Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luja
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2023
De Fractal Design Mini is een copy van de Fractal Design Define R3, maar dan kleiner. Mini zou ik het niet noemen, eerder een midi tower. De afmetingen zijn nog steeds vrij groot:

■Case size (WxHxD): 210x395x490mm

De specificaties vermelden compatibiliteit met µATX/Mini ITX. Maar gezien de afmetingen zou ik willen weten of eventueel een ATX moederbord hierin zou passen. Heeft iemand ervaring met deze behuizing of advies hierover?

Ik wens de R3 niet te kopen, want die vind ik toch iets te groot => Full tower naar mijn mening.
Bovendien is een µATX ook geen optie aangezien ik een AM3+ moederbord wil met de 970/990(FX) Chipset en deze (momenteel) enkel maar in ATX formaat leverbaar is.

Weblink: http://www.fractal-design.com/?view=product&prod=58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:59
Als je geen voeding in de kast zou plaatsen, dan zijn er misschien ATX borden die idd in die kast zouden kunnen passen... zolang het bord niet te breed is. Maar dan vraag ik je: wat is het nut? Je kan de extra sloten dan toch niet gebruiken, of je wil in je nieuwe behuizing gelijk de slijptol oid zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luja
Het nut...:
Zoals ik al in mijn bericht zei, ik wil een AM3+ moederbord met chipset 970 of 990(F)X. Er zijn bij mijn weten geen µATX moederborden met deze chipset op de markt. Dus ben ik verplicht om een ATX moederbord te kopen. Het aantal uitbreidingssloten interesseert me maar matig. Uit uw reactie kan ik opmaken dat er niet veel anders opzit dat ofwel te wachten tot er een µATX moederbord op de markt komt ofwel de Define R3 te nemen.

Mvg,

Luc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:59
Dat had ik uiteraard gelezen, met nut bedoel ik uiteraard een full option mobo die je ondanks die chipset dan niet volledig zou kunnen gebruiken...

Je moet je ook bedenken dat de chipset die jij wilt voor enthusiast is, die vind je vrijwel nooit op de kleinere borden, die zijn er speciaal voor multi gpu setup etc. Je vind ze iig vrijwel nooit als de chipset nog nieuw is, in latere fases willen ze deze misschien nog wel eens uitbrengen.

Was je dus sowieso al niet van plan meerdere videokaarten te gebruiken, wat mij ook enigzins stug lijkt vanwege de zeer beperkte ruimte in die kast, dan is 970/990 ook helemaal niet eens interessant voor jou... als je het mij vraagt.

Past deze niet binnen je wensen: pricewatch: Asrock 890GM Pro3 R2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luja
Misschien heb je gelijk en kan ik beter eens de moederborden met de 890 chipset bekijken. In elk geval bedankt voor je reactie.
Mvg,

Luja