Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LAAT MAAR! Ik heb de kabel uit mijn zoons computer (met moeite) in mijn computer gekregen, en nu werkt alles...! Het gekke is dat MIJN kabel WEL gewoon werkt op mijn zoons computer...!? Is mijn nieuwe ethernetpoort somd gevoeliger voor een iets mindere kabel? Ik kwam namelijk op dit spoor na het testen van mijn oude kabel en die schijnt niet optimaal te zijn...

Ik heb gisteren m'n nieuwe pc gekregen met o.a. een Aus P8Z68-V mobo. Ik heb de nieuwste LAN-drivers van de ASUS site geinstalleerd. Ik kreeg maar geen verbinding met internet... Op een bepaald moment bedacht ik dat ik misschien de modem/router (Frtitz!Box) moest herstarten. Zo gezegd, zo gedaan. Na het wederom opstarten van de computer had ik eindelijk internet!

Maar na het weer resetten van de pc was internet weer weg... De probleemoplosser gaf aan dat er geen kabel in de poort zat. Wel, natuurlijk... Maar nu helpt het herstarten van de router ook niets meer...

Ik heb (natuurlijk) gegoogled en al maar kan geen oplossing vinden voor mijn probleem... Zonder internet heb ik bar weinig aan mijn computer, natuurlijk... Iemand enig idee wat dit kan zijn? Wat kan ik nog proberen om alles aan de praat te krijgen?

Apparaatbeheer geeft aan: Intel 82579V Gigabit Network Connection... Het ding heeft ONTZETTEND veel eigenschappen om in te stellen en ik heb echt geen idee waar te kijken: tot nu toe was het altijd plug and play...! Ik werk nu met Windows 7 64 bit.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2011 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramBo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:31
Dit probleem lijkt erg veel op hetgeen ik momenteel aan het uitzoeken ben.

Zelf heb ik sinds vorige week een nieuwe computer met een ASUS P8P67 Pro Rev 3.1 moederbord. Ook deze maakt gebruik van een Intel 82579V. En als Router gebruik ik een Fritzbox 7170 met een ziggo verbinding. Aangezien dit normaal een ADSL modem/router is ben ik deze zo geconfigureerd dat poort 1 van de switch den WAN verbinding is. Ook hier win7 x64.

Direct na de installatie de nieuwste LAN drivers gedownload en geïnstalleerd. Vanaf het begin merkte ik dat bij het opstarten van de computer er (willekeurig) geen verbinding beschikbaar was. De LAN poort van het moederbord geeft op dat moment ook aan dat er geen connectie is. Ik ben veel met het ompluggen van kabels bezig geweest. Tot nu toe resulteerde dit er altijd weer in dat er na verloop van tijd weer verbinding was.

Momenteel heb ik hem direct op het modem aangesloten. Puur om te kijken of het niet de router is die hier voor problemen zorgt. Ook heb ik al diverse kabels geprobeerd even als diverse poorten in de switch van de fritzbox.

Mocht het uitsluiten van de fritzbox op niets uitlopen dan wil ik eens gaan kijken of er wat oudere drivers voor de netwerkkaart te vinden zijn.

Als je verhaal zo lees vermoed ik dat onze problemen dezelfde oorzaak / oplossing kunnen hebben.

Wat zijn er verder nog voor stappen die ondernomen kunnen worden wanneer bovenstaande niet tot een gewenst resultaat leiden?