Beste Tweakers,
Ik ben bezig om mijn netwerk te upgraden, om zo uiteindelijk media te kunnen streamen naar mijn tv.
Ik heb vandaag een Linksys E2000 gekocht om de volgende redenen:
-Hij heeft 802.11n aan boord, net als de wifi dongle op mijn tv.
-Hij kan hiermee een wifi snelheid bereiken van 300 Mbps
-Heeft verder 4 gigabit poorten.
Ik heb de router als switch aangesloten op mijn Speedtouch 780. Deze had slechts een doorvoersnelheid van 54 Mbps, dus ja ik had een andere nodig. Verder staat er nog een My Book Live aangesloten met een draadje op de Linksys. Nu ben ik uiteindelijk eens gaan testen welke snelheden ik zou kunnen bereiken. Als ik een film vanaf de My Book Live naar mijn MacBook Pro download via wifi, haal ik een snelheid van hooguit 12 MB/s. Dit is al redelijk sneller dan de 54 Mbps van de Speedtouch, maar ik wil toch echt richting die 300 Mbps die Linksys beweert te kunnen geven.
Ik ben dus een beetje gaan spitten in de settings van de E2000.
Ik ben er uiteindelijk achter gekomen dat als ik de netwerkmodus instel op 'Alleen Wireless-N' ik een klein beetje snelheid won. Dit is eigenlijk alles wat ik zelf een beetje heb kunnen uitvinden.
Wat googlen leverde mij het volgende topic op:
http://homecommunity.cisc...ow-Connection/td-p/338568
Als ik dit zou doen zou ik een drastische snelheidswinst moeten boeken:
Weet iemand waar het aan kan liggen?
Ik ben bezig om mijn netwerk te upgraden, om zo uiteindelijk media te kunnen streamen naar mijn tv.
Ik heb vandaag een Linksys E2000 gekocht om de volgende redenen:
-Hij heeft 802.11n aan boord, net als de wifi dongle op mijn tv.
-Hij kan hiermee een wifi snelheid bereiken van 300 Mbps
-Heeft verder 4 gigabit poorten.
Ik heb de router als switch aangesloten op mijn Speedtouch 780. Deze had slechts een doorvoersnelheid van 54 Mbps, dus ja ik had een andere nodig. Verder staat er nog een My Book Live aangesloten met een draadje op de Linksys. Nu ben ik uiteindelijk eens gaan testen welke snelheden ik zou kunnen bereiken. Als ik een film vanaf de My Book Live naar mijn MacBook Pro download via wifi, haal ik een snelheid van hooguit 12 MB/s. Dit is al redelijk sneller dan de 54 Mbps van de Speedtouch, maar ik wil toch echt richting die 300 Mbps die Linksys beweert te kunnen geven.
Ik ben dus een beetje gaan spitten in de settings van de E2000.
Ik ben er uiteindelijk achter gekomen dat als ik de netwerkmodus instel op 'Alleen Wireless-N' ik een klein beetje snelheid won. Dit is eigenlijk alles wat ik zelf een beetje heb kunnen uitvinden.
Wat googlen leverde mij het volgende topic op:
http://homecommunity.cisc...ow-Connection/td-p/338568
Als ik dit zou doen zou ik een drastische snelheidswinst moeten boeken:
Dit leverde bij mij alleen 0,0 op.Change the Beacon Interval to 75,Change the Fragmentation Threshold to 2304,Change the RTS Threshold to 2304 and Click on Save Settings...Now see if you can locate your Wireless Network and attempt to connect...
Weet iemand waar het aan kan liggen?