Flash MP3 speler met playlist

Pagina: 1
Acties:
  • 542 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gidion1987
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:32
Beste mede-Tweaker,

Ik ben bezig een website te maken voor mijn broer die DJ/producer is. Zijn muziek wil ik in een flash player met playlist op deze website hebben. Omdat ik geen tijd heb om steeds deze playlist handmatig aan te passen moet de speler in een bepaalde map op de server kijken naar MP3 bestanden en deze in de playlist zetten. Na een aantal uur op internet gezocht te hebben kom ik bij jullie voor assistentie, dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Dus de player moet het volgende kunnen
- Automatisch scannen in een map naar MP3 bestanden en hiervan een playlist maken
- Deze playlist moet direct in de speler zichtbaar worden
- Je moet uiteraard kunnen kiezen uit de playlist
- Je moet kunnen scrollen door het nummer
- Het moet freeware zijn.
- Ik heb de player van de volgende website geprobeerd maar die lijkt niet te werken: http://www.flashmp3player.org/ ( De playlist blijft leeg)

Ik hoop dat jullie iets weten dat mij verder kan brengen.

Gr,
Gidion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Dit is gewoon zoeken bij Google en uitproberen... Of anders even hier kijken: http://www.webdesignbooth...players-for-your-website/

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gidion1987
OkkE schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:56:
Dit is gewoon zoeken bij Google en uitproberen... Of anders even hier kijken: http://www.webdesignbooth...players-for-your-website/
De enige player van die website is deze: http://www.flashmp3player.org/. Maar deze werkt niet.

De rest van de players hebben een handmatige playlist nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utoka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 16:40
gidion1987 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:03:
[...]

De enige player van die website is deze: http://www.flashmp3player.org/. Maar deze werkt niet.

De rest van de players hebben een handmatige playlist nodig.
Heb je de readme .html gelezen? Heb je hem getest op een server die php ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gidion1987
a.manders schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:06:
[...]

Heb je de readme .html gelezen? Heb je hem getest op een server die php ondersteund?
Ik heb de readme gelezen en uitgevoerd wat er staat. Ik draai zelf een WAMP server, dus PHP ondersteunt hij wel. Ik draai al meerdere websites met SQL databases en PHP scripts maar dit wil maar niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dan kun je toch een PHP script maken die de playlist maakt en eens per dag bijvoorbeeld opnieuw genereerd?
Anders zou ik eens kijken naar Subsonic, maar dat is denk ik niet wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
gidion1987 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:28:
- Automatisch scannen in een map naar MP3 bestanden en hiervan een playlist maken
Dit gaat met alleen Flash niet lukken, de file-interface van Flash is alleen beschikbaar in AIR applicaties, niet in de browserplugin. Zelf heb ik een keer iets vergelijkbaars gedaan, echter toen met afbeeldingen. Flash kan namelijk wel XML inlezen en met php kun je de inhoud van een directory in een xml bestand printen.

Ongeveer zoiets*:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<xml>
<?php
$od  = opendir('map_met_files');
$server_url="volledige_url_naar_map";
while ( $filename = readdir($od) ){
    echo "<item>".$server_url.$filename."</item>";
}
?>
</xml>

Dit geeft je vervolgens een php bestand wat je als xml in AS3 in kan laden en vervolgens kun je alle <item> waardes uitlezen. Als je nog de titel wilt verwerken kun je (als je de bestandsnamen juist kiest!) die met behulp van bijv substr() en strpos() in php uit de bestandsnamen halen en vervolgens bijv <item name=' '>url</item> ervan maken.

In principe zou je dat dan moeten kunnen gebruiken met elke player die je in flash maakt waar de data uit XML wordt gehaald. Daar moeten wel tutorials voor te vinden zijn denk ik, meestal gebruiken die wel XML dacht ik.

*(ik heb het zelf uiteindelijk opgelost met AMFPHP omdat ik meer met de bestanden deed dan alleen inlezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waar vind ik...?
Sorry, in de Devschuur hebben we 't over zélf maken/bouwen/programmeren.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.