VPS in Amerika met 1MB/s naar Europa (Belgie)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.018 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:44
OK, ik heb een tijdje geleden een VPS aangeschaft bij BuyVM, goede dingen over hen gehoord, ze zijn ook heel professioneel, sturen snel antwoorden op tickets, so far so good, ik had mijn VM uitgerust met een Ubuntu machine, die draaide standaard al met Apache (vond ik even raar, maar kom), een paar dd's gedaan, de I/O op die VM lag ook redelijk goed (83MB/s).

In mijn www-dir heb ik dan even een file gedropt van 1GB groot (aangemaakt met dd) en die dan vanaf verschillende locaties binnen België gedownload en dan viel mijn downloadsnelheid eigenlijk best fel tegen, ik haalde maar 100kb/s en dat was toch even te laag...

Nu is de vraag eigenlijk redelijk kort: heb ik iets gemist daar? Ik heb met een andere files getest en daar ging het downloaden tegen de volle snelheid van mijn verbinding... Moest ik nog wat optimaliseren binnen mijn Apache?

Zijn er mensen bekend met VPS-hosters die dezelfde voorwaarden aanbieden als BuyVM?
Ik had de 512MB RAM formule met volgende voorwaarden:
2 vCPU's
512MB RAM (1024 burst)
2TB verkeer
50GB HDD space

en dat tegen een schijntje: 5,95 USD per maand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
En je denkt werkelijk dat je meer snelheid krijgt voor 5,95 per maand. Is het niet zo dat ze met iets regelen om grote bestanden trager te laten zijn het is tenslotte bedoeld als een web server.
Heb je het al aan hun gevraagt.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:36

BHQ

Hoe loopt je trace naar je VM en heb je toevallig een manier om vanuit hetzelfde land je snelheid te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorothyatkinson
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 30-04-2023
-

[ Voor 100% gewijzigd door MisteRMeesteR op 30-04-2023 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:41