Toon posts:

Aanschaf High End Systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb nu veel forums, benchmarks en reviews doorgelezen. Zowel hier op Tweakers, Hardware.info en PCM.
Mijn oude computer daarvan is het moederbord stuk en wil graag een nieuw high end systeem aanschaffen.
Het punt waarover ik struikel is dat AMD nu straks dat nieuwe platforum uitbrengt(Bulldozer), maar ik kan nu niet goed samenvatten voor welke markt deze reeks nu eigenlijk is. Ik zelf dacht van lowend t/m highend maar de complete naamgeving van AMD is nu zo gigantisch onduidelijk dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Ik zat te denken aan dit systeem:
Moederbord: Asus m5a99x EVO
CPU: AMD Phenom II X6 1100T 3,33Ghz
RAM: 6GB DDR2 Kingston ValueRam
SSD: OCZ Vertex3 60 en / of 120gb
GPU: ATI Radeon HD 6950 1Gb
PSU: Nog niet gekozen. Zowiezo meer dan 600watt.

Wat is dus nu verstandiger om te wachten totdat bulldozer alles heeft uitgebracht, en de prijzen in het begin hoog zijn of het systeem wat ik hierboven heb opgesomd aan te schaffen waarvan je zowiezo een goede prijs /kwaliteits verhouding hebt ( Waarvan de prijzen nu allemaal super laag zijn bij bepaalde leveranciers.)

Mijn oude systeem:
Moederbord: Foxconn A6VMX
CPU: AMD Phenom 9750 2,4Ghz
RAM: 4GB DDR2 Kingston ValueRam
HDD: Seagate 500GB, 32mb cache.
GPU: ATI Radeon HD 4850 512MB
PSU: Xilence 600watt

Kunnen jullie mij advies geven, wachten of mijn huidige nieuwe pc configuratie aanpassen?

Alvast bedankt.

• RTB93
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-11-2023
Die 6-core van AMD heeft geen zin als je niet van plan bent om te video-bewerken dan wel renderen. Voor games kan je beter 4-core kopen zoals de AMD 965 of de 2500 van Intel. Verder snap ik niet waarom je DDR2 geheugen kiest i.p.v. DDR3? Tevens is het een verstandigere keuze om te kiezen voor een Crucial M4 SSD i.p.v. OCZ.

Verwijderd

AM3+ moederbord met CF ondersteuning, X6 1100T, 4 of 8 GB DDR3 1600 en 2x 6870 in Crossfire. Lijkt mij als je toch met AMD aan de gang wilt een goede configuratie.

Als je geen gebruik maakt van de 6 cores kun je ook kiezen voor een snellere quad core X4: pricewatch: AMD Phenom II X4 975 Black Edition

Losse topics zoals deze mogen echter niet meer. Lees de topicstart door [BBG aanschaf] Gamesysteem en plaats vervolgens je configuratie in een T.net wenslijstje.

Ik zit eigenlijk niet zo in die AMD FX processoren, maar het schijnt dat de eerste al in september worden geïntroduceerd. http://nl.hardware.info/r...sors-preview-modelnummers Dan zou het voor jou beter zijn om even te wachten denk ik.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2011 15:37 ]

Verwijderd

Welkom al enige tijd op GoT :w

Losse "welke moet ik kopen?" topics zijn niet meer toegestaan op GoT, lees hiervoor *LET OP* - Wat moet ik kopen.

Dit betekent niet dat de vraag niet is toegestaan, je bent vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde (N)BBG topics, deze kun je vinden in Best Buy Guide overzichtstopic.

Dit topic gaat dicht. Maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om je vraag te stellen in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic is gesloten.