Nvidia GT430 / AMD Radeon™ HD6450

Pagina: 1
Acties:

• ZicoDon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:33
Hoi Medetweakers,

Ik heb net van iemand een pc gekregen die een Dual Core processor @3.0 Ghz heeft.
Nu ga ik het mobo vervangen, (zelfde socket) en een nieuwe videokaart.

Ik wil geen High-end pc maar wil toch gewoon wel lekker een spel kunnen spelen,
En zit ik te twijfelen tussen de Nvidia Gt 430 en de AMD Radeon HD 6450.

Welke is de beste?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:01
Zoek eerst eens uit wat voor een processor er precies in zit, als het een oude Pentium D is schiet het alsnog niet op. Verder is dat ook handig om te weten ivm je nieuwe mainboard, want alleen dezelfde socket betekent absoluut niet dat ook alle cpu's er dan ook in werken.

• ZicoDon
Okee ik ga nu even kijken Post het zometeen.

• ZicoDon
Van everst:

CPU-Eigenschappen:
CPU Type DualCore Intel Pentium D, 3000 MHz
CPU Aanduiding Presler
Instructieset x86, x86-64, MMX, SSE, SSE2, SSE3
Origineel kloksnelheid 3000 Mhz
L1 Trace Cache 12K Instructions
L1 Data-cache 16 KB
L2 Cache 2 MB (On-Die, ECC, ATC, Full-Speed)

Multi CPU:
Moederbord ID OEM00000 PROD00000000
CPU #0 Intel(R) Pentium(R) D CPU 3.00GHz, 2992 Mhz
CPU #1 Intel(R) Pentium(R) D CPU 3.00GHz, 2992 Mhz

Het moederboard dat ik erin wil zetten in deze

[ Voor 13% gewijzigd door ZicoDon op 13-08-2011 14:11 . Reden: Moederbord dat ik wil erbij.. ]

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:51
De Pentium D is eigenlijk veel te oud om nog op te gaan gamen.. Koop gewoon een nieuwe processor en moederbord, hier moet je geen geld meer in stoppen.

Verwijderd

Van de 2 videokaarten is de GT430 sneller dan de 6450, maar voor de prijs van een GT430 heb je ook een 5570 die nog iets beter presteert. En de link naar het moederbord doet het niet.

• Nielson
ZicoDon schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:08:
Het moederboard dat ik erin wil zetten in deze
Bij Conrad moet je even de 'Directe productlink' aan de rechterkant aanklikken om een goeie link te krijgen. Maar je kunt het bord ook even opzoeken in de pricewatch hier: http://tweakers.net/price...ket-775-moederborden.html

Verwijderd

Als je toch het moederbord gaat vervangen koop dan gelijk een moederbord voor een nieuwer en sneller platform. Bijvoorbeeld een goedkoop AM3+ moederbord + AMD X4 955 en een leuke grafische kaart :).

Aan de andere kant welke games speel je op welke resolutie?

• ZicoDon
Resolutie maakt niet zoveel uit. Zoals gezegt hoef ik geen High-end pc en dus ook niet echt de behoeft een nieuwe processor te kopen. Gewoon een beetje free to play MMO's etc. Hardcore games speel ik toch op de console.

Hier de Directlink voor de MOBO.

Verwijderd

ZicoDon schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:27:
Resolutie maakt niet zoveel uit. Zoals gezegt hoef ik geen High-end pc en dus ook niet echt de behoeft een nieuwe processor te kopen. Gewoon een beetje free to play MMO's etc. Hardcore games speel ik toch op de console.

Hier de Directlink voor de MOBO.
Je moet het zelf weten natuurlijk. Een grafische kaart voor rond de 50 euro is deze kaart de beste koop: pricewatch: XFX Radeon HD 5670 1024 MB DDR5 DisplayPort

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:40
Voor dit systeem moet je geen nieuw spul gaan kopen. Als je per sé bij deze processor wil blijven koop dan tweedehands spullen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• ZicoDon
Oke maar ik ben nogal "fan " van Nvidia.. Door te technologieën zoals Cuda, Physx etc.. Is deze echt veel beter ?

• Nielson
Zonde, je haalt een nieuw mainboard, nieuw geheugen (want neem aan dat je nu nog DDR2 hebt) en een nieuwe videokaart en dan houd je die trage stroomslurpende Pentium D?

• ZicoDon
Die kan later altijd nog vervangen worden als ik het nodig vindt...

Verwijderd

ZicoDon schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:40:
Oke maar ik ben nogal "fan " van Nvidia.. Door te technologieën zoals Cuda, Physx etc.. Is deze echt veel beter ?
Waarom post je überhaupt hier je vragen?

• tjverhagen
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
ZicoDon schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:40:
Die je niet gaat gebruiken? Physx is het kaartje te slecht voor en Cuda gebruik je (op een paar programma's na) bij normaal gebruik nooit.

• Nielson
ZicoDon schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:41:
Die kan later altijd nog vervangen worden als ik het nodig vindt...
Maar dan zit je nog steeds vast aan die antieke S775, we zitten bij Intel mainstream cpu's inmiddels na S1156 alweer op S1155.

• ZicoDon
Oke dan wordt het denk ik toch maar de HD 5670 :D

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 12:02
Niet investeren in zo'n oude bak, als je het toch perse wilt, neem dan in ieder geval 2e-hands spullen.

• Jumpman
  • Laatst online: 17:45
Zo min mogelijk geld in investeren, die processor is te oud.

Ik zou zelf voor een leuk prijsje een nieuwe of tweedehands nVidia 8800/9800 of Ati 5770 etc gaan. Let op met de 8800 serie zijn wel wat problemen (GPU dood, in de oven geweest, etc.) Deze kaarten halen al het maximale uit de CPU en zijn al buiten een gebalanceerd systeem.

[ Voor 20% gewijzigd door Jumpman op 13-08-2011 14:51 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Verwijderd

Indien het plaatsbaar is op het mobo, en het kan goed werken, op maximale snelheid.

Zou ik voor de nvidia GT gaan.

• ZicoDon
Maar waarom kan een vriend van mij met dezelfde processor en een Videokaart van €60euro, dan gewoon black ops op alles High draaien ....Zo slecht is het dan toch niet?..

• Jumpman
  • Laatst online: 17:45
Is dat dan geen Core2Duo of een Core2Quad? die kunnen de engine (van COD:MW, COB:WAW, COD:MW2, COD:BO) nog makkelijk aan. een Core Duo heeft er echt wel moeite mee met alle instellingen op High af te spelen met een beetje een resolutie (1680 x 1050 pixels en hoger).

[ Voor 82% gewijzigd door Jumpman op 13-08-2011 14:54 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Verwijderd

ZicoDon schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:47:
Oke dan wordt het denk ik toch maar de HD 5670 :D
Hier vind je nog wat benches zodat jezelf kunt zien dat de HD5670 sneller is:
http://nl.hardware.info/r...dia-geforce-gt-430-review
http://www.guru3d.com/article/geforce-gt-430-review/8

• ZicoDon
Jumpman schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:51:
Is dat dan geen Core2Duo of een Core2Quad? die kunnen die engine nog makkelijk aan. een Core Duo heeft er echt wel moeite mee met alle op High en een beetje resolutie 1680 x 1050 pixels en hoger).
Nee zeker niet..

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 12:02
ZicoDon schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:51:
Maar waarom kan een vriend van mij met dezelfde processor en een Videokaart van €60euro, dan gewoon black ops op alles High draaien ....Zo slecht is het dan toch niet?..
Die vriend van jou heeft mooie praatjes ;)
Tenzij je 15 fps normaal vind natuurlijk.

• ZicoDon
Ik heb al een Intel Quad Core processor gevonden, die ga ik er misschien maar ook eens bij zetten
Pagina: 1