Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

4 GB geheugen is te weinig om te browsen? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
4 GB DDRIII RAM en Windows 7 x64 hier.

Tijdje Firefox gedraaid. Liep steeds vaker vast.. wat bleek? Firefox nam 2 GB geheugen in beslag, ook al had ik amper 4 tabs open. Tijdje van alles uitgeprobeerd om de oorzaak te achterhalen. Niks gevonden.

Dan maar Google Chrome genomen. Lang geen problemen mee (lees: maanden), totdat ik sinds enkele weken terug de computer telkens opnieuw moet starten omdat er te weinig geheugen zou zijn? Dit speelt vooral op wanneer ik Chrome start. Na enige tijd krijg ik de melding dat ik te weinig geheugen heb:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs.to/media/88959

Alle programma's uitgeschakeld. En vervolgens een kijkje in taakbeheer genomen:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs.to/media/88960

Hmmz. Er is inderdaad te weinig geheugen. Maar hoe kan dat nou, als alle programma's uitstaan. :?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs.to/media/88961

Als ik chrome uitschakel, dan heb ik dus dit bovenstaand overzicht. Toch wordt er nog steeds 4 GB aan geheugen verbruikt? Hoe kan dit? :?

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-11 22:56

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Lang niet alle processen worden weergegeven. Klik eens op Processen van alle gebruikers weergeven.

Er zijn 49 actieve processen en toch zien we er maar 17 dus...

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Verwijderd

Topicstarter
Dit probleem treedt op na enige tijd. Inmiddels heb ik m'n computer opnieuw gestart. Het gebruikte fysiek geheugen staat nu op 39%. Dit lijkt mij toch aanzienlijk veel, of niet? Chrome heeft maar 5 tabbladen open nu.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs.to/media/88978

Wanneer ik wederom de melding krijgt (lees: na 5 uur wachten) dat er te weinig geheugen is, zal ik wederom een screenshot posten van alle actieve processoren. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2011 18:09 ]

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:18

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Heb je ook virtueel geheugen / wisselgeheugen ingesteld?

youtube.com/@hisrep

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Draai eens viruscheck

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Luister je toevallig altijd radio via een flash player?

offtopic:
Prachtige gebruikersnaam overigens

[ Voor 31% gewijzigd door Hooglander1 op 12-08-2011 18:21 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:09

M2M

medicijnman

en check gelijk ook even of je wel een swap file hebt. config scherm --> system --> advanced --> performance --> advanced --> virtual memory. Gewoon door windows laten regelen als je er niet veel kaas van gegeten hebt, anders twee maal de grootte van je RAM geheugen nemen en niet op een SSD zetten.

-_-

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
M2M schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:22:
en check gelijk ook even of je wel een swap file hebt. config scherm --> system --> advanced --> performance --> advanced --> virtual memory. Gewoon door windows laten regelen als je er niet veel kaas van gegeten hebt, anders twee maal de grootte van je RAM geheugen nemen en niet op een SSD zetten.
Neem je eigen advies maar ter harte... 2xRAM (in dit geval dus 8GB) komt uit de tijd dat geheugen nog in kilobytes gemeten werd en is ZWAAR overkill tegenwoordig.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Verwijderd

Topicstarter
DeNachtwacht schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:19:
Heb je ook virtueel geheugen / wisselgeheugen ingesteld?
Hoe dien je dat te doen?
Adaware kon niks vinden.
Hooglander1 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:21:
Luister je toevallig altijd radio via een flash player?

offtopic:
Prachtige gebruikersnaam overigens
Nee, nooit. En thnx. :P

Verwijderd

Topicstarter
M2M schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:22:
Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:25:
[...]

Neem je eigen advies maar ter harte... 2xRAM (in dit geval dus 8GB) komt uit de tijd dat geheugen nog in kilobytes gemeten werd en is ZWAAR overkill tegenwoordig.
Totale wisselbestandgrootte van virtueel geheugen voor alle stations is 3956 MB. Lijkt mij voldoende, toch :?.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:04:
Dit probleem treedt op na enige tijd. Inmiddels heb ik m'n computer opnieuw gestart. Het gebruikte fysiek geheugen staat nu op 39%. Dit lijkt mij toch aanzienlijk veel, of niet? Chrome heeft maar 5 tabbladen open nu.
Afgezien van alle problemen. Windows 7 cached een hoop zaken. Dus dat kan sowieso het gevoelsmatig hogere gebruik, van in dit geval 39%, verklaren.
Dit is geen verklaring voor het initiële probleem overigens. ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Probeer eens Malwarebytes, die schijnt veel beter te zijn dan Ad-Aware.

Kan het misschien ook een onboard videokaart zijn die een deel van het werkgeheugen gebruikt?

Verwijderd

Probeer http://technet.microsoft....ysinternals/ff700229.aspx om er achter te komen wat zoveel geheugen gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
_the_crow_ schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:33:
[...]
Afgezien van alle problemen. Windows 7 cached een hoop zaken. Dus dat kan sowieso het gevoelsmatig hogere gebruik, van in dit geval 39%, verklaren.
Dit is geen verklaring voor het initiële probleem overigens. ;)
Het fysiek geheugengebruik is nu gestegen tot 51%, terwijl tot nu toe alleen Chrome openstaat in het actief venster. :'(
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:34:
Probeer eens Malwarebytes, die schijnt veel beter te zijn dan Ad-Aware.

Kan het misschien ook een onboard videokaart zijn die een deel van het werkgeheugen gebruikt?
Neen, externe videokaart. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs.to/media/88988
Wat kan ik daaruit aflezen?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2011 18:41 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:09

M2M

medicijnman

Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:25:
[...]

zwaar overkill? Mijn server heeft een swap file van 2GB. Twee maal zoveel als het geheugen. Maar misschien dat het met 4 GB wat overdreven is ja...

-_-

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Niet toevallig een nvidia kaart tot verkort in je pc gehad? Ik had een 8800GT tijdelijk in mijn HTPC/Server gedaan.
Deze pc heeft 2GB ram en begon ook te zeuren dat er te weinig RAM was.
De Nvidia kaart was al lang verwijderd, maar blijkbaar waren wat drivers met een geheugenlek ergens op de achtergrond actief.

www.ping-win.nl

Verwijderd

Probeer file summary, en dan sorteren op 'active' Ik heb wel eens gehad dat mijn hele RAM vol zat omdat windows een halve .mkv in het RAM had geladen...

Verwijderd

Topicstarter
Rye schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:43:
Niet toevallig een nvidia kaart tot verkort in je pc gehad? Ik had een 8800GT tijdelijk in mijn HTPC/Server gedaan.
Neen, AMD Radeon Mobility HD5470 in een Dell laptop, 512 MB DDR3/GDDR5.
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:49:
[...]

Probeer file summary, en dan sorteren op 'active' Ik heb wel eens gehad dat mijn hele RAM vol zat omdat windows een halve .mkv in het RAM had geladen...
Afbeeldingslocatie: http://xs.to/media/88992
Moet ook eerlijk vertellen dat ik regelmatig MKV-filmpjes bekijk, van 10 GB of meer.... maar ik sluit ze dan ook af na afloop. :)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2011 18:53 ]

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Ik heb hier Firefox openstaan met 200+ tabs met 1,8GB verbruik, zonder HD-cache. Het moet dus met minder kunnen (in een VM, die reboot dus nooit).
Download even Process Explorer, dat is een uitgebreidere taakbeheer. Start het als admin, klik op [View] > [Select columns] > [Process memory] en vink [Private bytes] en [Working set size] aan. Ik denk dat je dan wat andere getallen te zien krijgt.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:49:
[...]

Neen, AMD Radeon Mobility HD5470 in een Dell laptop, 512 MB DDR3/GDDR5.
Hee die heb ik ook :P
[afbeelding]
Moet ook eerlijk vertellen dat ik regelmatig MKV-filmpjes bekijk, van 10 GB of meer.... maar ik sluit ze dan ook af na afloop. :)
Dat deed ik dus ook. Maar windows bleef claimen dat het RAM helemaal vol zat :z

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik heb ook 4GB maar heb momenteel maar 1,7gb gebruikt. Heb een paar tabs in IE9 openstaan, een radio aan in mijn gadgetbalk en voor de rest niet veel bijzonders....
Misschien een bug in Chrome? Probeer eens om al de processen die chrome.exe heten af te sluiten?
Als ik Chrome opstart krijg ik mijn 1 proces chrome.exe te zien in mijn taakbeheer.
Draai eens Hitman pro, heb wel vaker meegemaakt dat spyware/malware veel geheugen opeet tijdens het idlen van de cpu...

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-11 23:13
Gebeurd bij mij regelmatig bij het afspelen van sommige .mkv's, soort memory leak totaan 4gb. Systeem is echt rete langzaam dan.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Verwijderd

Topicstarter
Bartjezz schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:56:
Ik heb ook 4GB maar heb momenteel maar 1,7gb gebruikt. Heb een paar tabs in IE9 openstaan, een radio aan in mijn gadgetbalk en voor de rest niet veel bijzonders....
Misschien een bug in Chrome? Probeer eens om al de processen die chrome.exe heten af te sluiten?
Als ik Chrome opstart krijg ik mijn 1 proces chrome.exe te zien in mijn taakbeheer.
1 tab is 1 Chrome.exe proces. Bij meerdere tabs worden ze als aparte processen benaderd, dus meerdere chrome.exe's. :)
Nextron schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:52:
Ik heb hier Firefox openstaan met 200+ tabs met 1,8GB verbruik, zonder HD-cache. Het moet dus met minder kunnen (in een VM, die reboot dus nooit).
Download even Process Explorer, dat is een uitgebreidere taakbeheer. Start het als admin, klik op [View] > [Select columns] > [Process memory] en vink [Private bytes] en [Working set size] aan. Ik denk dat je dan wat andere getallen te zien krijgt.
Gedaan. Kan nog geen oorzaak vinden:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs.to/media/89118

Inmiddels is het geheugengebruik opgelopen tot boven 60% :'(.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2011 21:58 ]

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11 14:25
Heb je bepaalde extensies actief staan in Chrome?

Volgens mij opent Chrome per tabblad één proces, in het overzicht toon je altijd >10 chrome-processen terwijl je er minder actief hebt. Heb je Chrome eventueel al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?

Heb je altijd dezelfde websites openstaan (probeer eens sites die Flash gebruiken te vermijden)?
Flash + Chrome heeft op mijn laptop ook al voor problemen gezorgd (o.a. Youtube dan).

Heb je trouwens je browsegeschiedenis al eens helemaal opgeruimd (met Ccleaner ofzo)?

[ Voor 9% gewijzigd door BeArt op 12-08-2011 22:06 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
En als je nou eens alles wist en een schone installatie gebruikt?

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:41
Heb je codec packs geinstalleerd?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Draai voor de grap eens Memtest86+...

• darkchief
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:28
Ik zou ook een Memtest86+ draaien als ik jou was. Had eerder hetzelfde en bleek dat een ram-stick van kingston het niet meer deed. Had 10 jaar garantie dus gelijk geswitched :P

• Nism0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:01
Leeg je cache is met rammap... Cached win daarna meteen weer het geheugen?

• dion_b
  • Laatst online: 14:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Processors, Moederborden & Geheugen gaat over hardware, daar is vanaf de topicstart niets mis mee gecontstateerd, dus gaat dit over software.

Move PMG -> Client Software Algemeen

Oslik blyat! Oslik!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Overigens is 40-60% geheugen verbruik helemaal niet gek hoor in normale situaties. Het is meer raar dat het altijd oploopt tot >90%

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

40-60% mag inderdaad geen probleem zijn - geheugen dat niet gebruikt wordt is zinloos om te hebben (zeker is het legen van een cache IMHO onhandig). Al is de screenshot met de melding dat er te weinig geheugen is ook weer overdreven..

Je hebt veel meer open Chrome-processen dan -tabbladen. Je bent volledig uptodate voor wat betreft zowel Windows, drivers als Chrome? Zo niet: updaten die hap.

De tips voor het testen van het geheugen is er idd een om te volgen. En scan daarna zo nodig ook op malware met een andere scanner. Of inderdaad liever (ook) een schone installatie proberen. Dat laatste kan je ook doen met een van DVD / USB bootable OS.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:45

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het is ook wel verstandig om naar je geheugen gebruik te kijken als je helemaal geen browser op hebt. Nu zeg je telkens "mijn geheugen is vol", maar dat kan dus ook komen door memory leaks van plugins van de browser of de browser zelf. Wisselen van browser is ook niet altijd de oplossing, want FF kan een memleak hebben, deze fixen maar vervolgens ben je al over op een andere browser die 'tzelfde probleem heeft, maar langer over doet om te fixen.

Kijk dus eens wat je idle geheugengebruik is. Laat je systeem idle draaien voor een tijd en check je gebruik dan weer. Bekijk desnoods een filmpje (MKV) en check 't nog een keer als deze klaar is. Laat taakbeheer of PE draaien op de achtergrond zodat je een mooie grafiek krijgt van 't geheugengebruik.

Pas na deze testcase kunnen we verder kijken wat er eventueel voor zorgt dat je zonder geheugen zit. Heb je met deze testcase geen problemen met je geheugen, dan is het duidelijk dat je browser de boel op vreet. Herstarten kan helpen, maar de browser sluiten zou genoeg moeten zijn. Anders de processen geforceerd killen of afmelden en weer aanmelden.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Firefox moet je gewoon af en toe een keer afsluiten anders blijft het alleen maar meer geheugen pakken. Ik weet niet of het er in de laatste versies nog in zit (gaat opeens zo hard met de versienummers), maar het heeft in ieder geval heel lang een geheugenlek gehad (vanaf 4.xnogwa :p )

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Nog steeds. 560MB in gebruik, 6500MB geschreven naar mijn arme SSD vandaag...

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@hierboven: Nog steeds zo extreem zo te zien?
Marzman schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:40:
Firefox moet je gewoon af en toe een keer afsluiten anders blijft het alleen maar meer geheugen pakken. Ik weet niet of het er in de laatste versies nog in zit (gaat opeens zo hard met de versienummers), maar het heeft in ieder geval heel lang een geheugenlek gehad (vanaf 4.xnogwa :p )
Bij v3.* al hoor ;), v7 zou het beter moeten doen. https://blog.mozilla.com/...fox-7-is-lean-and-fast-2/

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 13-08-2011 17:59 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

offtopic:
Ben blij met Opera. Vergeleken met een collega van mij, gebruikt 't bijna dezelfde hoeveelheid met veel meer tabs open en groeit niet veel na hevig gebruik en langdurig draaien. Vergelijking: Opera met 30+ tabs open: ~700 MB. Collega met FF/Chome en 4 tabs: ~600 MB. Als ik vervolgens nog een zooi tabs open heb gehad (ze zijn dus gesloten) blijft 't geheugen gebruik praktisch gelijk. Nu gebruik ik wel Linux als OS, niet Windows, dus het geheugen management is wat anders. Maar m'n swap wordt iig bijna niet gebruikt.
Op m'n PC met 3 GB RAM (en geen swap) is ongeveer de helft wat in gebruik is van Opera, en ik gebruik momenteel totaal 900 MB (15% van totaal geheugen is van Opera, totaal geheugen is 2764 MB, komt dus uit op ~415 MB).

Verwijderd

Raven schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:59:
@hierboven: Nog steeds zo extreem zo te zien?
Ja :X Ik heb echter wel een lading addons draaien die ik niet wil missen. De schuld ligt niet (volledig?) bij de makers van firefox.

Dit even voordat iedereen gaat roepen dan firefox ram ruipt alsof het niets is. Zonder addons komt het nooit tot deze hoogten (al heb ik geen zin om dat nog eens te testen.).

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2011 22:45 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 22:44:
[...]

Ja :X Ik heb echter wel een lading addons draaien die ik niet wil missen. De schuld ligt niet (volledig?) bij de makers van firefox....
Grappig, je bent wel één van de grootste "zeurkousen" wat betreft geheugengebruik. 117MB hier, 74 processen, 6% CPU en fysiek geheugen 41%

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Als FF zoveel writes doet op een dag.... dat is niet zo best voor een SSD ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 14-08-2011 09:43 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 23:44:
[...]

Grappig, je bent wel één van de grootste "zeurkousen" wat betreft geheugengebruik. 117MB hier, 74 processen, 6% CPU en fysiek geheugen 41%
Hij zeurt niet, Firefox is een drama als het om geheugengebruik gaat. Hier 8 tabs open, paar add-ons en draait nu ongeveer 40 minuten...844MB in gebruik :X . Ik hoop echt dat het met Firefox 7 een stuk beter is :/ .

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ipv het afzeiken van browsers en geheugen gebruik, zullen we de OP proberen te helpen met het oplossen van z'n geheugentekort? Grote kans dat het idd van de browser komt, maar hij gebruikt FF niet meer, maar Chrome.
Hij moet mijn 'test case' nog uitvoeren, want dit bepaald waar het probleem daadwerkelijk zit: browser of wat anders.

offtopic:
@Cubic X: dat heb ik pas als ik heel veel tabs open heb met Opera :) Nu met 12 tabs is het nog geen 300 MB, en dan heb ik m'n mail er ook nog bij. Vanavond zal dit ongeveer 400 MB zijn, maar zeker niet de 800 die jij hebt met FF.

Verwijderd

Ik vind dat men niet diegenen die de ts " aanvallen " ( wat het niet is) moet veroordelen aangezien ik nog altijd geloof dat je verantwoordelijk bent voor je eigen handelen en dat werd andermaal onderstreept met de laatste reactie van de ts toen iemand iets over het afspelen van/mkv filmpjes opmerkte. Zo zie je maar weer. :O

Ik begrijp bijvoorbeeld niet dat de ts, i.p.v door te gaan over FireFox's geheugen opname, rigoreus FireFox eraf flikkert,een diepe scan doorvoert om allerlei problemen boven tafel te kirjgen of anders een schone image weer op zijn computer zet,uitgaande dat hij een backup heeft gedaan. Niet alleen handel je zo effectief maar elimineer je ook gelijk je probleem zonder daar nu heel veel tijd aan kwijt te raken.

• Niet Henk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-10 06:46
Als we het hebben over geheugenproblemen door firefox, zou ik overschakelen op FF 7 (nu in de aurora release channel) en de tab about:memory even controleren, en mogelijk de geheugenoptimalisaties die onderaan de pagina te vinden zijn uitvoeren

[ Voor 8% gewijzigd door Niet Henk op 14-08-2011 15:07 . Reden: Link naar about:memory werkte niet ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Daar gaat het nou niet meer over. FF is vervangen door Chrome. De OP heeft al een aardige tijd niets van zich laten horen, laten we daar op wachten voordat dit topic helemaal uit de hand loopt.

• Paul
  • Laatst online: 22-11 19:27
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:35:
Het fysiek geheugengebruik is nu gestegen tot 51% :'(
Ben blij dat je PC er iets mee doet ;) Als het constant op 10% zou blijven staan dan kun je 90% van je geheugen eruit halen en verkopen...

Servers hebben iets meer programma's die veel gebruiken dan de meeste werkstations, maar onze servers staan constant op 93%. Bij 97% worden ze merkbaar langzamer, maar alles daaronder is goed.

Wat ook nog meetelt is het deel dat Windows buffert. Op je eerste plaatje, waar het totaal 88% is, zie je dat 2,7 GB in gebruik is voor buffers. Zodra er meer geheugen nodig is dan er beschikbaar is gaat Windows eerst de dingen in het buffer flushen zodat die ruimte vrij komt.

We kunnen natuurlijk pas echt zeggen wat er is als je een paar screenshots plaatst wanneer je het probleem ervaart; nu is er niks aan de hand en dus ook niks te zien :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zet wel mijn vraagtekens bij de windows-installatie van de TS. Dat theme is volgens mij al niet standaard. Wie weet wat er nog meer niet standaard is aan zijn windows. Vooral dankzij veel van die gare tweak-tooltjes die je pc zogenaamd versnellen, maar niet goed getest zijn voor verschillende scenario's. Ik zou om te beginnen het virtueel geheugen instellen op 'automatisch beheren', want zo staat dat standaard ook. En als dat al zo staat kijk eens of je harddisk niet bijna vol zit. Want zonder diskspace kun je ook niet swappen.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:56

TheVMaster

Moderator WOS
Palomar schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 00:09:
Zet wel mijn vraagtekens bij de windows-installatie van de TS. Dat theme is volgens mij al niet standaard. Wie weet wat er nog meer niet standaard is aan zijn windows. Vooral dankzij veel van die gare tweak-tooltjes die je pc zogenaamd versnellen, maar niet goed getest zijn voor verschillende scenario's. Ik zou om te beginnen het virtueel geheugen instellen op 'automatisch beheren', want zo staat dat standaard ook. En als dat al zo staat kijk eens of je harddisk niet bijna vol zit. Want zonder diskspace kun je ook niet swappen.
Dit viel mij ook al op. Misschien inderdaad eens beginnen met een 'schone' install en dan ook de 'default' settings. Het Windows Classic theme zit nog gewoon in Windows 7 hoor, je ziet hem alleen niet zo vaak :+ Ik zie ook een proces ClassicStartMenu.exe, dus het is niet een default theme lijkt me zo.

[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 15-08-2011 01:49 ]

Pagina: 1