Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygeta
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 08:28

Taygeta

KTM 790 Adventure

Topicstarter
Beste tweakers!

Ik heb een aantal vragen en denk dat jullie me er wel mee kunnen helpen.
Momenteel heb ik een ps3 in de woonkamer en stream ik d.m.v de pc mijn films.(ps3 media server)
Nu zat ik er aan te denken om een nas te kopen en deze op een centrale plek in huis te zetten.
Maar nu komt dus het probleem... Zover ik weet transcode er geen enkele NAS server en speelt de ps3 geen mkv's af.

Dus, ik zoek nu eigenlijk een simpele ( ook kwa interface) een goede niet al te dure mediaspeler
en welke NAS raden jullie me aan? Zat zelf te denken aan een qnap... Door de vele functies en ofc de bittorrent/nzb support...

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Als NAS zou ik voor een Synology of Qnap gaan. Het zijn beide stabiele apparaten met een goede support er achter. Ook zijn voor beide genoeg apps (populair woord) te vinden om functionaliteit toe te voegen.
Als je dit van plan ben is het naar mijn mening wel aan te raden om een wat snellere, dus duurdere, versie te nemen.
Een andere optie zou Windows Home Server kunnen zijn. Qua kosten en energieverbruik maakt dit niet veel uit t.o.v van een snellere NAS. Het grote voordeel is dat het Windows is en dus makkelijker in gebruik met betrekking tot installeren en gebruik van extra programma's.

Als Mediaspeler zou ik op dit moment Mede8er 400x (realtek chip) aanraden. Die is mooi compact en de firmware is al goed uitontwikkelt en best wel stabiel. De spelers met de nieuwere lichting Realtek-chips zijn toch nog wat instabieler.
Nadeel van de goedkope Realtekchips is de streamkwaliteit van 1080P materiaal. De chip trekt dit net niet
Een Sigmaspeler als bijvoorbeeld WD TV Live (niet de Live Hub dus) of Eminent 7075 heeft betere streamingskwaliteiten. Een andere interessante optie is de Netgear NeoTV 550. Qua mediachip (Sigma 8642/43) is dit deze mooiste speler die te koop is. Echter is het geen populair model waardoor er weinig over te vinden is. Ik gok dat met de NeoTV 550 de bovengrens van jou budget wel bereikt is en misschien al overschreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygeta

Taygeta

KTM 790 Adventure

Topicstarter
Hey Athome!

Bedankt voor de snelle reactie!! ik heb dus even rond gesurft en vind dan de combo van de QNAP TS-112 / TS-212 (verschil is volgens mij een +1 hardeschrijf bay) en dan de NeoTV 550 wel leuk... ook de toevoeging van MycloudNAS van QNAP een voordeel.

En dan zit ik volgens de pricewatch (139 + 120 ) op 259 euro exclusief HDD en verzendkosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
neotv is zeer goed, speelt werkelijk alle hoge kwaliteit audio en video af hierzo

heb zelf een readynas Ultra 2 als NAS, en bevalt prima. SABNZBD er op.

geen ervaring met slechte ondersteuning tot dusver. 2 a 3 keer een ticket geopend op netgear website, en binnen een dag ( ook na reactie van mijn kant ) kreeg ik antwoord.

[ Voor 60% gewijzigd door HyperTrophy op 13-08-2011 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygeta

Taygeta

KTM 790 Adventure

Topicstarter
HyperTrophy schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:31:
neotv is zeer goed, speelt werkelijk alle hoge kwaliteit audio en video af hierzo

heb zelf een readynas Ultra 2 als NAS, en bevalt prima. SABNZBD er op.

geen ervaring met slechte ondersteuning tot dusver. 2 a 3 keer een ticket geopend op netgear website, en binnen een dag ( ook na reactie van mijn kant ) kreeg ik antwoord.
hmm maar die ultra 2 is wel 30 euro duurder... maar wat zijn de voordelen ervan t.o.v. een QNAP TS-212...

QNAP TS-212 of ULTRA2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Qnap en Synology zijn normaal gesproken duurder dan Netgear NAS. Dat de Netgear duurder is, heeft waarschijnlijk met de gekozen hardware van de NAS te maken. Ook de Nassen van Netgear zijn leuk maar mijn keuze zal toch een Qnap of Synology zijn. Als je verschillende testen doorleest, blijkt dat de firmware/OS van Qnap en Synology gewoon beter is uitgewerkt en dat er regelmatig software updates komen. Dit zorgt er in mijn ogen voor dat met je Qnap en Synology gewoon een net wat betere Nas in huis haalt.

Je zal toch voor je zelf moet bepalen wat je van je NAS verwacht en daarmee gaan kijken welke NAS het best aan je verwachtingen voldoet (al dan niet met toevoegen van extra aplicaties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
het blijft lastig te vergelijken. je zult het met de resultaten op papier moeten doen, tenzij je iemand tegenkomt die beide NASsen in bezit heeft.

ik heb ten dele spijt van mijn nas dat hij slechts 2 drives heeft.... :) als je veel HD films download istie zomaar vol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Dat is dan ook de reden dat ik een Windows Home Server heb. Ik kan hier 12 HDD's in kwijt

Windows Home Server is niet echt bekend. Een Windows Home Server gebaseerd op ATom of AMD C-350 vraagt net zoveel stroom als een snellere NAS en qua formaat en kosten maakt het elkaar ook niet veel.
Windows Home Server heeft dan Drive Extender, dat heeft een NAS niet. De drive Extender en de backup functionaliteit zijn 2 hele mooie dingen waar ik niet meer zonder wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygeta

Taygeta

KTM 790 Adventure

Topicstarter
Ja inderdaad! dan gaat het dus wel een QNAP ts-212 worden.. daar ben ik nu wel over uit! Ik heb er veel goede dingen over gelezen.

Nu is het probleem nog de mediaspeler... die NeoTV 550 is een ideale speler.. maar ik zou eigenlijk het liefst een media speler willen hebben met een RF controller ipv infrarood... dit omdat ik de mediaspeler het liefst uit het zicht zet.

Laat maar.. de logitech harmony ondersteunt geen RF :(

[ Voor 8% gewijzigd door Taygeta op 14-08-2011 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Bij mijn weten is er ook maar 1 speler met RF remote en dat is de Popcorn Hour C-200. Echter blijkt dat de RF remote van deze speler niet zo lekker werk.

In geval je in bezit bent van een Smartphone (Android/Iphone). Je kunt de Dune spelers ook via Lan bedienen. Al vind ik dat niet prettig. Heb toch liever de echte knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygeta

Taygeta

KTM 790 Adventure

Topicstarter
Okee! Ik ga over tot aanschaf, nu nog even kijken wat voor een hdd's ik erin ga zetten... Ik zat te denken aan deze... Gaat dit lukken met compatibiliteit? Kan er niets over vinden....of pakt hij elke hdd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Als het goed is, heeft fabrikant op zijn site een lijst staan van welke HDD compatibel zijn met het apparaat. Ik neem aan dat dit over een NAS gaat. Qnap heeft dit zeker weten. Ook Synology zal dit hebben aangezien niet alle schijven even goed werken. Verwacht dat Netgear hier ook testen mee gedaan heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Taygeta schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 16:18:
Ja inderdaad! dan gaat het dus wel een QNAP ts-212 worden.. daar ben ik nu wel over uit! Ik heb er veel goede dingen over gelezen.

Nu is het probleem nog de mediaspeler... die NeoTV 550 is een ideale speler.. maar ik zou eigenlijk het liefst een media speler willen hebben met een RF controller ipv infrarood... dit omdat ik de mediaspeler het liefst uit het zicht zet.

Laat maar.. de logitech harmony ondersteunt geen RF :(
zeg je nu dat de harmony niet de Neotv aan kan sturen, want dat spreek ik tegen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Lees even het doorgestreepte deel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 20:11

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Taygeta,

Dit zijn doorgaans toch echt zoekvraagjes. Verschillende users hebben je al hartstikke goed geholpen. Echter verwachten we ook, dat je zelf op zoek gaat naar de mogelijkheden.

Succes.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.