extra accesspoint

Pagina: 1
Acties:

• DenDries
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-02 15:37
Hallo,

Ik beschik thuis over een draadloze Sagem 3464 router die werkt zoals het hoort. Helaas is de ontvangst op het 2de verdiep nogal pover, waarna ik besloot om een extra US Robotics 5462 router als draadloze accesspoint te gebruiken.

Dit is mijn opstelling:

Sagem 3464 (192.168.1.1) ---> Powerline --> US Robotics 5462 (192.168.1.10).

Qua configuratie heb ik ervoor gezorgd dat de DHCP van de US Robotics is uitgeschakeld, en dat de DHCP lease-group in de sagem pas start vanaf 192.168.1.11.
De powerline is aangesloten op een simpele lanpoort van de us robotics (zeker geen WAN poort).

In het begin werkte dit uitstekend, echter kwam ik tot de constatatie dat dit een paar dagen later niet meer werkte?

Heb al een reboot van al mijn netwerkapparatuur gedaan, maar wanneer ik draadloos verbonden ben met de US Robitics, lijk ik maar geen IP te krijgen.

(Aansluiten op een LAN poort werkt echter wel, dus aan de powerlines kan het niet liggen)

Weet er iemand wat ik hier over het hoofd zie? Wat me opviel was dat mijn laptop de eerste was die niet meer draadloos kon surfen via de US Robotics. Via de tablet lukte dat nog even...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

En wat als je hem een vast ip geeft ?
- als het werkt kun je bijv fatsoenlijk pingen ?

probeert hij niet stiekem via de router beneden te comuniceren ?

Als je geen ip krijgt kan dat ook komen omdat je een verkeerde wpa key hebt ingetypt btw
Je krijgt dan geen foutmelding, maar gewoon geen ip enzo, blijft gewoon eeuwig doorgaan

[ Voor 98% gewijzigd door Fish op 13-08-2011 01:13 ]

Iperf

• DenDries
fish schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 01:09:
En wat als je hem een vast ip geeft ?
- als het werkt kun je bijv fatsoenlijk pingen ?

probeert hij niet stiekem via de router beneden te comuniceren ?

Als je geen ip krijgt kan dat ook komen omdat je een verkeerde wpa key hebt ingetypt btw
Je krijgt dan geen foutmelding, maar gewoon geen ip enzo, blijft gewoon eeuwig doorgaan
Heb een vast ip geprobeerd terwijl ik verbonden ben met de US Robotics, ook zonder resultaat.
Afbeeldingslocatie: http://www.degendt.com/vastip.png

Kan enkel pingen naar 192.168.1.10 als ik met de USR verbonden ben. Niet naar de sagem router 192.168.1.1...

Het is toch degelijk de bedoeling dat hij via de router beneden probeert te gaan? Die is namelijk DHCP. De US Robotics functioneert niet als router doordat de powerline op een gewone lanpoort is aangesloten.

WPA Key klopt want hij kan verbinden met het netwerk. Heb even gecontroleerd en is ook niet gewijzigd...

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik heb dit 1 keer gezien

Volgens mijn past je oude router beneden zijn arp tabel niet meer aan zodat hij het verkeer zijn eigen wireless opstuurt

als je de router beneden uit en aan zet werkt het dan wel weer ?

zo ja overweeg eens een firmware update/ open wrt / dd wrt

[ Voor 12% gewijzigd door Fish op 13-08-2011 02:07 ]

Iperf

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Niet direct een oorzaak van het probleem, maar heb je 2 verschillende ssid's en wireless kanalen gekozen voor beneden en boven ?

• DenDries
fish schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 01:49:
Ik heb dit 1 keer gezien

Volgens mijn past je oude router beneden zijn arp tabel niet meer aan zodat hij het verkeer zijn eigen wireless opstuurt

als je de router beneden uit en aan zet werkt het dan wel weer ?

zo ja overweeg eens een firmware update/ open wrt / dd wrt
Heb ik ook al geprobeerd, lukt niet.
Henk007 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 01:53:
Niet direct een oorzaak van het probleem, maar heb je 2 verschillende ssid's en wireless kanalen gekozen voor beneden en boven ?
Ja, 2 totaal andere SSID's en verschillende kanalen. Dus ze storen elkaar absoluut niet...

Verwijderd

Waarom verschillende SSID's?

Op de kanalen na zou ik de config van beide exact hetzelfde doen. (SSID en beveiliging)

• DenDries
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:57:
Waarom verschillende SSID's?

Op de kanalen na zou ik de config van beide exact hetzelfde doen. (SSID en beveiliging)
Wel, ik zet vaak bestanden over van mijn thuisserver waarvan de wireless vd sagem soms wat moeilijk kan doen. Mijn broer zijn games laggen dan nogal...

Daarom dat ik liever een eigen, aparte accesspoint heb.

Ondertussen lijkt het vreemd genoeg terug te werken. Heb nochtans geen grote veranderingen gedaan in de sagem:

- Wan eth1.20 VoIP uitgeschakeld bij Network Interfaces
- Firewall uitgeschakeld vd WAN PPPoE bij Network Intefaces
- soft reboot via "Maintenance"-menu

Ik ga eens kijken of er binnen 24u terug problemen zouden optreden. Dan weet ik dat er iets scheelt met de DHCP?

• DenDries
Lijkt terug niet te werken. Als ik de sagem af en toe herstart lukt het soms. Iemand die weet waar aan het zou kunnen liggen?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

verwijder de sagem in je preferred acces points dan kan hij niet heen en weer swappen.

Reboot de sagem. Als het probleem dan uitblijft dan zou ik naar een alternatief voor de sagem gaan zoeken

Iperf

• DenDries
Bedankt, heb het net eens geprobeerd en hem terug verbinding. Ik ben nu weg tot zondag, zal eens kijken of hij het dan nog steeds doet ;)

• DenDries
Bedankt fish, het lijkt nog steeds te werken sinds ik de sagem uit 'voorkeur beschikbare netwerken' haalde. Kan je mij eens vertellen wat het probleem met die sagem zou kunnen zijn?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Wat ik vermoed,

Een switch heeft een arp tabel. hierin word geregistreerd op welke poort hij welk mac adres kan vinden.
Die tabel word denk ik niet goed geupdate, zodra die sagem jou mac op zijn eigen wlan ziet smijt die alle pakketjes voor jou mac adres zijn eigen wlan op. wanneer jou laptop weer op de andere router connect lijkt de sagem dat niet te beseffen en blijft hij het naar zijn eigen wlan sturen.

Ik heb het een keer eerder nij mij thuis gezien waar ik met wat ouwe meuk aan het experimenteren was.

Normaliter mag het geen enkel probleem zijn. bij jou wel. zover ik me kan herinneren was het opgelost door de "sagem" te vervangen

Iperf

• DenDries
Bedankt voor de uitleg :)

Die sagem's staan inderdaad bekend om hun gebrekkige functionaliteit. Voorlopig kan ik het oplossen door niet meer met "sagem" te verbinden (niet echt nodig).

• DenDries
Sorry voor het ophalen van deze oude topic, maar bij een vriend ondervind ik net hetzelfde probleem.

Valt dit op een of andere manier op te lossen? Of is een herstart van de modem telkens nodig om de ARP-tabel leeg te maken?

Hij beschikt over een telenetmodem, dus qua instellingen wijzigen is dit zeer beperkt.
Pagina: 1