Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[W7] ASUS Recovery partitie back-uppen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van een nieuwe notebook, namelijk de ASUS K53SV-SX146V. Op deze notebook is een recovery partitie van 25 GB geïnstalleerd. Nu wil ik een back-up maken van deze partitie.

ASUS bied hiervoor een mogelijkheid door deze te branden op DVD's. Dan heb ik echter 6 normale nodig (of 3 double layered). Eigenlijk vind ik dit nogal veel, en daarnaast kunnen meerdere dvd's ook makkelijker kwijt raken dan één.

Daarom ben ik op zoek naar een andere manier om een back-up te maken van deze partitie. Op internet kan ik alleen geen andere manier vinden, bijvoorbeeld via USB ofzo. Ik heb wel gevonden dat het kopiëren van de gehele partitie misschien een optie is, maar dan vraag ik me af kan ik die direct gebruiken om een nieuwe image op mijn notebook te zetten? Of zal ik die dan alsnog eerst op DVD's moeten branden?

De reden dat ik dit wil, is dat ik sowieso een nieuwe clean install van Windows 7 wil op een partitie waarvan ik zelf de grootte heb bepaald. Daarnaast wil ik naast W7 een linux distributie draaien en er dus een dual-boot systeem van maken.

Iemand eerder tegen dit probleem aangelopen of misschien een idee hoe ik dit het beste aan kan pakken?

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Je moet er een iso van maken, gebruik bijvoorbeeld PowerISO of MagicISO

[ Voor 31% gewijzigd door Beatboxx op 12-08-2011 18:54 ]