com/@hisrep

• extremezz
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Hey manne,even oftopic,maar ik kan alleen in onderwerpen reageren zoals hier maar ik kan geen onderwerp starten ? hoe komt dat :(

• Marzman
  • Niet online

Marzman

DeNachtwacht schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:56:
Nou ik weet niet hoor maar een jaar of 5 geleden kon je nog niet voor onder de 400 euro een compleet systeem zelf in elkaar zetten (zonder windows licentie). Nu ben je voor 260 euro al klaar als je windows eraf haalt!
Jawel hoor, ik heb ooit een kant en klare PC gekocht (was zelfs al in elkaar gezet, geen dell oid) voor 250 gulden. Die was niet eens heel veel langzamer als mijn eigen PC destijds en ze heeft er jaren plezier van gehad (wel een keer wat geheugen bijgezet en ooit een grotere harddisk ingezet). Dit jaar is dat ding door haar pas vervangen door een laptop.

/▌

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Dat geloof ik simpelweg niet. Ik heb 8 jaar bij een pc zaak gewerkt en nooit kon je onder de 350 euro een compleet systeem bouwen (inclusief toetsenbord, muis, beeldscherm, speakers). Bonnetje?

youtube.com/@hisrep

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

Bij dell betaal je ook nog voor de service na verkoop !

Mijn laptop had het begeven wegens kapot moederbord en dan nog op het einde van mijn garantieperiode.
Dell medewerker aan de telefoon gehad even basic troubleshooting gekregen (niks wat ik zelf nog niet had geprobeerd). En dan zeiden ze dat hij hersteld ging worden, volgende dag stond er een transportfirma voor de deur met een doos. Dell laptop erin gedaan nummer dat op het papier stond gebeld, de dag erna kwamen ze hem ophalen en 2 weken later had ik hem terug piekfijn in orde.

probeer dat eens met je zelfbouwsysteem, daar mag je eerst zelf alles gaan uitzoeken wat er mis is. Daarna moet je systeem nog afbreken om het onderdeel te vervangen, een RMA aanvragen, en dan hopen dat het onderdeel niet te lang wegblijft voor herstelling.

offtopic:

ik heb ook eens een goedkoop systeempje gebouwd met een PNY grafische kaart, koeler van de kaart ging kapot(weliswaar binnen de garantieperiode). Ik wacht ondertussen al 4 maanden op de herstelling, ik ben op zijn zachtst te zeggen razend op mijn PCboer (die alle schuld uiteraard op PNY steekt) .

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:16
Echter is Dell wel weer goedkoper met wat duurdere systemen, dus vanaf 500 tot ongeveer 800 euro. Als je dan nagaat wat je voor de service betaald.

Ook moet je meerekenen dat monitoren bij Dell ontzettend duur zijn en dat ze zelfs duurder zijn als je computer + monitor ineens koopt in plaats van apart. Dus je stelling klopt ook niet helemaal.

Dit is namelijk de goedkoopste monitor voor €109.

• Freezerator
  • Laatst online: 20-11 20:56
Monitor ontzettend duur? Of andere specificaties en andere kwaliteit?

Voor de doorsnee gebruiker kan een kant en klare pc van een fabrikant gewoon erg fijn zijn. Niet zelf uitzoeken of het bij elkaar past, kant en klaar afgeleverd en garantie.

Een dief van je portomonnee zijn of ben je bewust dat je wat extra betaald voor het uit handen nemen van het uitzoeken, monteren en service/garantie? Ik zou iemand zeker geen dief van zijn eigen portomonnee noemen wanneer die een kant en klaar systeem koopt.

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

DeNachtwacht schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:50:
Laten we het ruim nemen inclusief verzendkosten kom je op €350 ten opzichte van €450 bij Dell!
Als je het ruim én realistisch wilt houden, kies je of bij beide systemen de zelfde monitor, of vergelijk je beide systemen zonder monitor.

Als je het ruim en realistisch wilt houden, vergelijk je de bedragen inclusief realistische verzendkosten. De laagste prijs inclusief verzendkosten van jouw lijstje (dus met veel goedkopere monitor) komt op € 369,65 (en kan oplopen tot € 478,58). En dan bestel je dus bij minimaal vier verschillende winkels en heb je geen garantie op een werkend systeem en geen 'Collect & Return' service.
Stelling: wie bij Dell (of andere systeembouwer koopt) is een dief van zijn eigen portemonnee :)
Wie bij Dell koopt houdt tijd over voor andere zaken.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-11 16:49
Stelling: wie bij Dell (of andere systeembouwer koopt) is een dief van zijn eigen portemonnee
Uit je profiel:
Mijn PC's:

Apple MacBook Air 13.3" 128GB (najaar 2010)

:+

edit: excuus 8088, dacht even snel te copy pasten ;)

[ Voor 38% gewijzigd door d33n op 13-08-2011 18:44 ]

• Korvaag
  • Nu online
DeNachtwacht schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:56:
[...]

Nou ik weet niet hoor maar een jaar of 5 geleden kon je nog niet voor onder de 400 euro een compleet systeem zelf in elkaar zetten (zonder windows licentie). Nu ben je voor 260 euro al klaar als je windows eraf haalt, en alleen de kast heb je een werkend systeem voor €150!
Vroeger is voor mij geen 5 jaar geleden hoor ;) Maar: je moest 'vroeger ' toen het internet nog niet zo heel erg hip was (lees: afwezig) je spullen alleen gaan halen op de goede adressen .Bv Beverwijkse Bazaar in de computerhallen. Als je dat afzette tegen de kant en klare PC's die je kon halen bij de gevestigde computerzaken dan was je voor de helft van het geld klaar. Tegenwoordig is dat verschil veel minder.

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Voor de duidelijkheid: je citeert mij maar refereert aan TS' profiel ;)

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

DeNachtwacht schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:00:
Dat geloof ik simpelweg niet. Ik heb 8 jaar bij een pc zaak gewerkt en nooit kon je onder de 350 euro een compleet systeem bouwen (inclusief toetsenbord, muis, beeldscherm, speakers). Bonnetje?
Het was zonder, muis, beeldscherm, speakers, maar reken het om naar euro's en het was toen ook wel mogelijk voor 350/450 euro.

/▌

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:50:

Zelfbouw is altijd al beter geprijst geweest. Maar als ik moest kiezen tussen beide dan liever de Dell aangezien daar geen PC slopende voeding in zit...
alex3305 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:12:
Echter is Dell wel weer goedkoper met wat duurdere systemen, dus vanaf 500 tot ongeveer 800 euro.
Zelfbouw is altijd goedkoper geweest, ook logisch natuurlijk. Maar anders noem je een systeem waar dat niet zo is.
pm1 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:10:

probeer dat eens met je zelfbouwsysteem, daar mag je eerst zelf alles gaan uitzoeken wat er mis is. Daarna moet je systeem nog afbreken om het onderdeel te vervangen, een RMA aanvragen, en dan hopen dat het onderdeel niet te lang wegblijft voor herstelling.
En welke PC winkel kan niet voor jouw de PC in elkaar steken en garantie op de hele PC geven?

[ Voor 51% gewijzigd door -The_Mask- op 13-08-2011 18:53 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Korvaag schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:26:
[...]

Vroeger is voor mij geen 5 jaar geleden hoor ;) Maar: je moest 'vroeger ' toen het internet nog niet zo heel erg hip was (lees: afwezig) je spullen alleen gaan halen op de goede adressen .Bv Beverwijkse Bazaar in de computerhallen. Als je dat afzette tegen de kant en klare PC's die je kon halen bij de gevestigde computerzaken dan was je voor de helft van het geld klaar. Tegenwoordig is dat verschil veel minder.
Haha nou dan tref je het want de computerzaak waar ik werkte wás op de beverwijkse bazaar :D. En je hebt net gelezen voor welke prijzen we systemen in elkaar zetten in die tijd ;). Maar je hebt wel gelijk dat de verschillen veel minder geworden zijn in reguliere winkels, de bazaar is trouwens ook zo goed als opgedoekt. Tegenwoordig haal je de deals op internet :P

[ Voor 17% gewijzigd door DeNachtwacht op 13-08-2011 18:55 ]

youtube.com/@hisrep

• Korvaag
  • Nu online
Ja.. echt jammer. Ik woonde in Castricum in die tijd. Ik ging vaak met een vriend op de fiets naar de Bazaar nieuwe hardware kijken/kopen etc. Geniale tijd. Heel erg jammer dat dat inmiddels zo goed als dood is.

Welke zaak heb je gestaan ? Misschien dat ik nog wat namen ken :)

Maar mijn vergelijking ging idd over zelfbouw met componenten tegenover de kant en klare PC's die in die tijd echt wel behoorlijk duur waren. Als je een PC haalde op de bazaar vielen de prijzen nog wel mee (logisch.. dezelfde goedkope componenten die je zelf ook haalt) maar ik had het meer over de 'merk' PC's zoals Dell in principe ook is.

Edit: Ik krijg ineens een flashback naar die papieren prijslijsten die je dan kon krijgen. Hele stapels zijn er daarvan mee naar huis gegaan :) Moet ik nou een mobo met VX of HX chipset.. een Maxtor schijf of juist niet... etc etc etc. Stond daar niet een wat grotere tent.. iets van ECT computers oid.... AARGH.. herinneringen ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Korvaag op 13-08-2011 19:03 ]

Pagina: 1