Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 13:26
Wij hebben hier een omgeving met daarin verbindingen naar diverse sites waar weer servers draaien (en bij sommige sites weer verbindingen naar kleinere sites waar weer e.e.a draait). Nu wil ik WUG zo instellen dat als de verbinding eruit ligt, ik alleen een alert krijg over die verbinding die down is en niet van alle servers en services die down zouden zijn. Is dat mogelijk? En zo ja, hoe krijg ik dat voor elkaar?
Daarnaast zou ik graag willen dat bij bijvoorbeeld de exchange-server ik pas een waarschuwing krijg als de service bijvoorbeeld 3x binnen 5 minuten down gaat, óf als hij langer dan 2 minuten down blijft. Is dat mogelijk met WUG? En zo ja, met welke versie? We werken nu met WUG12, maar zijn van plan te gaan upgraden naar 15, dus mocht het in 15 mogelijk zijn dan is het al prima :)

iRacing Profiel

• ftpfreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-11 08:41
kroegtijger schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:32:
Wij hebben hier een omgeving met daarin verbindingen naar diverse sites waar weer servers draaien (en bij sommige sites weer verbindingen naar kleinere sites waar weer e.e.a draait). Nu wil ik WUG zo instellen dat als de verbinding eruit ligt, ik alleen een alert krijg over die verbinding die down is en niet van alle servers en services die down zouden zijn. Is dat mogelijk? En zo ja, hoe krijg ik dat voor elkaar?
Volgens mij kun je bij die servers instellen dat ze een dependency hebben, hier stel je dan de verbinding in. Als de verbinding dan down gaat zal je geen melding krijgen dat je servers down zijn aangezien die een dependency hebben die down is.

• kroegtijger
ftpfreak schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:14:
[...]

Volgens mij kun je bij die servers instellen dat ze een dependency hebben, hier stel je dan de verbinding in. Als de verbinding dan down gaat zal je geen melding krijgen dat je servers down zijn aangezien die een dependency hebben die down is.
Heb 't inderdaad gevonden ja :) Helaas dat de optie voor bulk-change het niet helemaal lekker doet (in ieder geval niet in v12) aangezien ik een ping en een dependancy op slechts 1 interface aangeef en het ding vervolgens vrolijk alle interfaces aanvinkt :(
Nu dus per stuk "even" aanpassen naar de juiste settings... Het zijn dr gelukkig maar een stuk of 30 :')

iRacing Profiel

• ftpfreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-11 08:41
kroegtijger schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:03:
[...]

Heb 't inderdaad gevonden ja :) Helaas dat de optie voor bulk-change het niet helemaal lekker doet (in ieder geval niet in v12) aangezien ik een ping en een dependancy op slechts 1 interface aangeef en het ding vervolgens vrolijk alle interfaces aanvinkt :(
Nu dus per stuk "even" aanpassen naar de juiste settings... Het zijn dr gelukkig maar een stuk of 30 :')
Wij gebruiken v14 en daar werkt de bulkchange ook niet lekker. Misschien in v15 wel, maar dat durf ik niet te zeggen. ;)

• kroegtijger
ftpfreak schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 09:00:
[...]

Wij gebruiken v14 en daar werkt de bulkchange ook niet lekker. Misschien in v15 wel, maar dat durf ik niet te zeggen. ;)
Ben dr even verder naar gaan zoeken, en het blijkt dat het een known issue is. Het schijnt wel goed te gaan als je het via de windows console doet, maar webbased gaat het fout. Ik ga vanmiddag even testen of dit inderdaad zo is, maar op de community van WUG zijn er meerdere users die dit bevestigen. De heren van Ipswitch zijn op de hoogte hiervan dus hopelijk binnenkort een bug-fix hiervoor :)
--edit--
Getest, en inderdaad, via de console gaat het wel goed. Knap irritant, maar helaas is 't niet anders :{

[ Voor 8% gewijzigd door kroegtijger op 16-08-2011 13:35 ]

iRacing Profiel