Interesse voor debit kaart naar PayPal?

Pagina: 1
Acties:
  • 562 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentjanv
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 11:15
Hoi allen,

Ik pols even of hier interesse voor is, dan zou ik het willen lanceren:

Ik heb de voorbije week een site in elkaar gestoken waarbij je heel gemakkelijk geld kan overmaken via iDeal (of Bancontact voor ons Belgen) meteen naar je PayPal account. Uiteraard ondersteunt PayPal dit niet meteen, dus werkt onze account als tussen-persoon zeg maar: jij betaalt via ideal aan ons (moderngroup), en wij zenden meteen het geld richting je PayPal..

Als de betalingstransactie dus is goedgekeurd, dan wordt het geld meteen verzonden via de PayPal api..
Het enige nadeel is natuurlijk dat je hier zit met een extra kost doordat onze payment processor ook kosten aanrekent voor ideal/bancontact en wij ook enige kost in rekening brengen..

Concreet komt het hier op neer: als je €100 meteen op je PP-account wilt, betaal je ongeveer €108 via ideal...

Waarom zou je dit doen? Als je geen krediet kaart hebt maar je wilt wel meteen betalen via PayPal, en een gewone bankoverschrijving duurt te lang..

Graag reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Als je dat een of twee keer doet heb je hogere kosten dan als je een creditcard neemt bij je bank :P

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 22:53
erhm, ik kan direct af laten boeken en dus betalen via Paypal? Ik betaal het, paypal is gemachtigd om te incasseren bij mijn bank. Werkt prima dus.
Ja, je moet je dan eenmalig aanmelden, maar daar zie ik het probleem niet van in

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentjanv
TheNymf schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:47:
erhm, ik kan direct af laten boeken en dus betalen via Paypal? Ik betaal het, paypal is gemachtigd om te incasseren bij mijn bank. Werkt prima dus.
Ja, je moet je dan eenmalig aanmelden, maar daar zie ik het probleem niet van in
Aah dat is dan misschien een functie die enkel in NL is? In België ben ik die functie nog niet tegengekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Waarom zouden mensen je service vertrouwen? Wat is de beveiliging? En wat is de noodzaak?

Een forum is trouwens niet bedoeld voor marktonderzoek.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentjanv
Alles wordt beveiligd via SSL-verbindingen... En we verplichten mensen helemaal tot niets uiteraard, we willen enkel maar een extra mogelijkheid bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:16
Je kunt met paypal ook gewoon je bankrekening koppelen aan je account. Als ik iets via paypal betaal wordt het een paar dagen later van mijn rekening af geschreven maar ik heb wel meteen betaald. Waarom werkt dit minder goed dan jouw service? :-)

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentjanv
WernerL schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:10:
Je kunt met paypal ook gewoon je bankrekening koppelen aan je account. Als ik iets via paypal betaal wordt het een paar dagen later van mijn rekening af geschreven maar ik heb wel meteen betaald. Waarom werkt dit minder goed dan jouw service? :-)
Dit is inderdaad zelfs nog beter dan onze service, MAAR ik denk dat automatische incasso (of het Belgische equivalent domiciliëring) niet van toepassing is in België. Dus enkel Belgen zouden ervan kunnen (nuttig) gebruik maken vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

vincentjanv schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:45:
[..]

Concreet komt het hier op neer: als je €100 meteen op je PP-account wilt, betaal je ongeveer €108 via ideal...

Waarom zou je dit doen? Als je geen krediet kaart hebt maar je wilt wel meteen betalen via PayPal, en een gewone bankoverschrijving duurt te lang..

Graag reacties!
Je kan PayPal (in Nederland in iedergeval) gewoon aan je betaalrekening koppelen. Niks geen overschrijving, gewoon net als met een creditcard, wordt het gewoon automatisch afgeschreven.

Waarom jij daar als tussenpersoon 8% van de transacties wil hebben voor een service die volkomen overbodig is, is mij een raadsel.

De vraag kunnen we dan denk ik beter bij leggen waarom wij van jouw diensten gebruik zouden moeten maken, het biedt niets meer behalve een 8% verhoging van het bedrag wat je moet betalen.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik vind 8% van het bedrag anders ook behoorlijk fors. Gemiddeld betaal je met een CreditCard niet meer dan 3% op een transactie bij veel websites. Sommige websites rekenen zelfs geen enkele extra kosten.

Dus waar baseer je die 8% op? Watvoor extra service krijg ik voor die 8%?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Hij spreekt over de kosten van iDeal. En als hij iDeal heeft geimplementeerd moet hij daar ook kosten voor betalen. Want de gratis iDeal dienst, werkt simpelweg niet realtime genoeg om te kunnen spreken van "het staat direct op je paypal".

Maar als ik bijvoorbeeld eten bestel via thuisbezorgd.nl en ik betaal met iDeal, ben ik altijd 1 euro aan kosten kwijt voor de betaling. Ongeacht voor welk bedrag ik bestel (1-2-3 personen, het is altijd 1 euro). En daar verdienen ze denk ik ook nog aan.

Ik ben ook wel benieuwd wat voor meerwaarde deze dure service heeft.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nezekan
  • Laatst online: 26-08 07:24
Automatische incasso voor paypal bestaat jammer genoeg nog niet in België, ik zie geen reden waarom Nederlanders deze service zouden gebruiken, maar als Belg zou ik dit zeker en vast gebruiken. Momenteel moet je 3 dagen wachten voordat je overschrijving op je paypal rekening wordt toegevoegd. Indien je kan betalen met ing home'pay en bancontact zou ik deze service zeker gebruiken mits het niet te duur wordt, 8% is wel heel veel mischien is ~2% toch een beter alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:56

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

RaZ schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:28:
Hij spreekt over de kosten van iDeal. En als hij iDeal heeft geimplementeerd moet hij daar ook kosten voor betalen. Want de gratis iDeal dienst, werkt simpelweg niet realtime genoeg om te kunnen spreken van "het staat direct op je paypal".

Maar als ik bijvoorbeeld eten bestel via thuisbezorgd.nl en ik betaal met iDeal, ben ik altijd 1 euro aan kosten kwijt voor de betaling. Ongeacht voor welk bedrag ik bestel (1-2-3 personen, het is altijd 1 euro). En daar verdienen ze denk ik ook nog aan.

Ik ben ook wel benieuwd wat voor meerwaarde deze dure service heeft.
Ik weet niet bij welke bank jij zit en bij welke toko jij je eten besteld, maar als ik via ideal bestel (zoals altijd) kot het mij niets extra.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 18:16
WernerL schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:10:
Dat is tegenwoordig niet helemaal waar meer! Heb een tweetal weken geleden wat besteld via eBay en betaald met Paypal. Hoewel mijn bankrekening al jaren gekoppeld is aan mijn Paypal en tot nu toe het eigenlijk altijd direct 'betaald' werd, kreeg ik nu de melding dat het bedrag eerste geïncasseerd wordt van mijn rekening alvorens het bedrag aan de verkoper wordt betaald! Na even kort wat rondgevraagd te hebben onder vrienden blijkt dat ik niet de enige ben die dit de laatste tijd is tegengekomen...
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:41:
[...]

Ik weet niet of jij dan goed uit je doppen kijkt, bij een ideal betaling komt er meestal ALTIJD 1 euro bij aan transactiekosten.
Hele trieste reactie dit, zeker van een bedrijfsaccount! Of er wel of niet 1 euro bijkomt met een iDeal betaling ligt helemaal aan het bedrijf waar je koopt. Er zijn genoeg webshops die dit niet (zichtbaar) rekenen.. (het kan natuurlijk gewoon in de verzendkosten zijn verwerkt)

[ Voor 23% gewijzigd door Haazzz op 13-08-2011 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:41:
[...]

Ik weet niet of jij dan goed uit je doppen kijkt, bij een ideal betaling komt er meestal ALTIJD 1 euro bij aan transactiekosten.
meestal ALTIJD ... hier spreek je jezelf al direct tegen

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Persoonlijke noot: ik ben vanwege de enorme vertraging geen fan van Paypal en gebruik het dus zo weinig mogelijk - maar een dikke 7.5% vragen is voor zoiets heel erg veel te veel.

--

Reagerend als crewlid: op deze manier gaat een topic als dit niet werken - nog even afgezien van het feit dat dit forum op deze manier inderdaad niet de beste plek is voor marktonderzoek.

Op zich kan het een leuke discussie zijn om het over betaalmethoden op het internet te hebben, maar niet op deze manier (en Client Software Algemeen lijkt niet de beste plaats daarvoor). Dit topic sluit ik dus.Neem voor zoiets (commercieels) altijd eerst even contact op met forumcrew - iets dat ik mensen die hier over verder willen discussieren dus ook aanraad.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.