Samsung HD103SJ Spin up time (Defect?)

Pagina: 1
Acties:

• Saiya
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:11
Ik heb hier een hdd'tje overgenomen van een tweaker.
Hij zei dat de HDD hoogstwaarschijnlijk defect was.

In de pc gedaan (3e hdd), kheb nog 2 andere Samsung 1TB F1's.

Hij lijkt het gewoon te doen, geen rare geluiden. Data die erop staat is nog te lezen. HD Tune quickscan geeft geen errors, maar als ik naar health ga krijg ik het volgende plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/nntenq.jpg

Oftewel iets met de spin up time. Is dit ernstig? Dus de hdd niet gebruiken?

Er zit overigens garantie op tot 2012 dacht ik. Heb alleen geen bon, is dit zo te RMAén naar samsung?
Of heb ik een bon nodig en moet ik nog wat andere tests draaien?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:39
Saiya schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 00:02:
Er zit overigens garantie op tot 2012 dacht ik. Heb alleen geen bon, is dit zo te RMAén naar samsung?
Staat precies uitgelegd op de Samsung site: http://www.samsung.com/gl...hdd/support/warranty.html
Of heb ik een bon nodig en moet ik nog wat andere tests draaien?
Fabrikanten zullen bijna altjd verzoeken om hun eigen diagnostic tool te draaien, voor Samsung is dit ES Tool.

• The_Skull
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-10-2025
Als iemand al zegt dat een HDD waarschijnlijk stuk is, waarom neem je hem dan alsnog over? Nieuw kost deze HDD je 4 a 5 tientjes.

Voor RMA heb je altijd bon nodig iig om terug te komen op je vraag.

Wat Nielson hierboven ook al meld, je kan de Samsung tool nog even gebruiken maar hoogstwaarschijnlijk is deze schijf aan vervanging toe. 8.1secs spin up betekend dat de drive zeer traag zal reageren.

• Saiya
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:11
Ik had niet de schijf overgenomen, maar iets anders. Hij zei neem maar mee, is toch kapot.
Had ook geen zin in RMA enz...

Ik vind die tool van samsung maar apart, ook nog via dos met een bootup, daar werk ik liever niet mee.. Al helemaal niet na al die disclaimers, dat je al je data (ook op andere schijven moet backuppen) ivm mogelijkheid tot data loss enz... Kheb daar echt geen zin in om mee te knoeien.

Kan ik niet gewoon n screenie van HD Tune pro opsturen met de schijf naar samsung (en eventueel dat ik de bon kan vinden) maar als ik serial invoer op samsung website staat er nog garantie op...

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:39
Je zult altijd eerst een RMA nummer moeten aanvragen voordat je wat rechtstreeks opstuurt. En diagnostic hd tools draaien bijna altijd onder dos zodat je geen last hebt van andere dingen die tegelijk de schijf proberen aan te spreken. En die disclaimers zijn vrij standaard, bij een schijf die al hardware problemen heeft kan zo'n test net de druppel zijn waardoor je kans op data loss hebt. Maar neem aan dat je er nu al niks belangrijks op hebt gezet.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Saiya schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 03:15:
Ik vind die tool van samsung maar apart, ook nog via dos met een bootup, daar werk ik liever niet mee.. Al helemaal niet na al die disclaimers, dat je al je data (ook op andere schijven moet backuppen) ivm mogelijkheid tot data loss enz... Kheb daar echt geen zin in om mee te knoeien.
Dan trek je de kabels van de andere schijven gewoon los, op die manier kan er niks mee gebeuren.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Pagina: 1