Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geautomatiseerd tekst in bestanden aanpassen

Pagina: 1
Acties:

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10 07:34
Ik krijg geregeld nieuwe releases voorgeschoteld van een applicatie die ik moet testen. Voor versie beheer installeer ik elke versie in aparte map; c:\applicatie\releases\<versienummer>
Het probleem hierbij is dat bij elke release een dozijn configuraties moet aanpassen. Inhoudelijk zijn ze hetzelfde alleen verwijzen ze naar andere directories en tabellen. Wat ik zoek is een programma die geautomatiseerd strings kan omzetten naar andere string. Voorbeeld: 2.1.1-215 -> 2.1.1-216
Daarna moet een nieuw bestand worden aangemaakt.
Normaal gebruik ik de optie vervangen in Notepad++ maar dit moet toch te automatiseren zijn? Wie kan mij een programma aanraden (liefst freeware) of weet een Google term waarop ik moet zoeken?

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-11 15:45
Sed is hierbij je vriend. Uit je post maak ik op dat je op Windows werkt, wellicht kan je eens kijken naar sed voor Windows.

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10 07:34
Japius schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:51:
Sed is hierbij je vriend. Uit je post maak ik op dat je op Windows werkt, wellicht kan je eens kijken naar sed voor Windows.
Een late schop sorry, ik was op vakantie.

Ik heb Sed bekeken, ziet er mooi uit maar ik ben geen ster met batch commando's. Is er ook een programma met een GUI?