Verzendkosten naar Taiwan bizar hoog - betaalbare opties?

Pagina: 1
Acties:

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06-2025
Ik heb een product dat ik terug moet sturen naar de fabrikant in Taiwan en de prijzen die DHL en Fedex rekenen zijn even twee keer de kosten het product!

UPS laat me niet eens de postcode invoeren (moet 4 cijfers lang zijn terwijl de postcode van Taichung city maar 3 cijfers telt) maar ik verwacht niet dat het daar veel beter zal zijn. Het gaat hier om een pakketje van 17x13x4.5cm en ~100 gram ter waarde van ~50usd. Deze is hierheen gestuurd voor $15.20 maar als ik het terug wil sturen dan zijn de prijzen ineens meer dan het ding zelf waard is.. dat moet toch goedkoper kunnen?

Fedex links, DHL rechts.
Afbeeldingslocatie: http://img200.imageshack.us/img200/1015/prijzen.jpg

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
PostNL doet het voor 25,60. DHL zou goedkoper moeten kunnen, ~15€, maar dan kan het meen ik wel twee maanden duren. Als je dicht bij de Duitse grens woont zou je het bijvoorbeeld ook met de Post goedkoop (5,5€) als Großbrief/Warensendung moeten kunnen sturen volgens mij.

• Xthemes.us
PostNL is het eerste wat ik geprobeerd heb, maar die verzenden geheel niet buiten Europa? Als ik op site 'buitenland' selecteer komt er een combobox tevoorschijn met enkel Europese landen er in.

edit:
Al wel eerder gebruik van gemaakt voor een pakketje naar de UK en dat was toen € 14,30

[ Voor 15% gewijzigd door Xthemes.us op 13-08-2011 17:50 . Reden: aanvulling ]

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
PostNL info

Vaak hebben transporteurs allerlei verborgen mogelijkheden te verzenden die bijna niet te vinden zijn... dus wie weet kan het wel goedkoper ook met PostNL.

Ik ben ooit uitgekomen bij de door mij genoemde Großbrief, maar het is voor mij geen probleem om naar Duitsland te gaan.

[ Voor 103% gewijzigd door begintmeta op 13-08-2011 17:55 ]

• Xthemes.us
Voor een aantal veel voorkomende bestemmingen
@ je link.
Zijn ze dus nog niet allemaal, volgens mij is de lijst in de link die ik eerder postte nog iets langer (wel beperkt tot europa).

De duitsers zijn inderdaad een veel aantrekkelijkere optie (€15,90) en ik woon min of meer op de grens. Bedankt voor de tip... nog maar eens even rekenen (benzinekosten etc), wellicht goedkoper om gewoon een tweede te bestellen en dan wat van het oude wel werkt op Vraag & Aanbod aan te bieden.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
@ mijn link: volgens mij zou Taiwan onder "Alle overige landen" vallen.

Maar een DHL-pakketje vanuit Duitsland is inderdaad ook een heel aantrekkelijke optie.
Pagina: 1