Linksys wrt54gl dBm

Pagina: 1
Acties:

• bart_lutters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-08-2024
Hallo Allemaal,

Ik heb sinds een paar dagen een Linksys wrt54gl router/accespoint en deze heb ik geupdate naar openWRT kamikaze.
Nu kan ik ergens de power instellen (in dBm) alleen geen idee wat deze router/accespoint aan kan.

Heeft iemand een idee hoeveel dBm ik kan instellen zonder dat ik deze actief moet gaan koelen?

Alvast bedankt!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wat heb je zelf al gedaan voor je dit topic hebt aangemaakt?

De termen van je topic titel in een zoekmachine geeft namelijk al een antwoord op je vraag.

Ook op dit forum is er genoeg te vinden over het verhogen van het zendvermogen, als je even wat inzet toont..

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Ik heb zelf nog geen OpenWRT gebruikt, maar ik draai al tijden DD-WRT waarmee je evenwel het vermogen (in milliWatt) kan verhogen. Hier kan je een calculator vinden om te rekenen tussen mW en dBm. In België ligt het (wettelijk toegestane) maximum op een 100mW EIRP geloof ik.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• bart_lutters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-08-2024
Petervanakelyen, Bedankt daar kom ik een heel stuk verder mee, nu nog even zoeken hoeveel mW hij er uit kan gooien zonder dat ik em actief moet gaan koelen.

sloth, Ben een tijd aan het zoeken geweest op google en tweakers forum, ik kon wat Peter zei nergens vinden.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Standaard doet het ding 21mW. Je kan hem probleemloos op 42mW zetten, echter is dat vrij nutteloos. Het signaal wordt door de versterking flink verstoord. Vergeet overigens niet dat netwerkverkeer twee-richting is en je zult als je echt profijt wilt hebben van een sterker signaal, ook de netwerkkaarten in je laptop/pc moeten boosten.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:51
Ik heb eens een WRT54GL aan een spectrum analyzer gehad... Daaruit bleek wel dat als je hem hoger dan ongeveer 15dB zet er heel veel ruis bij komt. Laat hem dus lekker wat lager staan, je wint er toch niet zoveel mee. Zorg gewoon dat je goede antennes gebruikt.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Pagina: 1