Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 16:17
Ik heb een Motorola Milestone met android 2.2 en mij batterij gaat 1 dag (14 a 18 uur) mee. Het viel mij op dat de volgende programma’s steeds zichzelf starten en batterij zuipen.
  • Google Maps
  • My Uploads
  • Weather
  • GMail
Ik gebruik geen enkele van deze bovenstaande core apps en vermoed dat Gmail niet verwijderd kan worden, maar hoe kan ik de overige apps verwijderen?

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Je kan wel de cache van alle apps wissen. Daarnaast voor zover dat mogelijk is alle synchronisatie van die apps op handmatig of op een langere interval zetten. Bijvoorbeeld 1x per uur mail en weer checken. Scheelt al aanzienlijk in het verbruik van die apps namelijk.

Verwijderen kan je ze eigenlijk niet... Mits je bezig gaat met custom roms.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 16:17
Ik controleer geen email met gmail en gebruik ook geen agenda van Google. Dus sync staat altijd uit.

Het is heel vervelend dat maps, my uploads, weather en gmail continue aangaan, zelfs als ik ze handmatig kill.

Wil geen Apple ivm het dominante gedrag van Apple, maar helaas gaat Android steeds meer die kan op.

Weet iemand of er roms zijn waar geen Google Maps, Weather en My Uploads in zit?

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ja die zijn er wel degelijk en met honderden ;) Nadeel is dat ik niet weet of die er ook voor de Milestone zijn...

Als ik zo snel google zie ik dat er voor de Milestone ook een versie van CyanogenMod7 bestaat maar heb daar absoluut geen ervaringen mee. Weet in ieder geval wel dat bij CM7 voor de Galaxy S geen Google apps zitten. Dus ook niet die dingen waar jij last van hebt ;)

Overigens is google juist niet dominant maar de fabrikanten in dit verhaal wel degelijke ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Touchdomex op 12-08-2011 23:10 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker