Toon posts:

kapotte hd5870, valt het te repareren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

ik probeerde vandaag een aftermarket koeler (zalman vf3000) op mijn xfx hd5870 te plaatsen. hierna wilde mijn pc niet meer POSTen en kreeg ik geen video output, wel actieve fans/hdds. Ik heb de 5870 vervangen met een andere kaart waarna mijn PC het weer gewoon deed, dus ik heb het idee dat ik mijn 5870 gesloopt zou kunnen hebben.

het toont wel nog levenssporen: de gpu-fan connector er op werkt, en als ik niet de twee power cables er mee verbindt dan gaat het piepen zoals normaal. Ik krijg echter via dvi helemaal geen output, en via vga (met een converter) krijg ik een wit scherm. Er valt geen fysieke schade aan op te merken.

Ik betwijfel het dat dit aan iets anders dan de videokaart zelf ligt, gezien dat als ik het vervang mijn pc het weer doet zoals normaal, maar voor de duidelijkheid even mijn hardware:

gigabyte ex58-ud3r, intel i7 920, 2x2gb ocz reaper ddr3, corsair tx850w

edit: PC start wel op, ik hoor de windows 7 desktop jingle, maar geen video output.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2011 22:17 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Nu online

Nemesizz

Untouchable

Ik denk dat de koeler dan toch niet helemaal goed zit en dat de GPU te warm word en zichzelf meteen uitschakeld.

Probeer:
1) koeler opnieuw monteren, of controleer of die écht goed vast zit
2) probeer de orginele koeler terug te plaatsen, kijken of die dan wel weer doet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb weer de originele koeler er op gezet, zonder resultaat.

denk mischien toch gevonden te hebben waar het aan ligt: op een van de mosfet-koelers moest je thermal paste doen, het lijkt er op dat een beetje paste hiervan op de randen van een van die mosfets is gekomen, tussen alle gesoldeerde verbindingen in.

Heb geprobeerd het er af te krijgen, maar het is allemaal ontzettend klein en friemelig.

:F

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-02 17:35
TIM is non-conductive, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:42

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Tenzij je AS5 hebt gebruikt.. Zeggen ze ten minste op internet. Ik geloof zelf dat het idd wel meevalt hoor..

[ Voor 57% gewijzigd door Imprezzion op 14-08-2011 00:52 ]

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruikte voor het gemak de meegeleverde TIM, zalman's eigen merk. ZM-STG2M

edit: ik heb de hd 5870 samen met een oude x1350 geinstalleerd, mijn pc start dan wel op, de hd 5870 fan gaat op volle kracht (en alleen op volle kracht) draaien, maar wordt niet herkend en mijn pc doet als het niet bestaat.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2011 11:01 ]

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-02 20:21

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Maak eens een close up foto, dit zegt meer dan 1000 woorden.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

de U504 ziet er mottig uit of is dit invallend licht?
In ieder geval je hele gpu eens mooi kuisen dat er nergens nog koelpasta aan hangt ook alle mooi ontdoen van stof en koelpasta. Als er echt een VRM overleden is kun je het schudden of je moest weten welke type het is en je moet dan smd kunnen (de)solderen.

Wat is dat eigenlijk met die foto van de achterkant van de kaart?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Verwijderd

Topicstarter
close-up van die u504

het ziet er inderdaad niet zo gezond uit.

de kaart zelf valt nog binnen de garantietermijn van xfx, als het kapot is kan ik hopelijk nog de oude koeler er terug op plakken en het rma'en

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, sorry voor de bump, maar een kleine ontwikkeling: deed vandaag een laatste test voor de zekerheid voordat ik het RMA'de. Het bleek dat mijn PC wel gewoon op start: ik hoor gewoon het windows desktop-bereikt jingle uiteindelijk. Betekent dat iets voor het lot van mijn 5870?

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Maar je krijgt geen beeld, RMA maar. Heb je trouwens de 2de dvi poort al geprobeerd, nu je weet dat ie verder opstart.

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Met wasbenzine en wattenstaafjes proberen die koelpasta te verwijderen bij de fets. Dat zou ik sowieso doen voordat je hem RMA doet.

specs

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

Die U540 ziet prima uit. op wat afdrukken na, die lijkt dus nog prima in orde

Het komt helaas vaker voor dat na het installeren van een aftermarket koeler de DVI het niet meer doet, google maar, je bent niet de enige met dat probleem. Ik hoop dat de RMA spoedig verloopt, als het goed is krijg je zo weer een nieuwe, vertel maar neit dat je een aftermarket koeler hebt geinstalleerd, versoepeld iig de RMA procedure :)

[ Voor 27% gewijzigd door millman op 19-08-2011 06:18 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Verwijderd

Topicstarter
heb het opgeschoond zoals tripp zei, alles zo netjes mogelijk terug in elkaar gezet. de RMA is onderweg, 4launch zegt dat het 2 tot 4 weken gaat duren :'(

millman, wil je zeggen dat de kaart met een hdmi kabel wel had gewerkt? ik heb er zelf geen liggen dus ik kon het niet testen.
Pagina: 1