Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Slechte performance (met veel games)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb mijn GTX 470 vervangen door een HD Radeon 6970 maar het lijkt er op dat ik bij elke game slechte performance heb. Als eerste toen ik mijn kaart er in had heb ik de drivers geinstalleerd ( 11.7 ) en mijn oude Nvidia drivers uninstalled (275,33). Toen ik dat allemaal had gedaan heb ik mijn pc gereboot. Mn avarage FPS is echt mega slecht ( 5-30 fps met bijna elke game) ik had laatst ook een n560gtx-ti hawk gekocht maar die heb ik weer terug gebracht omdat ik daar precies de zelfde problemen mee had. Ik heb zelfs mijn processor 10% overgeclockt maar dat hielp ook niet. Meer kon ik niet omdat mijn pc elke keer ging rebooten als ik hem hoger zette. Weten jullie mischien hoe dit kan?

Mijn OS is:

Operating System: Windows 7 Ultimate 64-bit
System Manufacturer: MSI MS-7599
Processor: AMD Phenom(tm) II X4 965 Processor (4 CPUs), ~3.4GHz
Memory: 8192MB RAM
DirectX Version: DirectX 11

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Cool story bro. Wat moeten wij hiermee? Heb je een vraag? Of iets aan te bieden? Of had je gewoon zin om wat te posten?
Post behulpzaam of post niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Edmin op 12-08-2011 22:34 ]

• Abeltje130
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-03-2024
Heb je oude drivers ook met driver sweeper gedaan?
loop je geheugen etc. ook even na.

• Flipside
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06-2024
Wat was er mis met de GTX 470? Lijkt me een goeie kaart. Had je daarmee ook last van lage framerates?

Verwijderd

Topicstarter
Flipside schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:16:
Wat was er mis met de GTX 470? Lijkt me een goeie kaart. Had je daarmee ook last van lage framerates?
Nee, Daarmee had ik nergens last van.

Verwijderd

Topicstarter
Abeltje130 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:13:
Heb je oude drivers ook met driver sweeper gedaan?
loop je geheugen etc. ook even na.
Ja, en er was niks mis met mijn geheugen.

• Abeltje130
@Noxii
Ik denk dat het probleem niet in je videokaart zit, of je hebt 2x dikke pech gehad :)

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-11 08:55
Herinstalleer Windows eens.

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-11 16:08

beany

Meeheheheheh

Of misschien ook gewoon niet. Het is iets te makkelijk om 'herinstalleer windows eens' te roepen.

Dat is namelijk niet een oplossing voor alles.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Kain_niaK
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Als je na een verse Windows installatie nog dezelfde problemen hebt dan is het waarschijnlijk geen software maar een hardware probleem.
Heb je die HD Radeon 6970 nieuw gekocht of tweedehands ?
Als je nog problemen hebt na een verse Windows installatie, download dan een temp programma en kijk naar de temps van de GPU tijdens het gamen.
Misschien zie je dat een koeling probleem waardoor de kaart zichzelf terug klokt.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Verwijderd

mis wat in je specs lijst, wat voor voeding heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 09:22:
mis wat in je specs lijst, wat voor voeding heb je?
OCZ StealthXStream 2 500W moet genoeg zijn

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2011 09:37 ]

Verwijderd

Het ligt niet aan de kaarten.
Zou je moederbord eens nakijken. Bios reset.

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:10
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 09:51:
Het ligt niet aan de kaarten.
Zou je moederbord eens nakijken. Bios reset.
Heb je dat gezien in je glazen bol 8)7 ?
Het is heel moeilijk om onderdelen uit te sluiten op deze manier.. Daarnaast snap ik eigenlijk ook niet waarom je die GTX470 wilt vervangen :p?

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Probeer je bios eens te updaten

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Verwijderd

Topicstarter
Awsom schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 09:56:
[...]

Heb je dat gezien in je glazen bol 8)7 ?
Het is heel moeilijk om onderdelen uit te sluiten op deze manier.. Daarnaast snap ik eigenlijk ook niet waarom je die GTX470 wilt vervangen :p?
Vast voor BF3 :p

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:03:
ik had laatst ook een n560gtx-ti hawk gekocht maar die heb ik weer terug gebracht omdat ik daar precies de zelfde problemen mee had. Ik heb zelfs mijn processor 10% overgeclockt maar dat hielp ook niet. Meer kon ik niet omdat mijn pc elke keer ging rebooten als ik hem hoger zette. Weten jullie mischien hoe dit kan?
Ben ik de enige die hierbij meteen denkt dat het aan de voeding ligt?

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-11 23:23
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:20:
[...]

Ben ik de enige die hierbij meteen denkt dat het aan de voeding ligt?
voedingen zorgen toch niet voor een lage fps?

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik krijg lage FPS omdat mijn video kaart niet genoeg stroom krijgt? Maar dan zou normaal mijn pc toch uitvallen?

Verwijderd

Topicstarter
Kain_niaK schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 00:28:
Als je na een verse Windows installatie nog dezelfde problemen hebt dan is het waarschijnlijk geen software maar een hardware probleem.
Heb je die HD Radeon 6970 nieuw gekocht of tweedehands ?
Als je nog problemen hebt na een verse Windows installatie, download dan een temp programma en kijk naar de temps van de GPU tijdens het gamen.
Misschien zie je dat een koeling probleem waardoor de kaart zichzelf terug klokt.
Ja, na de installatie had in nog precies de zelfde problemen. De HD Radeon 6970 heb ik nieuw gekocht.
En mn GPU wordt niet warmer dan 70 graden onder het gamen.

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 13:47
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:13:
[...]

Dus ik krijg lage FPS omdat mijn video kaart niet genoeg stroom krijgt? Maar dan zou normaal mijn pc toch uitvallen?
Nee hoor: als je videokaart te weinig stroom krijgt gaat hij gewoon op halve kracht draaien. Je kunt videokaarten (correct me if I'm wrong) ook gebruiken als je er geen extra stroom aan geeft via extra kabels.

Daarover gesproken, heb je alle kabels wel aangesloten?

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-11 15:55
PC ging rebooten na overclock processor? Misschien net de druppel voor je voeding die het dus al slecht trekt.

Wat voor model/type voeding heb je?

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-11 17:34
Hou je CPU temps ook in de gaten. Hoge temp => Komt speedstep/EIST moeilijk doen. (Gezien je overclock verhaal zou dat best eens de boosdoener kunnen zijn. Ow is AMD, dan is het Cool en Quiet. Als je temps over de 67C gaat dan gaat hij al terugclocken.
Zou ook een crappy HDD kunnen zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Biersteker op 13-08-2011 13:33 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Verwijderd

Topicstarter
YopY schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:31:
[...]

Nee hoor: als je videokaart te weinig stroom krijgt gaat hij gewoon op halve kracht draaien. Je kunt videokaarten (correct me if I'm wrong) ook gebruiken als je er geen extra stroom aan geeft via extra kabels.

Daarover gesproken, heb je alle kabels wel aangesloten?
Ja, ik heb de 6 en 8 pin PCI-E er in gedaan zoals het hoort.

Verwijderd

Topicstarter
Biersteker schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:32:
Hou je CPU temps ook in de gaten. Hoge temp => Komt speedstep/EIST moeilijk doen. (Gezien je overclock verhaal zou dat best eens de boosdoener kunnen zijn. Ow is AMD, dan is het Cool en Quiet. Als je temps over de 67C gaat dan gaat hij al terugclocken.
Zou ook een crappy HDD kunnen zijn.
Mijn CPU wordt onder het gamen niet warmer dan 60 graden.

Verwijderd

Topicstarter
EvaluationCopy schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:31:
PC ging rebooten na overclock processor? Misschien net de druppel voor je voeding die het dus al slecht trekt.

Wat voor model/type voeding heb je?
OCZ StealthXStream 2 - 500 W

Verwijderd

Begrijp ik goed dat je eerst de nieuwe drivers hebt geïnstalleerd en daarna de oude verwijderd? Want het moet andersom namelijk.
Of heb je Windows al opnieuw geïnstalleerd? Want ik kan niet helemaal uit je reacties opmaken of je dat wel of niet gedaan hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:49:
Begrijp ik goed dat je eerst de nieuwe drivers hebt geïnstalleerd en daarna de oude verwijderd? Want het moet andersom namelijk.
Of heb je Windows al opnieuw geïnstalleerd? Want ik kan niet helemaal uit je reacties opmaken of je dat wel of niet gedaan hebt :)
Ja ik had mijn windows geherinstalleerd.

• Kain_niaK

Kain_niaK

500 W zou op zich voldoende moeten zijn.
Een normaal systeem met een 6970 op volle kracht trekt ongeveer 300 W
Heb je al eens een bios reset gedaan?

En heb je alle drivers geïnstalleerd ?
Zoals chipset driver en zo?

[ Voor 33% gewijzigd door Kain_niaK op 13-08-2011 18:36 ]

Verwijderd

Underclock de kaart eens naar de helft van het normale aantal mhz. Als je hogere framerates haalt dan nu, weten we dat het aan je voeding ligt.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:24

Croga

The Unreasonable Man

YopY schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:31:
Wel eens geprobeerd?
Krijg je bij het opstarten, nog voor de POST, een melding dat hij niet werkt zonder stroomkabels aangesloten.... Ofwel: Nee, dat kan niet.

De PSU kun je rustig uitsluiten. Als die het probleem zou zijn zou hij gewoon vastlopen. Die videokaart kan echt niet zien dat de PSU te weinig kan leveren en zichzelf daarvoor terugschakelen. Als de PSU het niet trekt dan zegt de videokaart "Doe mij 200 watt" waarop de PSU antwoord: "flierp" en het systeem uitvalt danwel een blauw scherm geeft.

Verwijderd

Croga schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 01:09:
[...]

Wel eens geprobeerd?
Krijg je bij het opstarten, nog voor de POST, een melding dat hij niet werkt zonder stroomkabels aangesloten.... Ofwel: Nee, dat kan niet.

De PSU kun je rustig uitsluiten. Als die het probleem zou zijn zou hij gewoon vastlopen. Die videokaart kan echt niet zien dat de PSU te weinig kan leveren en zichzelf daarvoor terugschakelen. Als de PSU het niet trekt dan zegt de videokaart "Doe mij 200 watt" waarop de PSU antwoord: "flierp" en het systeem uitvalt danwel een blauw scherm geeft.
Tenzij ik elektrotechnicus was, zou ik niet te snel naar zo'n conclusie springen. Voedingen hebben tegenwoordig allerlei beschermingen erop zitten en ik neem aan dat videokaarten ook wel iets geavanceerder hiermee omgaan dan zeg, tien jaar terug.

Edit: Het lijkt mij ook helemaal niet denkbeeldig dat het een probleem met de voeding is. De videokaart en proc samen hebben een TDP van 375W. De voeding levert max 432W op de +12V lijn. Nog wat andere meuk erbij en je zit er al bijna aan. Niet te vergeten dat voedingen ook slijten. Daarvoor mag je er ook nog 10-20W afhalen waarschijnlijk, wordtie op zn slechtst 412W. Als de proc wordt overgeklokt , kan die tot 140W trekken. Maakt 390W.

Zó denkbeeldig is een probleem met de voeding niet lijkt me.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2011 01:19 ]

Verwijderd

Ik heb al veel laptops gezien met een ontoereikende adapter, en ik heb er nog niet een gezien die uitviel omdat er te weinig stroom werd geleverd. Ze klokken allemaal terug, of schakelen bepaalde onderdelen uit (scherm?). Nu werkt een desktop zeker anders, de stelling dat een videokaart niet kan zien of er genoeg stroom geleverd kan worden klopt imo niet.

Verwijderd

Dat is geen verkeerde gedachte alleen komt er wel wat meer bij kijken dan alleen je videokaart updaten
als je BF3 voluit wilt spelen. Punt dat ik wil maken is dat de meesten maar 1/2 werk doen als het om het
updaten van hun computer gaat voor het spelen van de nieuwste games. ;)

• Abeltje130
Maar een gtx 470 verbruikt toch meer dan een 6970?

Verwijderd

Misschien klokt de 470 zich intelligenter terug... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 01:00:
Underclock de kaart eens naar de helft van het normale aantal mhz. Als je hogere framerates haalt dan nu, weten we dat het aan je voeding ligt.
Ik heb het geprobeert maar ik haal daarmee de zelfde framerates.

• Kain_niaK

Kain_niaK

Dan denk ik dat het aan je kaart ligt.
Terug naar de winkel en een nieuwe vragen.

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-11 15:55
Kain_niaK schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 16:29:
Dan denk ik dat het aan je kaart ligt.
Terug naar de winkel en een nieuwe vragen.
Zou te toevallig zijn als de 560 die hij had ook niet goed was...

Om dat uit te sluiten moet je de kaart in een andere pc steken, heb je die mogelijkheid?

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Verwijderd

Topicstarter
EvaluationCopy schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 19:03:
[...]

Zou te toevallig zijn als de 560 die hij had ook niet goed was...

Om dat uit te sluiten moet je de kaart in een andere pc steken, heb je die mogelijkheid?
Ja, Ik ga morgen naar iemand toe om ff te kijken of die het daar wel goed doet.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:13:
[...]

Nee dat hij de enige is die aan de voeding denkt, de kans dat de voeding slechte performance veroorzaakt is best wel iets onmogelijks. Hoe kan de voeding immers de performance beinvloeden?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-11 20:30
Kun je met GPU-Z kijken hoeveel PCI-e lanes er worden gebruikt voor de kaart?

Minimaal 8 (in het geval van sommige moederborden of een dual kaart opstelling), maar doorgaans is 16 de norm.

Minder betekent dat er niet genoeg data naar je videokaart gestuurd kan worden voor vloeiende weergave.
Pagina: 1