• brommert
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-02 22:27
Nadat het scherm van me laptop Asus UL30A kapot is gegaan, gebruik ik deze als HTPC. Nu wil ik deze in een behuizing bouwen, met extra harde schijven etc.
Het moederbord bestaat uit 2 delen die aan elkaar zitten door 2 40pin connectoren (niet IDE). Kent iemand deze connectoren, en zijn er ook kabels van, zodat ik de 2 boorden boven elkaar kan zetten?

Op de connector staat 'suyin 29391', maar daar heb ik niks op gevonden.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/19701912/2011-08-13%2012.41.02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/19701912/2011-08-13%2012.42.03.jpg

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:16
Dit lijkt me eerder een generieke aansluiting, dit ziet er uit als dezelfde pinnen die bijvoorbeeld gebuikt worden om in een desktop de startknop, reset knop, power led en hdd led aan te sluiten.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:20
Ik vrees dat je deze kabel zelf moet gaan maken.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-02 19:01
Misschien kun je er gewoon een paar oude ATA kabels voor gebruiken? (ouderwetse 40 aderige kabels, van die dikke. kan meer stroom door dan moderne...)

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

• brommert
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-02 22:27
ik ga een beetje knutselen, en dan houd ik de borden toch maar aan elkaar.

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-02 19:01
Ok, veel suc6!

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

• joostvanpinxten
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-09-2025
Het lijkt me inderdaad beter om de borden aan elkaar te houden. Als er hoogfrequente signalen (zoals LVDS signalen) over deze pinnen verstuurd moeten worden, dan maakt het nogal uit wat de karakteristieke impedantie is, anders krijg je reflecties in de kabel, waardoor er storingen ontstaan.

Te technisch verhaal, of TLDR;
Beter geen kabels hiertussen, geen garantie dat het dan allemaal (stabiel) blijft werken!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 23:46
Ik zou geen kabels gaan gebruiken op zo een kort stukje, dit is ontworpen met bepaalde latencie daarnaast heb je de kans op overspraak met softstranded kabels.

Deze connectors zijn wel vrij algemeen misschien kan je wel 2 van die connectors kant en klaar vinden, dan nog even buigen en dan heb je nette connectors.

Met hierboven ^^ probeerde meer jip en janneke taal aan te houden :D

Als je een beetje kan solderen (hebt wel goed boutje nodig) kan je de connectors los solderen en 2 recht opstaande connectors dan prik je het bord er boven op mits de componenten op de borden het toelaten en anders de achterkanten tegen elkaar "aan".

[ Voor 34% gewijzigd door TRAXION op 14-08-2011 12:39 ]

Pagina: 1