Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb laatst nieuwe hardware aangeschaft.

Een xfx radeon HD 6870 black edition, een kinston SSDNOW 100E V+ 96 GB.
Ik dacht deze "even" heel leuk in mijn pc te zetten.
Alleen toen alles weer in elkaar zat deed de pc niks meer.
Alle kabels op verschillende manieren geprobeert.
Heb vaak zat een pc in elkaar gezet, dus daar zal het wel niet aan liggen.
De voeding is direct aangesloten op een stopcontact, en heeft daarmee zeker genoeg vermogen.
@ x toen ik de 24-pins connector op het moederbord aansloot gaf de pc een "startup"van een luttele seconde.
1 x zelfs een gehele startup.
Alleen toen ik de stroom eraf deed om even een fan van mijn behuizingsidepanel aan te sluiten, en daarnee weer aandeed, weekte het wéér niet.
Het lijkt me alleen sterk dat de voeding het opeens begeven zou hebben, vooral omdat deze voeding bekend staat om de beste condensators ed. die erin zitten.
Het iserg vervelend, want ik verheugde me er zeer op om heerlijk te gamen dit weekend, en dit gooit alles flink inde war.

bvd.

gr,

Jaap75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 12:44
Klinkt als sluiting... sommige voedingen geven dan een duidelijke klik als de beveiliging inslaat, heb je zoiets gehoord?

Je zou kunnen beginnen met alles los te halen, de kabels en connectoren te controleren of deze niet beschadigd zijn en/of los zitten. Daarna onderdeel voor onderdeel de pc weer opbouwen, dus eerst barebones... alleen de cpu power geven en het liefst onboard vga gebruiken als het er is... Dan een hdd aansluiten, eventueel andere hdd's daarna... optische drives... ga zo maar door. Als er een onderdeel en/of de kabel/connector kapot zou zijn dan moet de setup op een gegeven moment problemen gaan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

job

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:18:
@ x toen ik de 24-pins connector op het moederbord aansloot gaf de pc een "startup"van een luttele seconde.
1 x zelfs een gehele startup.
De volgende keer lijkt het me handig om de spanning van je voeding te halen voordat je onderdelen gaat installeren.
Want ja, dat dat is niet heel goed voor je pc.

[ Voor 10% gewijzigd door job op 13-08-2011 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat was inderdaad niet slim, probeerde zoveel dingen in zo'n korte tijd, dat die switch af en toe buiten gedachte viel.
Kan je met een multometer checken of de goede spanning erop staat?
en als deze 'klik" gehoord zou zijn.. wat zou dit dan betekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 12:44
De klik geeft meestal aan dat de voeding zichzelf uitgeschakeld omdat het anders mis kan gaan, vaak is het even spanningsloos maken voor een minuut of 2 genoeg om de voeding weer werkend te krijgen als het niet te erg is mis gegaan (dat is bij mij voeding iig, methodes verschillen soms wel eens) Goede voedingen zal je iig echt niet zo makkelijk opblazen, die beschermen zichzelf wel ;)

Maar we weten niet wat voor een voeding je gebruikt... dat is toch wel vrij essentiële informatie. Doe es ff een systeem spec lijstje :)

En idd, zoals al eerder opgemerkt... het eerste wat ze je bij iedere elektronica-opleiding oid vertellen: altijd spanningsloos werken! (behalve als het echt onmogelijk is). Heb ik ook op de harde manier geleerd hoor... :) De voeding hoeft daardoor niet het probleem te zijn... je mobo kan nu ook net zo goed een opdonder hebben gehad.

[ Voor 6% gewijzigd door MicGlou op 13-08-2011 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt de titel niet gelezen ? :D
Coolermaster UCP 900

vd rest;

Intel i7 920
Gigabyte EX58-UD5
6 Gb Dominators Cl8
Samsung F3 1 TB
Kingston SSDnow 100E V+ 96 GB (upgrade)
XFX HD6870 Black edition V2 (upgrade) ipv hd3870

Dat lijkt me wel genoeg voor specs ?
any ideas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En wanneer mijn moederbord een "opdonder" krijgt, betekent dat, dat ik hem heb gesloopt?
Pagina: 1