Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Maakt geen bal uit (mits je ze natuurlijk op dezelfde controller zet
). De RAIDinfo staat op de disks, niet op de controller. Daardoor kun je RAID arrays ook overprikken naar een ander systeem.
Neem aan dat je onboard raid hebt? Een fatsoenlijke raid controller maakt het niet uit, maar bij mij moet ik in de bios van me moederbord de poorten die op raid moeten staan selecteren, dat zou je dan opnieuw moeten doen. Een slimme controller zou gewoon moeten werken.
Maar waarom niet gewoon op de zelfde poorten gooien? kan ook wel als je ze goed weg werkt
Maar waarom niet gewoon op de zelfde poorten gooien? kan ook wel als je ze goed weg werkt
Ik gebruik een interne controller. ASrock 890FX Deluxe 3 is het mobootje. Dat wordt denk ik opnieuw instellen maar ach, dat is ook zo gepiept!
Ik heb er 6 hdd's in hangen dus dan moet ik zo hard zoeken na de tijd ;-) Dus ik wil in principe gewoon alles eruit halen en dan vanaf het begin met een schone lei beginnen.
Ik probeer het gewoon. Heb er zojuist toch een fresh install op gedaan dus alle belangrijke bestanden zijn al gebackupped. Zal even wat posten na de resultaten zodat anderen er ook nog wat aan hebben!
Tot zover bedankt!
Ik heb er 6 hdd's in hangen dus dan moet ik zo hard zoeken na de tijd ;-) Dus ik wil in principe gewoon alles eruit halen en dan vanaf het begin met een schone lei beginnen.
Ik probeer het gewoon. Heb er zojuist toch een fresh install op gedaan dus alle belangrijke bestanden zijn al gebackupped. Zal even wat posten na de resultaten zodat anderen er ook nog wat aan hebben!
Tot zover bedankt!
Je kunt de hardeschijfen ook labelen aan de hand van de poort nummers.
Dus van 0,...t/m 6. Zo kun je heel makkelijk later de juiste kabels weer terug prikken. Zo doe ik dat ook met mijn beide systemen, 1x8 en 1x10 hardeschijfen.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Inmiddels gewoon alles opnieuw geïnstalleerd, was eigenlijk wel net zo makkelijk.
Het labelen is een aanrader en dat ga ik denk ik ook doen de volgende keer. Iedereen in ieder geval bedankt!
Het labelen is een aanrader en dat ga ik denk ik ook doen de volgende keer. Iedereen in ieder geval bedankt!
Pagina: 1