Toon posts:

Verkoopt Redcoon.nl echte Monster produkten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb laatst Monster Turbine oordoppen gekocht bij www.redcoon.nl

Toen ik eens ging uitzoeken hoe het met de garantie zat bij Monster, kreeg ik doodleuk te horen van hun dat Redcoon.nl geen geauthoriseerde Monster dealer is.
Ook de Nederlandse distributeur www.lookenlisten.nl, zegt niet te leveren aan hun.

Ik werd dus nieuwsgierig en heb doorgevraagd bij Monster maar die claimen keihard dat als hun niet bekend zijn bij Monster dat het om nepprodukten gaat.

Ik ben vervolgens kontakt op gaan nemen met Redcoon.nl

Ze mochten mij niet vertellen welke distributie Monster produkten aan hun leverd. (klopt dit is dit zo super secret geheim dat het niet verteld mag worden?)
Ze wouden mij een EAN nummer geven zodat ik kon controleren bij Monster dat het om echte ging waarmee ik natuurlijk niet accoord ga als bewijs want iedereen kan een EAN nummer vinden op internet.

Verder kwam ik er dus niet uit. Nu lijkt het mij heel sterk dat ze nepprodukten verkopen omdat dit strafbaar is maar ik vraag mij af waarom zei niet gewoon met hun distributie communiceren zodat ze gewoon op de lijst van geauthoriseerde dealers komen te staan.

Iemand suggesties en een plan de campagne want als het zo blijkt te zijn dat ze nep produkten verkopen zal dit mijns inziens grote consequencies hebben voor hun aangezien veel klanten Monster produkten daar hebben gekocht.

groetjes

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Redcoon is van oorsprong geen Nederlands bedrijf dus misschien halen ze hun spullen wel uit Duitsland.

Maar als je het niet vertrouwt haal je ze toch gewoon ergens anders? Ik zie het grote probleem niet zo. Als Redcoon echt massaal fakes zou verkopen zou dat toch wel op zijn gevallen.

[ Voor 47% gewijzigd door fsfikke op 13-08-2011 13:42 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

*weg*

[ Voor 95% gewijzigd door RoD op 13-08-2011 13:43 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Doe maar niet op reageren.

[ Voor 86% gewijzigd door RoD op 13-08-2011 13:44 ]

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-01 22:10

FikkieHo

Wokmaster

Het is denk ik eerder zo dat het grijze producten zijn. Ze zijn weliswaar geen officiele dealer, maar ze verkopen wel de echte producten. Ze halen de producten goedkoper vanuit buitenlandse leverancier en verkopen het hier met een kleine winstmarge. Nadeel is natuurlijk wel dat ze hun garantie enkel via Redcoon moeten afhandelen.

Zelfde geldt voor vele andere producten op Redcoon, ze komen vaak uit Duitsland en Redcoon levert zelf hun garantieplan.

Verder gebeurt dit op vrij grote schaal als je kijkt naar shops die nabij de Duitse grens zijn geplaats. Het is voor hun gewoon voordeliger om vanuit Duitsland in te kopen en zo alles door te verkopen. Niks illegaals, maar wel erg sneaky.

[ Voor 21% gewijzigd door FikkieHo op 13-08-2011 13:47 ]

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:12
[verwijderd]

[ Voor 134% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt mij ook sterk, maar ik vind het nogal vreemd dat als hun echte produkten inkopen dat ze dit niet willen onderbouwen door een simpele communicatie naar hun klanten.

Met andere woorden het is dus niet uit te zoeken of hun Monster produkten echt zijn?

Als hun van een 3e partij inkopen en het gaat wel om een echt Monster produkt waarom dan zo vaag erover doen en is het zo dat zonder die confirmatie je geen levenslange en one time replacement garantie van Monster kan krijgen... of zie ik dit nu verkeerd.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2011 13:55 ]

• blinkenlights
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:37:

Ze mochten mij niet vertellen welke distributie Monster produkten aan hun leverd. (klopt dit is dit zo super secret geheim dat het niet verteld mag worden?)
Als dit een buitenlandse distributeur is en beleid van Monster is dat distributeurs alleen hun eigen markt mogen bedienen dan kan het zijn dat die buitenlandse distributeur niet weet dat redcoon hun product verkoopt buiten hun markt. Dan is het logisch dat redcoon niet wil vertellen wie die distributeur is omdat ze in strijd met hun leveringsvoorwaarden handelen.

Of de distributeur knijpt een oogje toe op voorwaarde dat redcoon haar bron niet openbaart omdat zij tegen hun eigen leveringsvoorwaarden handelen.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:41

FeaR

In GoT we trust

Oordopjes horen niet in Audio en HiFi thuis maar in Accessoires & Navigatie. Maar eigenlijk lijkt me dit meer iets voor Shopping Forum.

AUD > SF

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

@geluidsgolf:

Dat een importeur/distributeur geen zaken doet met een winkel, wil in direct inhouden dat het om namaak gaat. Als winkel koop je in bij een groothandel, en die groothandel is de importeur van Monster. Maar als winkel sta je ook vrij om gewoon grijze import te doen. Zo kan Redcoon dus bijvoorbeeld gewoon afnemen van de importeur uit Duitsland of Belgie.

En ja, het is gewoon logisch dat winkels niet gaan verkondigen waar ze inkopen. Dat wil je voor je concurentie gewoon verborgen houden. En ja, als consument kan je natuurlijk ook voor jezelf beginnen, dus dat doe je simpelweg niet.

Dus dat de Nederlandse importeur zegt dat hun geen zaken doen met winkel x, is helemaal niet boeiend. Het zegt namelijk helemaal niks.

Je reactie komt een beetje erg paranoia over, niks om je zorgen over te maken. ;)

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Raz,

Paranoia ben ik niet maar het wekt wel argwaan als je als webshop niet kan bewijzen dat je echte produkten leverd en de distributie in NL geen garantie geeft en het merk zelf roept dat het om nepperds gaat.

Ik vind het raar dat Redcoon.nl niet voor een manier zorgt dat ze kunnen garanderen aan hun klanten dat het om echte produkten gaat en dat je nu als je daar Monster produkten die volgens hun echte Monsters zijn geen Monster garantie kan krijgen.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

De acties van alle partijen zijn volkomen logisch. Jij eist een of ander 'bewijs' van Redcoon, maar waarom zouden ze je daarin telkens tegemoet komen. Punt is dat je nooit 100% tevreden bent totdat Redcoon de baas van Monster misschien zo ver krijgt jou persoonlijk te bellen dat het goed zit oid.
Redcoon verkoopt echte spullen en heeft daarom juist geen drang zich te bewijzen omdat ze zich nergens zorgen over hoeven te maken.
Wbt garantie heeft Redcoon gewoon hun wettelijke verplichtingen, als Monster zelf ook garanties levert die misschien niet meer gelden als je het via Redcoon koopt is het niet zo gek dat Redcoon daar niet groot reclame mee maakt :P

[ Voor 21% gewijzigd door fsfikke op 13-08-2011 14:35 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Misschien ben je het niet, maar je reageert anders wel zo.

Loop met die vraag de albert heijn eens in en vraag om keiharde garantie dat euro shopper echt euroshopper is, en dat ze dat even zwart op wit willen bevestigen... Kom op zeg.

Overigens is Monster een overrated asociaal duur. Een HDMI kabel van 80 euro 8)7 Die van de Aldi van 3 euro is net zo goed, al dan niet beter (volgens onderzoek van Kassa).

Maar als je echt zo paranoia bent over redcoon, loop dan niet te muggeziften, en haal het dan lekker bij een erkende dealer. Jij blij, dealer blij. eind goed, al goed.

Maar ik zou zulke vragen met zo'n eis gigantisch hard om lachen, en het in de kantine ophangen zodat de rest van het personeel er ook om kan lachen.

Je wil een oplossing voor een probleem wat je zelf veroorzaakt. Tuurlijk gaat de winkel daar niet in mee.

Ey!! Macarena \o/

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-01 20:08

Yor

Yor1313#2571

Ff snel vanaf iPad:

Voor zover ik weet is redcoon onlangs overgenomen door Saturn, het moederbedrijf van MediaMarkt.

Wellicht ligt hier ergens de verklaring in?
Als je op de fp zoekt op overname ibood, kom je een heel eind, geloof ik?

http://yor.minitroopers.com

• woutertje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-01 21:03
Toen ik een jaar of twee geleden nog bij BCC werkte waren zij de enige geautoriseerde reseller van Monster in Nederland voor zover ik weet.

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:03
RaZ schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:35:
Misschien ben je het niet, maar je reageert anders wel zo.

Loop met die vraag de albert heijn eens in en vraag om keiharde garantie dat euro shopper echt euroshopper is, en dat ze dat even zwart op wit willen bevestigen... Kom op zeg.

Overigens is Monster een overrated asociaal duur. Een HDMI kabel van 80 euro 8)7 Die van de Aldi van 3 euro is net zo goed, al dan niet beter (volgens onderzoek van Kassa).

Maar als je echt zo paranoia bent over redcoon, loop dan niet te muggeziften, en haal het dan lekker bij een erkende dealer. Jij blij, dealer blij. eind goed, al goed.

Maar ik zou zulke vragen met zo'n eis gigantisch hard om lachen, en het in de kantine ophangen zodat de rest van het personeel er ook om kan lachen.

Je wil een oplossing voor een probleem wat je zelf veroorzaakt. Tuurlijk gaat de winkel daar niet in mee.
Wat een rare manier van klanten belachelijk maken zeg. Ik kan me voorstellen dat bij electronica producten een soort van bewijs van echtheid aanwezig is. Hetzij een te controleren serienummer hetzij een registratiecode oid. Alle Apple producten die ik heb hebben een serienummer die ik in kan voeren op internet om het te registreren, kan hij het serienummer niet vinden is het hoogstwaarschijnlijk nep. En dit kan ook bij een airport express van €80, niet eens veel geld dus. En dat ophangen in de kantine en de rest van je 'ga in de zandbak spelen' verhaal slaat natuurlijk nergens op. Je lijkt wel een klein kind ;)

Edit; en dan nog iets, het gaat hier om oordoppen, niet om een hdmi kabel! Dus waar slaat die vergelijking op? (niet dat ik een monster-fan ben, verre van zelfs, maar dan nog..)

[ Voor 5% gewijzigd door Bloemstukje op 13-08-2011 14:48 ]

gewoon nee.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

SanderPS3 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:46:
[...]

Wat een rare manier van klanten belachelijk maken zeg.
Dat doet de klant dan echt zelf. Ik help dan alleen even met het verspreiden er van (binnenshuis natuurlijk, vandaar kantine).
Ik kan me voorstellen dat bij electronica producten een soort van bewijs van echtheid aanwezig is. Hetzij een te controleren serienummer hetzij een registratiecode oid. Alle Apple producten die ik heb hebben een serienummer die ik in kan voeren op internet om het te registreren, kan hij het serienummer niet vinden is het hoogstwaarschijnlijk nep. En dit kan ook bij een airport express van €80, niet eens veel geld dus. En dat ophangen in de kantine en de rest van je 'ga in de zandbak spelen' verhaal slaat natuurlijk nergens op. Je lijkt wel een klein kind ;)
Check je dat dan bij Apple zelf, of bij de importeur van Apple. Als je checkt op echtheid bij een Nederlandse importeur terwijl het product uit het buitenland komt, kent de importeur simpelweg het serienummer niet. Dat houd niet automatisch is dat het namaak is.

In dit geval levert de importeur niet aan Redcoon. Dat is helemaal niet zo spannend. Redcoon is toch verantwoordelijk voor de garantie afhandeling. Tuurlijk is het wel zo dat met grijze import je misschien wel buiten Nederland moet zijn als de winkel na 1 jaar niet meer garantie wil afhandelen.

Maar de TS heeft zelf nog niet eens contact gezocht met Monster zelf. De importeur heeft in deze er niks mee te maken.
Edit; en dan nog iets, het gaat hier om oordoppen, niet om een hdmi kabel! Dus waar slaat die vergelijking op? (niet dat ik een monster-fan ben, verre van zelfs, maar dan nog..)
Om enkel aan te geven dat Monster gewoon standaard te duur is. En de meeste mensen denken dat als iets duur is, het ook gelijk superieur is. Met als voorbeeld een HDMI-kabel voor het gemak.

Goed, het is natuurlijk wel zo dat als je fan van een bepaald merk bent, de prijs ondergeschikt is. Maar dat is meer stockholm syndroom (ookwel apple-fanboys genoemd :P )

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
@fsfikke
Ik hoef geen persoonlijk telefoontje ik hoef bijv. alleen te horen de Monster die u geleverd heeft gekregen komt van de Monster distributeur uit Duitsland.
Een lijst van distributies heb je zo gevonden daar hoeft toch niet geheimzinnig over gedaan te worden.

@Raz
Het gaat om koptelefoons van bijna 300 euro, geen euroshopper meuk die ik al aangeschaft heb.
Tuurlijk ik kan em terugsturen en ergens anders kopen maar dat is niet mijn punt.

Dat je totaal niet in je recht staat als consument om informatie in te winnen over de echtheid van je gekochte produkt vind ik raar.
Niet echt klantvriendelijke mijns insziens.
Geen paranoia gewoon nieuwsgierigheid waarom al die geheimzinnigheid vanuit een winkel die klantvriendelijk wilt zijn over de echtheid van hun produkten. Vooral als je als consument te horen krijgt van de fabrikant zelf dat het om nepperds gaat.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

De informatie heb je toch al gehad, Redcoon zegt dat het geen namaak is. Daarmee is de zaak gewoon afgedaan. Maar blijkbaar vertrouw jij de winkel niet, tenzij men met bewijs moet komen.

De enige die kan bepalen of het product echt is, is de fabrikant, Monster. Elk ander bewijs is dus eigenlijk geen bewijs. Dus je zou hem dus moeten opsturen naar Monster, met de vraag of hun kunnen bepalen of het om echtheid gaat, en of ze daar een certificaat bij willen doen. En Monster zit in de VS.

Maargoed, ik ben van mening dat de winkel jouw tot niets verplicht is over het vaststellen van echtheid van het product. Maar ik denk dat het eerder is dat jij de winkel niet vertrouwd, en je gemoedsrust hoe dan ook wil sussen. Ik denk dus dat je enkel bij de verkeerde partijen aan het soebatten bent.

Ey!! Macarena \o/

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Sja waarom zou een winkel dingen die wettelijk zijn geregeld gaan bewijzen?

Ik denk dat geen enkele winkel in nederland het zich kan veroorloven om nep producten te voorkopen omdat het gewoon strafbaar is (met torenhoge boetes tot gevolg). Maar net als de rest ben ik benieuwd waarom je zo para bent (ehem ik bedoel overkomt).

Als ik een winkel heb en ik krijg zo'n vraag dan zou ik die ook snel afwimpelen en daarbij denken: ga maar snel naar iemand anders want de kans dat deze klant ontevreden is met zijn produkt is erg groot en dat kost mij meer geld.

Edit: ik denk trouwens ook niet dat de fabrikant heeft gezegd dat het om nep produkten gaat want dan is de fabrikant ook strafbaar ivm laster, ze zullen hooguit zeggen: wij weten niet wie de leverancier is en kunnen de echtheid dus niet garanderen.

[ Voor 18% gewijzigd door DutchKel op 13-08-2011 15:16 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:03
RaZ schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:58:
[...]

Dat doet de klant dan echt zelf. Ik help dan alleen even met het verspreiden er van (binnenshuis natuurlijk, vandaar kantine).

[...]

Check je dat dan bij Apple zelf, of bij de importeur van Apple. Als je checkt op echtheid bij een Nederlandse importeur terwijl het product uit het buitenland komt, kent de importeur simpelweg het serienummer niet. Dat houd niet automatisch is dat het namaak is.

In dit geval levert de importeur niet aan Redcoon. Dat is helemaal niet zo spannend. Redcoon is toch verantwoordelijk voor de garantie afhandeling. Tuurlijk is het wel zo dat met grijze import je misschien wel buiten Nederland moet zijn als de winkel na 1 jaar niet meer garantie wil afhandelen.

Maar de TS heeft zelf nog niet eens contact gezocht met Monster zelf. De importeur heeft in deze er niks mee te maken.

[...]

Om enkel aan te geven dat Monster gewoon standaard te duur is. En de meeste mensen denken dat als iets duur is, het ook gelijk superieur is. Met als voorbeeld een HDMI-kabel voor het gemak.

Goed, het is natuurlijk wel zo dat als je fan van een bepaald merk bent, de prijs ondergeschikt is. Maar dat is meer stockholm syndroom (ookwel apple-fanboys genoemd :P )
Dat check je bij Apple zelf. Het lijkt mij dan ook vrij logisch dat je bij monster een serienummer kunt controleren? Vandaar dat het me een kleine moeite van Monster lijkt om dat even te checken. En zoals de TS al aangeeft, het is geen euroshopper shit waarmee jij het vergelijkt, het gaat hier om €300 (overpriced of niet, irrelevant !). Monster moet dat imho gewoon even kunnen checken, JUIST omdat er zoveel namaak moster beats zijn ;) ! Oja; haal asjeblieft niet die trieste Apple fanboy discussie aan. Dat getuigd van jouw kant echt van laag niveau dus laat dat gewoon voor wat het is ;) !

gewoon nee.

Verwijderd

Zoals iemand al heeft aangehaald: Redcoon is tegenwoordig van MediaMarkt. Bij de importeur staat MediaMarkt tig keer op de site. MediaMarkt heeft dus gewoon een inkoopkanaal.

Als ik als MediaMarkt een webshop zou overnemen, is de eerste afdeling die samengevoegd wordt de inkoop omdat meer == betere marges.

Andersom geredeneerd, een bedrijf als Saturn / MediaMarkt zal nooit namaakproducten kunnen gaan voeren zonder dat het binnen no-time door iemand ontdekt is. Ik zou me dus geen zorgen maken.

Wel apart dat Redcoon dat niet gewoon aangeeft. Het lijkt wel of ze niet hardop willen zeggen dat ze tegenwoordig MediaMarkt zijn, terwijl het gewoon in de media is geweest.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-01 19:43
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:06:
Zoals iemand al heeft aangehaald: Redcoon is tegenwoordig van MediaMarkt. Bij de importeur staat MediaMarkt tig keer op de site. MediaMarkt heeft dus gewoon een inkoopkanaal.

Als ik als MediaMarkt een webshop zou overnemen, is de eerste afdeling die samengevoegd wordt de inkoop omdat meer == betere marges.

Andersom geredeneerd, een bedrijf als Saturn / MediaMarkt zal nooit namaakproducten kunnen gaan voeren zonder dat het binnen no-time door iemand ontdekt is. Ik zou me dus geen zorgen maken.

Wel apart dat Redcoon dat niet gewoon aangeeft. Het lijkt wel of ze niet hardop willen zeggen dat ze tegenwoordig MediaMarkt zijn, terwijl het gewoon in de media is geweest.
Doen ze ook vrij raar over, vanwege dat redcoon goedkoper is als mediamarkt zelf.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Zijn wel meer bedrijven die er een webshop of 2-3 op nahouden met verschillende prijzen om zo je eigen concurrent te zijn.

Verwijderd

Redcoon kocht zijn spullen zelfstandig in via een breed scala aan importeurs (geen idee wat ermee gebeurt is sinds de overname van MM, maar volgens mij is de inkoop van MM decentraal geregeld). Daarbij geldt waarschijnlijk dat men op zoek is naar de allergoedkoopste aanbieder. Het netwerk van aanbieders van goedkope partijen is commercieel zeer gevoelige informatie. Immers, als de concurrent weet waar je koopt kan men proberen te handelen via hetzelfde kanaal en gaat potentiele marge verloren. Om die reden zal een winkel niet snel zijn inkoopkanaal kenbaar maken.

Zoals al is aangegeven staan er zeer hoge boetes op de verkoop van namaak producten. Ik acht de kans dat een dergelijke winkel dit soort producten verkoopt dan ook nihil. Als je twijfelt aan de echtheid dan kun je dat waarschijnlijk wel bij een of andere instantie laten nagaan. Kortweg vind ik je conclusie dat het wellicht om namaak gaat omdat Redcoon zijn inkoopkanaal niet wil prijsgeven onredelijk.

• Mektheb
Ik heb wel is "gehoord" nooit bevestigd gekregen dat elke MM het zelf moet doen, vandaar dat niet elke MM de zelfde prijzen hanteerd en dat ze daarom ook verschillende actie's hebben.

Kan me natuurlijk sterk in vergissen ( en lijkt me ook niet zo handig maar heb het wel is gehoord )
Veel winkels zijn erg gesteld op hun leveranciers omdat niet alle producten bij 1 of 2 vandaan komen, en ook elk andere prijzen hebben.
Zo scheelt van distri 1 naar 2 op bv 1 windows pakketje al gauw 10euro.
Als je der dan 50/100 koopt tel uit je Winst, terwijl de concurrent het misschien niet bij leverancier 2 aangesloten zit.

Toch denk ik niet dat Redcoon "nep spul verkoopt" misschien wel spul wat uit Duitsland komt etc.

Verwijderd

Topicstarter
Die conclusie deed ik niet omdat Redcoon zijn inkoopkanaal niet wilt prijsgeven. Ik trek btw helemaal geen conclusies ik probeer alleen wat informatie in te winnen over hoe en wat.

Ik heb meerdere malen aangegeven dat het mij ook sterk lijkt alleen vind ik het raar dat de winkel zo moeilijk doet over een simpele vraag die mijns insziens van belang is voor klanten die dergelijke produkten kopen.

Nogmaals ik trek geen conclusies maar als ik van de importeur in NL en van Monster zelf te horen krijg dat het niet klopt dan gaat er een belletje rinkelen.
Het is niet de eerste keer dat ik ben opgelicht door een webshop.

• Mektheb
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:27:
Die conclusie deed ik niet omdat Redcoon zijn inkoopkanaal niet wilt prijsgeven. Ik trek btw helemaal geen conclusies ik probeer alleen wat informatie in te winnen over hoe en wat.

Ik heb meerdere malen aangegeven dat het mij ook sterk lijkt alleen vind ik het raar dat de winkel zo moeilijk doet over een simpele vraag die mijns insziens van belang is voor klanten die dergelijke produkten kopen.

Nogmaals ik trek geen conclusies maar als ik van de importeur in NL en van Monster zelf te horen krijg dat het niet klopt dan gaat er een belletje rinkelen.
Maar is dat ook zo'n shop van Zo'n omvang ?, Redcoon is geen kleine jongen.
En wat ik denk is dat ze het halen bij een Distri in Duitsland, daar zou het zelfs nog wel wat goedkoper zijn.

Vaak zijn dingen in Duitsland bij een Distri goedkoper. ( CPU's bv )

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk het ook, ik heb de Monster Turbine voor de prijs die ik betaald heb ook wel es op Amazon Duitsland gezien

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:25
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:27:

Een bedrijf gaat geen bedrijfsgeheimen/concurrentiegevoelige informatie prijsgeven. Die info krijg je dus niet.
De importeur van NL en Monster heeft niet gezegd dat het niet klopt toch? Ze hebben alleen gezegd dat RedCoon geen geauthoriseerde dealer is. Dat zegt nog steeds niks over de producten die ze verkopen.
Misschien koopt Redcoon gewoon bij bedrijf X en bedrijf X koopt weer bij de importeur.

Edit: De opmerking van Monster dat het om nepproducten gaat, lijkt me eerlijk gezegd een erg voorbarige conclusie. Dat Monster niet het hele verkoopkanaal in beeld heeft, wil niet zeggen dat alles wat ze niet in beeld hebben nep is.

[ Voor 9% gewijzigd door Jimster op 14-08-2011 15:43 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je zó bang bent dat jouw aangekochte product nep is (en Redcoon dus nepproducten verkoopt en daarmee jou dus oplicht), waarom neem je dan niet de proef op de som en check je dat bij bijvoorbeeld Monster zelf of een instantie? Als zij aangeven dat het nep is (dit wel zwart op wit laten zetten), dan weet je toch ook voldoende? :? Waarom zou je dan uitgaan van de informatie die Redcoon geeft, terwijl je ze zelf niet vertrouwd...

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 14-08-2011 16:47 ]

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:17

Bever!

3

Mektheb schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 19:42:
Ik heb wel is "gehoord" nooit bevestigd gekregen dat elke MM het zelf moet doen, vandaar dat niet elke MM de zelfde prijzen hanteerd en dat ze daarom ook verschillende actie's hebben.

Kan me natuurlijk sterk in vergissen ( en lijkt me ook niet zo handig maar heb het wel is gehoord )
Veel winkels zijn erg gesteld op hun leveranciers omdat niet alle producten bij 1 of 2 vandaan komen, en ook elk andere prijzen hebben.
Zo scheelt van distri 1 naar 2 op bv 1 windows pakketje al gauw 10euro.
Als je der dan 50/100 koopt tel uit je Winst, terwijl de concurrent het misschien niet bij leverancier 2 aangesloten zit.

Toch denk ik niet dat Redcoon "nep spul verkoopt" misschien wel spul wat uit Duitsland komt etc.
mms koopt inderdaad decentraal in, maar wel altijd bij dezelfde leveranciers. Dat wordt namelijk bepaald op de holding wat er in hun computers wordt gezet wat er mogelijk te bestellen is.
Acties stemmen ze zelf af met importeurs/distri
Monster komt in duitsland gewoon bij de officiele verdeler vandaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Bever! op 15-08-2011 21:33 ]

Verwijderd

@Geluidsgolf:

Bedankt voor je post!

Onze uitzonderlijk lage prijzen wekken soms argwaan bij potentiële klanten (en concurrenten). We zijn open en eerlijk over hoe dit mogelijk is. We leggen dit dan ook uitgebreid uit op onze website: http://www.redcoon.nl/ind..._is_redcoon_zo_voordelig/.

redcoon heeft op Europees niveau een samenwerking met diverse merken, waaronder Monster, en we kopen centraal in. Door centraal en in diverse Europese landen in bulk in te kopen, kunnen wij vaak goedkoper inkopen dan wanneer we dit decentraal (ofwel per land waarin we aanwezig zijn) zouden doen. Van dit kostenvoordeel profiteren niet alleen wij, maar ook jij als klant: we staan immers op Tweakers-Pricewatch vaak op de eerste en vrijwel altijd in de top drie.

Wat betreft de authenticiteit van onze producten: we verkopen uitsluitend originele, nieuwe producten, dus geen namaak- of tweedehandsartikelen.

Hopelijk is hiermee je vertrouwen in redcoon hersteld. Heb je nog vragen of twijfels, dan horen we dat graag van je.

Met vriendelijke groet,

David Garsia
Marketing Manager

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-01 08:18

SeatRider

Hips don't lie

Nou, hiermee is het nut van T.net bedrijfsaccounts ook weer bewezen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11-2025

KoudeAardbei

Moderator

SeatRider schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 09:45:
Nou, hiermee is het nut van T.net bedrijfsaccounts ook weer bewezen.
QFT.

Blij dat bedrijfsaccounts een transparant antwoord geven, waar iedereen wat mee kan.
Mail contact publiceren is not done.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-01 08:18

SeatRider

Hips don't lie

Ik bedoelde het meer sarcastisch ;)
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 10:29:
Onze uitzonderlijk lage prijzen wekken soms argwaan bij potentiële klanten (en concurrenten). We zijn open en eerlijk over hoe dit mogelijk is.
:r

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:50
Als je denkt dat je Monster een neppe is, vergelijk je hem toch gewoon met een product van 1/3e de prijs? Hoor je het meteen, of niet? :D

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 17:03
dat redcoon geen namaak verkoop geloof ik wel, maar het is toch ook mogelijk dat iemand daar producten heeft verwisselt? het is immers ook gelukt om 300 papieren i7's te verkopen van een vertrouwde shop.(newegg)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 10:29:
Wat betreft de authenticiteit van onze producten: we verkopen uitsluitend originele, nieuwe producten, dus geen namaak- of tweedehandsartikelen.
Waarmee natuurlijk niet verklaard wordt waarom Monster jullie dan een niet-geauthoriseerde dealer noemt en de producten die jullie verkopen bij voorbaat nep noemt. Dat impliceert toch een streng toezicht op de distributie van hun producten, en dan zou je denken dat die producten slechts doorverkocht worden aan shops die zo'n "official reseller"-status hebben.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom zou je Monster zo snel vertrouwen? Een bedrijf dat z'n eigen klanten oplicht met fabeltjes? Ik denk dat Monster gewoon graag lult om elitair te kunnen doen. Proberen op te scheppen met zogenaamde perfecte controle over distributie.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 19:35:
[...]

Waarmee natuurlijk niet verklaard wordt waarom Monster jullie dan een niet-geauthoriseerde dealer noemt en de producten die jullie verkopen bij voorbaat nep noemt. Dat impliceert toch een streng toezicht op de distributie van hun producten, en dan zou je denken dat die producten slechts doorverkocht worden aan shops die zo'n "official reseller"-status hebben.
Maar Monster zelf is nooit iets gevraagd. De TS heeft de Nederlandse importeur gevraagt. Die weet van niets, omdat redcoon niet via de nederlandse importeur inkoopt.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Tsurany: Valide punt. :) Misschien ben ik wat te snel met het vertrouwen van Monster, maar hier geldt: de ene partij wantrouwen is de andere vertrouwen, en ik ben wat wantrouwig ten opzichte van leuke promotieverhaaltjes over lage kosten die niet ingaan op details.

RaZ: Monster gaf het zelf aan. :)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tuurlijk gaan ze niet in op details, ze gaan daar toch niet hun hele business plan neerzetten zodat anderen het na kunnen gaan doen? Ik kan bij de BCC zo een partij monster kabels halen, die verkoop ik dan aan jou voor het originele bedrag plus een tientje, dan weten de officiële importeur en Monster zelf maar zijn ze zo legaal als kan. Zelfde geld voor die kabels uit de VS halen of een ander land in Europa. Er zijn zoveel mogelijkheden om massaal Monster spul te kopen en Monster zal gewoon zeggen dat het nep is als het niet bij een officiële dealer vandaan komt. Waarom niet? Daar verdienen ze vast het meeste aan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Ik vraag ze ook niet naar hun hele businessplan (alhoewel ik het wel interessant zou vinden ;)). Wat mij wantrouwig maakt is dat er op geen enkel punt van de TS inhoudelijk wordt ingegaan. Mijn eerste reactie was wat te sterk, en I stand corrected. Toch blijf ik wantrouwig, vooral omdat de reactie vanuit Monster wel erg sterk is. :)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Aan de andere kant, wat zou jij doen als iemand vraagt of jij echte producten verkoopt terwijl jij zeker weet dat jou producten echt zijn? Ik zou het sowieso al een vrij rare vraag vinden maar daarnaast ook echt geen reden voelen om me te bewijzen afgezien van eenmalig aangeven dat mijn producten gewoon origineel zijn.

Er is geen enkele reden om te twijfelen aan Redcoon. Ze zijn geen geautoriseerde Monster dealer en de Nederlandse distributeur levert niet aan ze. Dat eerste kan best, geautoriseerde dealer zijn kost vaak geld dus waarom zou je dat doen als je je producten op een andere manier kan krijgen. Ook dat tweede is niet gek als je op Europees niveau inkoopt.

Pagina: 1