Oplossing surround geluid

Pagina: 1
Acties:

• wesseln
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-01 21:47
Medetweakers,

Ik zit met een technisch probleem in mijn slaapkamer. Deze week heb ik een nieuwe televisie gekocht (Samsung D5000).

Nu wil ik graag ook wat fatsoenlijk geluid bij de TV, maar ook bij mijn PC. Gamen en films kijken gebeurt op beide schermen en vormt een probleem voor de plaatsing van een eventuele surroundset. Een zeer eenvoudige schets van de opstelling is hier te vinden:

http://imageshack.us/photo/my-images/6/kamer.png/

Surround geluid zou dus slechts mogelijk zijn voor 1 scherm, aangezien je een kwartslag draait voor het andere scherm zal het geluid niet meer kloppen.

Iemand al eerder met dit bijltje gehakt?

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:06
Je zal moeten kiezen...

Ofwel schermen samen zetten, ofwel 2 sets kopen...

Sony A7 iv en wat recycled glas

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-01 16:22
je geeft zelf al de oplossing: kwart slag draaien vanwege schermen. Dit elimineren en je probleem is opgelost. Anders moet je voor de oplossing van mijn bovenbuurman gaan ;)

Carpe Diem

• wesseln
Het is niet mogelijk om een alles onder elkaar te zetten (fysiek). Ik dacht misschien is er iets softwarematig te draaien. De luidsprekers zegmaar.

• Tjapie1
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05:55
Kun je de schermen niet recht tegenover elkaar zetten? Dus de PC aan de linkerkant houden, en de TV tegen de rechtermuur. Bed bij de TV en dan een set speakers bij de PC en een set speakers bij de TV. De versterker instellen op speakers bij de PC als front en de TV als rear bij gebruik van de PC, en andersom als je TV gaat kijken.

Ik zit zelf ook over zoiets te denken voor een toekomstige opstelling, maar weet eigenlijk niet eens of dat zo simpel is in te stellen op een versterker dat je met een druk op de knop de rears en fronts met elkaar verwisseld :?

PC: RTX 3080ti - Ryzen 5 3600 Corsair: MP600 4TB - LPX 16GB - H100i - RM750x - 500D – K100 - Dark Core Pro – MM700 Randapparatuur: C49RG90 - Z906 - T300

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:04

Jrz

––––––––––––

Volgens mij kan je dat door een beetje handig je kabeltjes te wisselen zo bereiken.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Verwijderd

Jrz schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 19:14:
Volgens mij kan je dat door een beetje handig je kabeltjes te wisselen zo bereiken.
Ja een soort schakelbord maken voor je speakers . maar dan wel 2 centers.

• wesseln
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 19:22:
[...]

Ja een soort schakelbord maken voor je speakers . maar dan wel 2 centers.
Dat zou wel kick zijn ja! Enig idee waar ik zoiets kan krijgen? Dan moet ik bij DJ apparatuur gaan kijken zekers.

• stols
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-09-2024
Mogelijk is dit een optie?

http://www.miragespeakers...products/os-sat-overview/

Heb er zelf geen ervaring mee, maar volgens de site stuurt dit het geluid 360 graden de ruimte in ipv 1 richting.

Groeten,
Michael
Pagina: 1