Mogelijke setup voor een volledig watergekoeld systeem

Pagina: 1
Acties:

• ericvanb
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-01 17:37
Hey,

Volgende weken zou ik mij willen bezig houden met het in elkaar draaien van een nieuw pctje.
Daar ik regelmatig renderapplicaties gebuik, heb ik graag een beest van een machine naast mij staan.
Dual Xeons met een massa geheugen is net wat te duur, daarom dacht ik aan een i7 2600K en die dan redelijk te overclocken.

Nu de vraag:
Is volgende waterkoeling goed, of neem ik voor bepaalde onderdelen toch wat anders?
- Watercool HK CPU LGA1156 Rev. 3.0 LC
- Phobya DC12-400 & EK-Reservoir Combo DCP 4.0 Bundel
- Aquacomputer Radeon HD 6970, 2048MB GDDR5, PCIe met gemonteerde aquagratiX HD 6970
- Aquacomputer airplex XT 360
- 3x Be Quiet Case Fan SilentWings Pure BQT T12025-LR-B (120x120x25mm)
- Aansluitkit inschroefverbindingen 13/10mm G1/4" gemengd
- Masterkleer Slang PVC 12,7/9,5mm (3/8"ID) Clear 3,3m (10ft) "Retail Package"
- Nanoxia Hyperzero Clear Protect Ready Fluid 1000ml

Ik ga het geheel inbouwen in een Corsair Obsidian 800D, dus normaal wel plaats genoeg om een mooie setup te kunnen integreren.

Graag jullie input / reacties.

mvg,
eric

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-01 11:32

faust2016

You yes have my shirt

Doh.. Niks persoonlijks hoor, maar dit is nu al de zoveelste 'help met mn waterkoeling' topic deze week.. Er is gewoon een draadje daarvoor op dit forum hoor: [Ervaringen] Deel 3 - Waterkoeling en onderdelen/setjes

Edit: t Ziet er voor de rest wel netjes uit hoor.. Je hebt genoeg radiator oppervlak om zowel je CPU als je GPU te kunnen overklokken.
Enige wat ik hier misschien nog aan toe zou voegen is een kill-coil, en dan die vloeistof weglaten en gewoon demi-water in de supermarkt/kruitvat halen.

Qua fans zijn Scythe Gentle Typhoons veel gebruikte fans voor op radiators evenals Yate Loon D-12SL's als je voor stilte gaat. Je zou natuurlijk ook wat snellere fans kunnen pakken icm een fancontroller zodat als het nodig is je wat extra koeling tot je beschikking hebt.
Van die BeQuiet heb ik eigenlijk geen idee of ze het goed doen op radiators. Had je die met een specifiek idee uitgezocht?

[ Voor 65% gewijzigd door faust2016 op 12-08-2011 15:33 ]

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-01 22:36

Singular1ty

EV Evangelist

Tja, waarom een Aquacomputer radiator? Je bent beter af met een XSPC RX360 qua prestaties, zowel met langzame als snelle fans. De rest van je setup is voor een groot deel afhankelijk van persoonlijke smaak. HK3.0 is een goed blok, maar je kunt net zo goed voor een EK Supreme HF gaan, wat je wilt.

Zelfde vraag als Faust, waarom die Be Quiet fans? Setup ziet er verder prima uit zo.

En je bent inderdaad goedkoper en net zo goed af met een killcoil + demiwater van de garage/drogist/super.

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Mja.. Heb nooit reviews gezien van die aquacomputer rad, maar hij is wel ff 2x zo goedkoop als een RX360 hea. En voor zn prijs is ie wel redelijk dik.

• ericvanb
faust2016 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:20:
Doh.. Niks persoonlijks hoor, maar dit is nu al de zoveelste 'help met mn waterkoeling' topic deze week.. Er is gewoon een draadje daarvoor op dit forum hoor: [Ervaringen] Deel 3 - Waterkoeling en onderdelen/setjes

Edit: t Ziet er voor de rest wel netjes uit hoor.. Je hebt genoeg radiator oppervlak om zowel je CPU als je GPU te kunnen overklokken.
Enige wat ik hier misschien nog aan toe zou voegen is een kill-coil, en dan die vloeistof weglaten en gewoon demi-water in de supermarkt/kruitvat halen.

Qua fans zijn Scythe Gentle Typhoons veel gebruikte fans voor op radiators evenals Yate Loon D-12SL's als je voor stilte gaat. Je zou natuurlijk ook wat snellere fans kunnen pakken icm een fancontroller zodat als het nodig is je wat extra koeling tot je beschikking hebt.
Van die BeQuiet heb ik eigenlijk geen idee of ze het goed doen op radiators. Had je die met een specifiek idee uitgezocht?
Dit is een voorstel dat ik kreeg van de winkel. (Misschien de verschot dat waar ze nog vanaf wilden?)
De pc gaat in de leefruimte staan, dus mag het wel stil zijn.
Uit ervaring weet ik dat een goede grafische kaart zeer veel geluid produceert, vandaar dat ik deze ook wil koelen met water.
Zelf heb ik nog nooit de koeling van een grafische kaart verandert, dus ... misschien dan toch maar een kant en klare watergekoelde grafische kaart kopen.

gr,
Eric

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Ahh, okee ik dacht dat je het allemaal zelf had samengesteld.

Zullen we dan maar even bij het begin beginnen..?

Wat is je budget? Wat zijn de doeleinden van je loop, dus: Hoe zwaar gaat er OC'd worden, en wil je zowel je CPU als je GPU OC'en? Hoeveel ruimte heb je in je kast voor rads?
Blijkbaar vind je stilte belangrijk, dus dat is alvast goed om te weten..

• ericvanb
faust2016 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:41:
Ahh, okee ik dacht dat je het allemaal zelf had samengesteld.

Zullen we dan maar even bij het begin beginnen..?

Wat is je budget? Wat zijn de doeleinden van je loop, dus: Hoe zwaar gaat er OC'd worden, en wil je zowel je CPU als je GPU OC'en? Hoeveel ruimte heb je in je kast voor rads?
Blijkbaar vind je stilte belangrijk, dus dat is alvast goed om te weten..
Budget maakt niet echt uit. 100euro meer of minder, als het te verantwoorden is, heb ik het er wel voor over.
Het toestel staat regelmatig een aantal dagen in "full load" te draaien. 3DStudio MAX (renderen van een filmje kan een paar dagen duren)
Het zal dus een stabiele overclock zijn.
Grafische kaart wil ik mee koelen, en dit gewoon ivm het geluid.

Esthetiek in de kast is voor mij niet van belang!!!
Als het maar in de kast past!!! (Corsair Obsidian 800D)

Overklokken ga ik nu zondag hopelijk allemaal leren.

gr,
eric

[ Voor 7% gewijzigd door ericvanb op 12-08-2011 16:51 ]

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-01 22:36

Singular1ty

EV Evangelist

faust2016 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:33:
Mja.. Heb nooit reviews gezien van die aquacomputer rad, maar hij is wel ff 2x zo goedkoop als een RX360 hea. En voor zn prijs is ie wel redelijk dik.
Dik is 'ie wel, maar Aquacomputer gebruikt om onduidelijke reden ronde tubing in z'n rads ipv afgeplatte, wat de flowrate maar niet de prestaties ten goede komt.

Als je doel stilte is zou ik overigens voor een RS360 of Black Ice Stealth gaan, icm langzaam draaiende Yates of Gentle Typhoons.

• ericvanb
Singular1ty schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:56:
[...]

Dik is 'ie wel, maar Aquacomputer gebruikt om onduidelijke reden ronde tubing in z'n rads ipv afgeplatte, wat de flowrate maar niet de prestaties ten goede komt.

Als je doel stilte is zou ik overigens voor een RS360 of Black Ice Stealth gaan, icm langzaam draaiende Yates of Gentle Typhoons.
En deze?
Alphacool NexXxoS Xtreme III - Rev. 2

gr,
Eric

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Deze http://highflow.nl/radiat...er-360-ver-1-2-black.html schijnt ook wel redelijk te zijn en kost je toch weer 30 minder dan de RX360.

De RX360 is wel dé radiator voor langzame fans, maar de vraag is of je voor die ~3 graden die het scheelt zoveel extra wil betalen

• ericvanb
faust2016 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:02:
Deze http://highflow.nl/radiat...er-360-ver-1-2-black.html schijnt ook wel redelijk te zijn en kost je toch weer 30 minder dan de RX360.

De RX360 is wel dé radiator voor langzame fans, maar de vraag is of je voor die ~3 graden die het scheelt zoveel extra wil betalen
Scheelt inderdaad 30 euro.
Dat zou er wel nog vanaf kunnen.

360 radiator past ook mooi in de bovenkant van de kast!

Eric

[ Voor 5% gewijzigd door ericvanb op 12-08-2011 17:16 ]

• ericvanb
Wat denken jullie van deze set?

1x Alphacool NexXxoS Xtreme III - Rev. 2
3x Alphacool Fan Coolmove 120x120x25 2000 RPM
1x Alphacool VPP655 - G1/4 IG incl. Aufsatz
1x Alphacool HF 14 Yellowstone - Copper Edition Sockel 775/1366/1155/1156
3x Alphacool tubing AlphaTube HF 13/10 (3/8"ID) - clear (semi-transparent)
1x Alphacool Repack Single Bayres 5,25" Clear
4x Alphacool HF Screw connector G1/4 outer thread on 13/10 - Deep Black
2x Alphacool HF Screw connector 90° G1/4 outer thread on 13/10 revolvable - Deep Black
2x Alphacool HF Screw connector 45° G1/4 outer thread on 13/10 revolvable - Deep Black
1x Alphacool CKC Cape Kelvin Catcher Clear 1000ml
1x Entkopplungsset für Eheim/Hydor/Laing Aufsatz (1xIG/1xAG) 4 Stück
1x ATX-bridging plug (24 Pin) - black
2x Spacers for mounting the NexXxoS Pro/Xtreme Radiators

mvg,
Eric

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

ericvanb schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:47:
Wat denken jullie van deze set?

1x Alphacool NexXxoS Xtreme III - Rev. 2
3x Alphacool Fan Coolmove 120x120x25 2000 RPM
1x Alphacool VPP655 - G1/4 IG incl. Aufsatz
1x Alphacool HF 14 Yellowstone - Copper Edition Sockel 775/1366/1155/1156
3x Alphacool tubing AlphaTube HF 13/10 (3/8"ID) - clear (semi-transparent)
1x Alphacool Repack Single Bayres 5,25" Clear
4x Alphacool HF Screw connector G1/4 outer thread on 13/10 - Deep Black
2x Alphacool HF Screw connector 90° G1/4 outer thread on 13/10 revolvable - Deep Black
2x Alphacool HF Screw connector 45° G1/4 outer thread on 13/10 revolvable - Deep Black
1x Alphacool CKC Cape Kelvin Catcher Clear 1000ml
1x Entkopplungsset für Eheim/Hydor/Laing Aufsatz (1xIG/1xAG) 4 Stück
1x ATX-bridging plug (24 Pin) - black
2x Spacers for mounting the NexXxoS Pro/Xtreme Radiators

mvg,
Eric
This post was sponsered by Alphacool!

Nee maar even serieus.. Ik heb het idee dat je nu maar lukraak componenten bij elkaar aan het gooien bent. Probeer je eerst eens wat te verdiepen in de materie en kijk wat jij wil, in plaats van een paar knakkers op een forum laten beslissen/goedkeuren wat het best voor jou is ;).

• ericvanb
faust2016 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:14:
[...]

This post was sponsered by Alphacool!

Nee maar even serieus.. Ik heb het idee dat je nu maar lukraak componenten bij elkaar aan het gooien bent. Probeer je eerst eens wat te verdiepen in de materie en kijk wat jij wil, in plaats van een paar knakkers op een forum laten beslissen/goedkeuren wat het best voor jou is ;).
Ik ben inderdaad wat bij elkaar aant googlen.
De vorige set was inderdaad sponsered by Alphacool.
Zo veel reviews, zoveel posts die er bestaan. Er is gewoon niet meer aan uit te kunnen.
Zoals je zegt, doe ik beroep op die "knakkers" die me willen helpen.

gr,
Eric

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Haha het is zeker in het begin moeilijk om 'de bomen door het bos te zien'. Maar het is waarschijnlijk wel goed om eerst even rustig de tijd te nemen om je in te lezen.
Neem eens wat buildlog's door en bekijk wat plaatjes van verschillende watercooling loops om ideeen op te doen voor je eigen loop.

Het is leuker om echt een idee in je hoofd te hebben van wat je wil en hoe het eruit moet zien dan dat je maar gewoon wat componenten bij elkaar gooit en het in je kast probeert te krijgen. Op manier 1 zul je waarschijnlijk meer plezier hebben van het eindresultaat en minder problemen onderweg (uitzonderingen daar gelaten, Singular1ty ;) ) tegenkomen.

Begin eerst eens met kijken wat voorn pomp je wil. Je weet dat je een CPU+GPU loop wil en dat de pomp redelijk stil moet zijn. Op basis daarvan kun je rustig wat gaan googlen en een goeie pomp voor je loop uitzoeken.

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-01 08:04
je kan eventueel een 360 rad en een 140 rad combineren in die kast. Of zelfs rads extern hangen :-)

mixing a drink and music

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

In een 800D kán heel veel ja.. Je zou zelfs een 480 rad kunnen monteren: http://www.overclock.net/...480-rad.html#post11554605

• ericvanb
faust2016 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 20:59:
In een 800D kán heel veel ja.. Je zou zelfs een 480 rad kunnen monteren: http://www.overclock.net/...480-rad.html#post11554605
Jij was er gisteren ook in Utrecht???
Had ik dat geweten.
Ik zat aan de setup uiterst links. aan het podium!

Eric

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Wat is ongeveer je budget? Voor een goed advies zou je naar het highflow forum kunnen gaan daar wordt meestal goed geadviseerd door de eigenaar en gebruikers.

En zoals hier boven al gezegd is lijken je vorige lijstjes op wat bij elkaar geraapte onderdelen :P.

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

ericvanb schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 09:20:
[...]

Jij was er gisteren ook in Utrecht???
Had ik dat geweten.
Ik zat aan de setup uiterst links. aan het podium!

Eric
Jazeker, ik was er ook bij ;).

• ericvanb
Even een Corsair H80 gekocht om te kijken wat de cpu doet.
Ik denk dat ik beter wacht op Sandy Bridge-E om alles op water te zetten. Dan ken ik de kast wat beter en kan ik stuk voor stuk aankopen.

gr,
Eric
Pagina: 1