OSX opnieuw installeren, hoe restoren?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-05 21:35
Ik wil binnenkort een clean install van Lion doen op mijn iMac. De install DVD is al gefixed, maar ik heb een vraag die ik middels zoeken niet echt beantwoord krijg. Ik wil namelijk zeker weten dat ik mijn iphoto en iTunes libraries gewoon terug kan kopiëren van mijn NAS, zonder gebruik te maken van Time Machine.

Ik weet dat Time Machine is ontworpen voor restore operaties, echter ik wil ALLEEN maar iTunes en iphoto data terugzetten. Dit lukt volgens mij niet met de migratie assistent. Dus concreet is mijn vraag:

"stel ik heb de iTunes en iphoto libraries gebackupped op mijn NAS, kan ik deze dan na een clean install van Lion terugzetten met behoud van

- playlists
- connected iOS devices
- afspeel statistieken (iTunes)
- faces (iphoto)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:47
Ja, voor iPhoto moet je het iPhoto library bestand terugplaatsen via Time Machine (na de cleane install) deze vind je in de Pictures Map. Voor iTunes moet je de gehele iTunes map terug kopieeren. Deze vind je in de Music map.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
ZpAz schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:02:
Ja, voor iPhoto moet je het iPhoto library bestand terugplaatsen via Time Machine (na de cleane install) deze vind je in de Pictures Map. Voor iTunes moet je de gehele iTunes map terug kopieeren. Deze vind je in de Music map.
Thanks; maar krijg ik dan ook al mijn faces, playlists en afspeelstats terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

smeerbartje schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:24:
[...]

Thanks; maar krijg ik dan ook al mijn faces, playlists en afspeelstats terug?
Ja zo doe ik het al jaren. Vroeger van een handmatige backup van m'n user library, de afgelopen jaren vanuit m'n laatste Time Machine backup. Werkt voor bijna alle applicaties. Ik zet trouwens ook de preference files terug en de keychain. Dan zijn die apps op m'n Mac na een clean install weer net als toen ik hem voor het laatst afsloot.
Wat betreft iTunes: in iTunes Music Library.xml staan al je stats en playlists. Die van mij gaat tot 2004 terug en ik heb meer dan 10x een clean install gedaan sindsdien.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Canaria schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:49:
[...]

Ja zo doe ik het al jaren. Vroeger van een handmatige backup van m'n user library, de afgelopen jaren vanuit m'n laatste Time Machine backup. Werkt voor bijna alle applicaties. Ik zet trouwens ook de preference files terug en de keychain. Dan zijn die apps op m'n Mac na een clean install weer net als toen ik hem voor het laatst afsloot.
Wat betreft iTunes: in iTunes Music Library.xml staan al je stats en playlists. Die van mij gaat tot 2004 terug en ik heb meer dan 10x een clean install gedaan sindsdien.
Heel erg bedankt voor je antwoord. Dan heb ik nog een laatste vraag: heb je steeds dezelfde user account op je clean installs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Oja, vergeet niet je iTunes te deauthoriseren ;)
Je kunt een keer per jaar alle bestaande authorisaties intrekken, maar anders staat de teller voor aangeschafte muziek op 2.

Mijn user account heeft wel steeds detzelfde naam, maar zal intern wel een andere identifier hebben omdat ik geen users overzet en gewoon elke keer een nieuwe aanmaak. Wel dezelfde Apple ID uiteraard.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Allright... ik zie nu dat in Itunes Music Library.xml een absolute path staat naar de fysieke mp3 files... m.a.w. naar de huidige user home dir. Dus ik moet gewoon dezelfde user account aanhouden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:47
Anders doe je een zoek en vervang opdracht.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:44
Heb recentelijk hetzelfde gedaan. Gewoon de bovegenoemde file en iTunes map over copyen en het is net of je niks veranderd hebt. Heerlijk systeem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Klopt; zojuist klaar met de clean install... alles draait weer als een zonnetje :).
Pagina: 1