Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kan Windows niet installeren: driver cd/dvd niet beschikbaar

Pagina: 1
Acties:

• De Cheetah
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:38
Hallo,

Inleiding: Ik heb afgelopen week een nieuwe pc (in onderdelen) besteld, in elkaar gezet en voor het eerst aangezet: 1 piep en vervolgens kwam ik netjes in het bios v/h moederbord terecht. Daarna wilde ik windows 7 proffesional installeren (een upgrade, gekocht en gedownload van surfspot. Ik heb nog een oem vistacode, dus dat moet wel lukken. toch?)

Probleem: Als ik de pc aanzet met de op dvd gebrande iso van windows 7 (gemaakt volgens deze beschrijving http://biemans.org/blog/?p=71). De pc start de cd, op het scherm komt 'installatiebestanden laden' en vervolgens kom ik in de installatie setup (taal kiezen) en kan ik 'nu installeren' kiezen. De daadwerkelijke installatie dacht ik zo. Echter, het eerstvolgende scherm geeft weer dat er geen stuurprogramma's van mijn cd/dvd drive beschikbaar zijn. Die moet ik op dat moment via cd/dvd/usb inladen.

Reeds geprobeerd: Dat stuurprogramma dus opgezocht op de site van lg, op usb gezet, maar de installatie van windows 7 vind dat blijkbaar geen stuurprogramma want hij wil hem niet openen.

En verder gezocht, misschien is het de sata controller. Ik naar de site van gigabyte, staat er waarachtig een driver 'pre-install driver voor sata-controllers'. Ik dacht het kan niet waar zijn. En zo bleek: de installatie zag het stuurprogramma, dus die klik ik aan om te installeren. Maar na even denken zegt windows: geen nieuwe apparaten gevonden. Ook alle andere moederbord/chipset drivers geprobeerd (denk ik) maar tevergeefs.

Ok, over andere boeg dan maar: usb-install. Ik met mijn laptop (windows xp prof, 32 bit) via de microsoft windows 7 usb tool de boot-geheugenstick maken. Gaat helemaal goed, tot 99%: "files copied successfully. however we were unable to run bootsect to make the usb device bootable". Ik op internet nagezocht, dat bestandje (bootsect.exe) gedownload en in de map van de iso en van de windows 7 usb tool gezet (gelezen op fora) maar ook dat mocht niet baten. De windows 7 usb tool opent bootsect.exe wel, maar als je op run klikt komt er heel kort een command venstertje die meteen weer weg is en dan niks. Nog wel geprobeerd vanaf de geheugenstick te installeren, maar dan blijft de pc in de bios hangen 'loading operating system'.

Nu ben ik echt ten einde raad (heb zojuist nog een keer de dvd op low speed gebrand, maar ook dat werkte niet).

Kan iemand mij AUB helpen?? Ik ben er nu twee dagen mee bezig (vooral wachten) en wil onderhand een werkende pc..

De specs:
moederbord: gigabyte ga z68ap-d3
processor: intel core i7 2600k
koeler: scythe mugen 3
geheugen: corsair xms3 8 gb
ssd: crucial 64 gb
hdd samsung spinpoint f3, 1TB, 7200 rpm
grafische kaart: xfx hd 6870 black edition
voeding CM silent pro 850W (i know, overkill, maar deze had meer dan 2 pci stekkers)
dvd-drive lg gh22ns50

alvast super bedankt voor eenieder die mij een stukje op weg helpt!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Vanwaar de dubbelpost?

• De Cheetah
Sorry... misschien komt het opdringerig over.. maar vannacht tot 3 uur ermee bezig geweest en vandaag weer de hele middag (tot nu). Ik hoopte er zo een groter 'publiek' mee te trekken.

Verwijderd

USB DVD? Heb je die of kun je die lenen?

• DaGrooveNL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11 21:24
Hallo josfeijen, :w

Ik vermoed dat de volgende zaken je probleem kunnen oplossen:

- Zet de harddisk controller op je moederbord eens in een andere stand (naar IDE modus, of AHCI, of SATA). Probeer daarna de installatie opnieuw (het kan zijn dat je Windows installatie je harddisk niet vindt vanwege de modus, dit heb ik zelf ook al eens ondervonden).

- Probeer Windows te installeren op een andere harddisk (als je die hebt). Zou zomaar kunnen dat er iets is met je SSD.

Succes! :)

[ Voor 4% gewijzigd door DaGrooveNL op 12-08-2011 19:58 ]

• De Cheetah
Menneke-Bodden schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 19:58:
Hallo josfeijen, :w

Ik vermoed dat de volgende zaken je probleem kunnen oplossen:

- Zet de harddisk controller op je moederbord eens in een andere stand (naar IDE modus, of AHCI, of SATA). Probeer daarna de installatie opnieuw (het kan zijn dat je Windows installatie je harddisk niet vindt vanwege de modus, dit heb ik zelf ook al eens ondervonden).
Reeds gedaan. Alle modi gehad (IDE, RAID en AHCI) maar geen effect.
- Probeer Windows te installeren op een andere harddisk (als je die hebt). Zou zomaar kunnen dat er iets is met je SSD.

Succes! :)
Ik zal het eens proberen, maar zou de melding dan niet wel heeeeel ver gezocht zijn? (geen cd/dvd drive driver)

-edit- Zowel geprobeerd met enkel de hdd en enkel de ssd. Maar beiden geen effect helaas.

iig bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door De Cheetah op 12-08-2011 20:09 ]

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Je hebt het over een upgrade? Dan moet je eerst windows vista installeren en daarna pas je windows 7 als upgrade.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:06

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als de driver van de CD/DVD drive mist, is het 99,99% van de tijd een corrupte ISO download. Heb je wel de MD5 sum van het bestand gecontroleerd? Dit probleem kan je makkelijk met Google vinden, het komt regelmatig voor en is op tig sites al besproken. Vreemd dat je dit in je vooronderzoek (er wordt verwacht dat je dat gedaan hebt) niet hebt gevonden.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
- Kijk eens in je bios waar je dvd speler op zit en hoe deze ingesteld staat, misschien ide sata ahci raid. of iets anders.
of zet je dvd speler op een andere poort/kontroller.

Hier kun je ook een usb stick mee maken.
http://www.sarducd.it/index.html
https://sites.google.com/site/shamurxboot/home

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:23
Je moet tools als bootsect altijd als administrator draaien, anders hebben ze niet genoeg rechten.

• De Cheetah
Dit is een vervolg op dit topic: Kan Windows niet installeren: driver cd/dvd niet beschikbaar

Ik heb inmiddels een bootable usb-stick met de installatiebestanden erop. Wederom worden de windows-bestanden ingeladen, wederom kan ik taal en keybord instellen.

En wederom vraagt de installer om drivers voor cd/dvd drive, terwijl ik die inmiddels afgekoppeld heb.

Ik heb van 1 persoon gelezen dat er vlak na het uitgeven van SP1 een aantal dvd's/ iso's in oomloop gegaan zijn met precies deze error. Zijn er hier meer mensen die daar ervaring mee hebben? of er meer van weten?

Of heeft iemand nog een ander idee waarom deze fout gegeven wordt?

Modbreak:Zie topicwarning :)

[ Voor 2% gewijzigd door Question Mark op 15-08-2011 20:36 ]

• De Cheetah
<knip>

on topic: Hier is nog duidelijker te zien wat zich bij mij (ook) voordoet: http://neosmart.net/forum....php?t=8252&highlight=usb

[ Voor 66% gewijzigd door Question Mark op 15-08-2011 20:37 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:12
De Cheetah schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 00:21:
Worden die nog gelezen als ze niet meer bij de bovenste 20 staan? mijn eigen ervaring is namelijk dat er dan geen (of iig veel minder) reacties zijn. vandaar.
Je kunt dan ook reageren in je eigen topic. Het enige waar modjes niet zo van houden is echt topic kicken. Dus binnen 24u (- 48u) jouw eigen probleem omhoog schoppen zonder enige reden (en vooral als je weinig interesse/inzet toont).

• De Cheetah
alex3305 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 00:23:
[...]

Je kunt dan ook reageren in je eigen topic. Het enige waar modjes niet zo van houden is echt topic kicken. Dus binnen 24u (- 48u) jouw eigen probleem omhoog schoppen zonder enige reden (en vooral als je weinig interesse/inzet toont).
Hier ben ik het niet geheel mee eens:
- het probleem is mijns inziens wezenlijk veranderd. Waar eerst nog een duidelijke link was tussen boot-drive (dvd speler) en de foutmelding (geen driver voor cd/dvd drive), is daar nu helemaal geen sprake meer van. Booten vanaf usb en dan een foutmelding krijgen mbt een driver voor cd/dvd-drive... Blijkbaar zit het probleem dus heel ergens anders. (misschien in de iso?)

- Geen interesse/inzet slaat kant noch wal. Ten eerste heb ik in dat topic meermalen gereageerd en mensen bedankt voor hun tips. Ook ben vanaf 8 uur vanavond een oplossing naar dit probleem aan het zoeken. Tal van fora afgezocht, gegoogled en kwam dit (vrij specifieke) probleem niet tegen. laat staan de oplossingen. Ook alle andere mogelijke oplossingen in het vorige topic heb ik, tevergeefs, geprobeerd.

- als de 'herstart tijd' voor een topic minimaal 24 uur is, en tussen haakjes 48, dan is 52 uur vast geen probleem.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
De Cheetah schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 00:21:
Worden die nog gelezen als ze niet meer bij de bovenste 20 staan? mijn eigen ervaring is namelijk dat er dan geen (of iig veel minder) reacties zijn. vandaar.
Het topic staat weer bovenaan als je er in reageert. ;) Je hebt bovendien een grote kans dat de mensen die in je eerste topic gereageerd hebben het via hun post history weer hadden teruggevonden. Die lezers ben je nu misschien wel kwijt.
De Cheetah schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 00:33:
Hier ben ik het niet geheel mee eens:
- het probleem is mijns inziens wezenlijk veranderd. Waar eerst nog een duidelijke link was tussen boot-drive (dvd speler) en de foutmelding (geen driver voor cd/dvd drive), is daar nu helemaal geen sprake meer van.
Daar ben ik het niet geheel mee eens, je zit nog steeds met hetzelfde probleem. Je bent hooguit wat dichter bij een oplossing gekomen door het een en ander uit te sluiten, het probleem is ondertussen wat duidelijker.
Blijkbaar zit het probleem dus heel ergens anders. (misschien in de iso?)
Wie weet. :) Heb je misschien de mogelijkheid om de DVD en/of USB-stick in een andere PC te proberen? Je kunt de setup veilig tot aan de harddisk-selectie doorlopen. Dan weet je meteen of het aan je hardware of aan het installatiemedium ligt.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:37
[...]
- het probleem is mijns inziens wezenlijk veranderd. Waar eerst nog een duidelijke link was tussen boot-drive (dvd speler) en de foutmelding (geen driver voor cd/dvd drive), is daar nu helemaal geen sprake meer van. Booten vanaf usb en dan een foutmelding krijgen mbt een driver voor cd/dvd-drive... Blijkbaar zit het probleem dus heel ergens anders. (misschien in de iso?)
Het probleem is niet veranderd het zit alleen ergens anders..
- Geen interesse/inzet slaat kant noch wal.
Hij zei als... ;)
- als de 'herstart tijd' voor een topic minimaal 24 uur is, en tussen haakjes 48, dan is 52 uur vast geen probleem.
Herstart als in topic kick, dus een bericht in het oude topic plaatsen. Niet een neiuw topic voor hetzelfde probleem.

Verwijderd

De Cheetah schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 00:17:
Ik heb van 1 persoon gelezen dat er vlak na het uitgeven van SP1 een aantal dvd's/ iso's in oomloop gegaan zijn met precies deze error.
Blijkbaar zit het probleem dus heel ergens anders. (misschien in de iso?)
Probeer eens een andere iso zou ik zeggen, en niet 1 die "in omloop is" maar een originele.

• De Cheetah
@iedereen. Sorry voor het 'topic kicken'. Ik zal het (zeker 'met de kennis van nu') niet meer doen. Laten we nu allemaal weer ontopic gaan.
Wie weet. :) Heb je misschien de mogelijkheid om de DVD en/of USB-stick in een andere PC te proberen? Je kunt de setup veilig tot aan de harddisk-selectie doorlopen. Dan weet je meteen of het aan je hardware of aan het installatiemedium ligt.
Ik heb hem in een laptop van een vriend kunnen stoppen (waar al een werkende windows 7 x64 op draait) en daar werd exact hetzelfde probleem gegeven.
Probeer eens een andere iso zou ik zeggen, en niet 1 die "in omloop is" maar een originele.
De iso die ik nu gebruik heb ik gekocht en gedownload bij surfspot, in zoverre is het dan toch een origineel?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
De Cheetah schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 09:43:
Ik heb hem in een laptop van een vriend kunnen stoppen (waar al een werkende windows 7 x64 op draait) en daar werd exact hetzelfde probleem gegeven.
Nou. Dat lijkt me duidelijk dan? Dat wordt contact opnemen met Surfspot.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je toevallig de USB stick in een USB3.0 poort zitten?

https://discord.com/invite/tweakers

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:06

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zoals ik in het andere topic heb aangegeven, en in je double post die gesloten is is aangegeven, je ISO is corrupt. Heb je überhaupt de checksum geverifieerd? Er van uit gaan dat je download in orde is, zelfs als dit met een of andere vage download manager is gedaan die beweert dit te controleren, is niet verstandig.

Ps, kan dit topic dicht en verder gaan in je originele topic? Geeft een duidelijker beeld over hoe en wat je hebt gedaan. Dat je van een DVD naar een USB stick bent gegaan kan je prima in je eerste topic plaatsen, want het is een actie op het probleem wat je wilt oplossen, geen nieuw probleem. Oorzaak is en blijft hetzelfde namelijk.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-11 12:21

RammY

Dát!

Heb je ook al eens een gokje gewaagd aan Google?
Er komen wel wat oplossingen uit namelijk...
O.a. deze...

http://social.technet.mic...0-4d9e-aa86-6ddfda1e9079/

Deze advertentieplaats is te huur!

• De Cheetah
@moderator: bedankt voor het mergen van de topics. ik heb iig weer wat geleerd over hoe de topics technisch gezien werken.

on topic: JOEHOE het is gelukt. Met speciale dank aan Hero Of Time. Ik heb uiteindelijk een windows 7 professional iso gedownload via usenet, die op de reeds bootable usb-stick gezet en het werkte vlekkeloos.

Thanks iedereen voor de reacties en duwtjes in de goede richting!

@moderator: dit topic kan wat mij betreft dicht
Pagina: 1

Let op:
Topic is gemerged met een door TS nieuw aangemaakt topic over hetzelfde probleem. Overbodige reacties die ingingen op de keuze voor een nieuw topic zijn voor de leesbaarheid even verwijderd.