Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:25
Beste Tweakers,

Ik ben bezig om mijn netwerk te upgraden, om zo uiteindelijk media te kunnen streamen naar mijn tv.
Ik heb vandaag een Linksys E2000 gekocht om de volgende redenen:

-Hij heeft 802.11n aan boord, net als de wifi dongle op mijn tv.
-Hij kan hiermee een wifi snelheid bereiken van 300 Mbps
-Heeft verder 4 gigabit poorten.

Ik heb de router als switch aangesloten op mijn Speedtouch 780. Deze had slechts een doorvoersnelheid van 54 Mbps, dus ja ik had een andere nodig. Verder staat er nog een My Book Live aangesloten met een draadje op de Linksys. Nu ben ik uiteindelijk eens gaan testen welke snelheden ik zou kunnen bereiken. Als ik een film vanaf de My Book Live naar mijn MacBook Pro download via wifi, haal ik een snelheid van hooguit 12 MB/s. Dit is al redelijk sneller dan de 54 Mbps van de Speedtouch, maar ik wil toch echt richting die 300 Mbps die Linksys beweert te kunnen geven.

Ik ben dus een beetje gaan spitten in de settings van de E2000.
Ik ben er uiteindelijk achter gekomen dat als ik de netwerkmodus instel op 'Alleen Wireless-N' ik een klein beetje snelheid won. Dit is eigenlijk alles wat ik zelf een beetje heb kunnen uitvinden.

Wat googlen leverde mij het volgende topic op:
http://homecommunity.cisc...ow-Connection/td-p/338568

Als ik dit zou doen zou ik een drastische snelheidswinst moeten boeken:
Change the Beacon Interval to 75,Change the Fragmentation Threshold to 2304,Change the RTS Threshold to 2304 and Click on Save Settings...Now see if you can locate your Wireless Network and attempt to connect...
Dit leverde bij mij alleen 0,0 op.

Weet iemand waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:52

M2M

medicijnman

maaruhh hoe snel is je My Book Live? Gigabit met fatsoenlijke processor of toch net niet helemaal. 12MB/s ruikt wel heel erg naar 100 Mbit/s

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
Nope, hij heeft een gigabit poort en een 1 ghz processor met 256 mb geheugen. Volgens diverse reviews zou hij leessnelheden moeten kunnen halen dichtbij de 80 MB/s

[ Voor 5% gewijzigd door Extreme smell op 13-08-2011 03:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:52

M2M

medicijnman

waar je je in ieder geval van bewust moet zijn is dat elke wireless verbinding nooit de snelheid haalt die geadverteerd wordt. Afhankelijk van afstand, kwaliteit van de hardware, hoeveelheid obstakels waar het signaal doorheen moet en de drukte in het kleine megahertz gebied waarin alle wifinetwerken zitten, is je snelheid dichtbij het maximum of ver daarvan af.

WifiN trekt hier 7 MB/s. Twee dikke muren en iedereen in de buurt heeft een wifi verbinding. Dus check in ieder geval even welke kanalen al gebruikt worden, en of je misschien niet in een iets rustiger kanaal kan gaan zitten met je netwerk.

En test de boel eens bedraad. Werkt het dan wel met 80MB/s, dan weet je zeker dat het aan je wireless verbinding ligt.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Je trekt 12MB/s (dat is bijna 100Mbps) over Wireless-N en je bent ontevreden? Welke snelheden had je dan ongeveer verwacht? :P

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
Petervanakelyen schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:22:
Je trekt 12MB/s (dat is bijna 100Mbps) over Wireless-N en je bent ontevreden? Welke snelheden had je dan ongeveer verwacht? :P
De 300 Mbps die Linksys opgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Er is geen enkel apparaat dat die 300Mbps ook effectief haalt. Als je wil, lees deze link eens door. Dat geeft een goed idee over welke snelheden je kan verwachten en waarom.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Pagina: 1